Tuntuuko teistä yhtään inhottavalta kulkea junassa, jossa on vankivaunu?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Onko se tämä?
https://static.standard.co.uk/s3fs-public/thumbnails/image/2020/08/25/1…
Vai tämä?
eiköhän ne oo siellä hyvässä tallessa.
Vierailija kirjoitti:
Vangit ei edes poistu sieltä, enemmän inhottaa asua kaupungissa jossa on avovankila, kaupungin asukkaat kun ei saa vaikuttaa siihen mistä rikoksista tuomittuja sinne otetaan.
Joo tämä. Asuin joskus kaupungissa jossa oli vankila, en tiedä oliko avo vai ei, mutta kyllä ne vangit kaupungilla liikkui. Ei yhtään lisännyt turvallisuudentunnetta se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vangit ei edes poistu sieltä, enemmän inhottaa asua kaupungissa jossa on avovankila, kaupungin asukkaat kun ei saa vaikuttaa siihen mistä rikoksista tuomittuja sinne otetaan.
Joo tämä. Asuin joskus kaupungissa jossa oli vankila, en tiedä oliko avo vai ei, mutta kyllä ne vangit kaupungilla liikkui. Ei yhtään lisännyt turvallisuudentunnetta se.
Tämä on käsittämätöntä. Esimerkiksi murhamiehet voivat liikkua täysin vapaasti opiskelemassa avoaikanaan.
Ihania jänniä miehiä!
Pakko kyllä kommentoida tuota avovankila asiaa. Ennen kun vanki pääsee avovankilaa, hän istuu pitkän ajan kivitalossa ja heille tehdään hyvin tarkkaan turvallisuusluokitus. Ei sinne ihan murhamiehet heti pääse, jr tai muuten vaaralliset vangit.
Jos he avovankilaa pääsee, pienikin rike heittää heidät kivitaloon takaisin. Huume yms testit useita siellä.
Eikä usein vanki ole avolla kauan, kun siirtyy koevapauteen tai vapauteen. Joskus voinut istua tuomiota pitkän ajan ja avolla vain kuukauden kaksi. Näin oppii sopeutuu takaisin yhteiskuntaan.
Mutta tosiaan vaaralliset vangit ei todellakaan sinne pääse.
Eikä tavallisen kansalaisen tarvitsen esim.sakkovankia pelätä, joka istuu tuomion mahdollisesti avolla.
Kai te avovankiloiden kauhistelijat tiedätte, että Suomenlinnan vankila on avovankila, jonka vangeista osa työkseen tekee päivisin Suomenlinnan alueella restaurointi- ja kunnostustöitä.
Se niitä vanhemman mallin sinisiä vaunuja mitå kulki viimeks varmaan 90 luvulla, semmoseen siniseen vaunuun väsätty kalterit ikkunaan. Kouvolassa yleensä maija vastassa.
Kuljen paljon junalla läpi Suomen, toisinaan on ollut vankivaunu eikä se ole minua haitannut. En ole sen kummemmin reagoinut, miksi pitäisi. Kyllä ne siellä turvassa on eivätkä aiheuta hämminkiä muille.
KYLLÄ!!! Joku vuosi, sitten matkustin veljeni kanssa junassa mentiin siinä Ravintolavaunuun kahville olipa siellä yksi vanki vartijan kanssa , hänpä tuli meidän pöytään ja rupesi meitä Uhkalleen ja huutaan !
MITÄ VAHTAATTA MINÄ EN PELKÄÄ MITÄÄN , OON TAPPANU IHMISEN ENKÄ UJOSTELE TAPPAA TOISTA KERTAA..
Sitten vasta kun tää vanki oli meidän Henkeä käynyt uhkaamaasa , kävi vartija hakemassa tämän oikealle paikalleen , että kyllä kokemusta on eli ei mielellään matkusta enää
Ikinä junassa eikä missään julkisessa kulkuvälineessä jossa matkustaa myös vankeja!.
Vierailija kirjoitti:
KYLLÄ!!! Joku vuosi, sitten matkustin veljeni kanssa junassa mentiin siinä Ravintolavaunuun kahville olipa siellä yksi vanki vartijan kanssa , hänpä tuli meidän pöytään ja rupesi meitä Uhkalleen ja huutaan !
MITÄ VAHTAATTA MINÄ EN PELKÄÄ MITÄÄN , OON TAPPANU IHMISEN ENKÄ UJOSTELE TAPPAA TOISTA KERTAA..
Sitten vasta kun tää vanki oli meidän Henkeä käynyt uhkaamaasa , kävi vartija hakemassa tämän oikealle paikalleen , että kyllä kokemusta on eli ei mielellään matkusta enääIkinä junassa eikä missään julkisessa kulkuvälineessä jossa matkustaa myös vankeja!.
Sulla on muuten todella surkea mielikuvitus.
Kerran olin lennolla, jossa poliisi (?) saattoi jotain käsiraudoissa istuvaa kotimaahan. Ei tuntunut yhtään pelottavalta.
Ei. On ollut vanki mun kanssa samaan aikaan sairaalassa ja optikolla asioimassa, kun itse olen käynyt asiakkaana. Vartijoiden kanssahan ne siellä on. Omalla työpaikallani niitä kanssa joskus näkee asiakkaina.
Vartijat huolehtivat turvallisuudesta. Eipä noista tarvitse hermostua.
"Ei taida tyttö tietåä et täällä vankivaunussa ois patempaa patukkaa tarjolla"
Kouvolassaon yleensä musta maija vastaanottamassa ja antamassa halin
Ei.
He ovat tehneet rikoksia, heidät on niistä tuomittu ja nyt he menevät suorittamaan rangaistustaan.
Enemmän inhottaisi, jos paskiaiset eivät joutuisi vankilaan.