Miten yrität kääntää omaa mielialaasi paremmaksi kun olet todella surullinen ja itkuinen?
Kommentit (40)
Älyämpäristä pumppaan kanjabista ääntä kohti.
Kun kuuntelen Tomppaa
Kun kuulen kuinka rummut lyö
Ja kitara komppaa
Kylmän väreet se aikaan saa, ahaa (ahaa)
Ensin itken niin kauan kuin itkettää, sitten musiikilla alan muuttaa tunnetilaa.
Ei suruni kestä loputtomiin. Annan itseni surra loppuun asti. Itkeminenkin on terveellistä, kohentaa oloa.
Kuuntelen niitä kaikkein surullisimpia lauluja, jotka laittavat itkettämään. Itku auttaa hieman. Sen jälkeen soitan ystävälle.
Kaikkiin suruihin ei tuo auta. Ne isot valtavat surut on vain elettävä läpi. Niihinkin auttaa, jos on läheisiä, jotka välittävät. tai ei auta suruihin, mutta auttaa siihen, että elämä voi kaikesta huolimatta tuntua elämisen arvoiselta.
Mene kävelylle. Jo Hippokrates neuvoi, että jos on vihainen, kannattaa mennä kävelylle. Jos on sen jälkeenkin vihainen, menee uudestaan.
Toimii myös surulliseen oloon. Ja nyt vielä sataakin, joten jos itkettää, antaa mennä vaan. Kukaan ei näe.
Laita vielä hiukan liian vähän vaatetta päälle, kylmäaltistus aktivoi parasympaattista hermostoa ja rauhoittaa mieltä.
Sen päälle sitten viluisena saunaan rentoutumaan ja jotain rauhoittavaa löylytuoksua, jos on. Sauna on suomalaiselle parasta mindfulnessia ja meditaatiota.
Kissavideot! Jos asut Kuopiossa, Tampereella tai Helsingissä, varaa aika kissakahvilaan ja rapsuttele murheesi pois.
Jos löytyy kissa omasta takaa: #winning
On hyvä tuntea tunteensa. Mutta niihin ei saa jäädä vellomaan. Sitä varmaan tarkoititkin, että nuo tunteet jäävät päälle.
Minä puhun Jumalalle/Jeesukselle, sitten hyräilen ja laulelen itsekseni mieleen tulevia laulunkappaleita. Saatan etsiä netistä myös mieleentulevia biisejä ja kuuntelen niitä.
Aina se suruisa olo on siltä erää väistynyt.
Moni varmaan sanoo, että juttele jonkun luotettavan kaverin, ystävän kanssa. Mulla vaan ei ole ketään semmoista.
Ankaralla treenillä. Esim. juoksulenkki sellaisilla sykkeillä että kotona olen täysin piipussa.
Itken, ulisen, huudan ääneen, kiroilen...ja kohta mua alkaa naurattaa ihan hemmetisti.
Olo on kuin uudesti syntyneeellä.
Toimii mulla.
Itken pahimman olon pois ja sen jälkeen pyydän koirat kainaloon ja rapsuttelen ja vuodatan asiat niille.
Teen makaronivelliä ja katon jonkun hyvän ohjelman.
resepti on 0,3 g piriä, 10 kaljaa ja pari budia vaporisaattoriin
En yritä. Surullisuus ja itkeskely loppuu sit kun loppuu.
En mitenkään. Ei se kuitenkaan onnistuisi, jos olen todella surullinen. Mieliala muuttuu sitten kun muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen hyvää musiikkia.
Tämä toimii kyllä!
Positiivisen sävyistä musiikkia.
Luen ilosanomaa Jeesuksesta