Missä vaiheessa tapailua voi ottaa esille sen, tapaillaanko vielä muita?
Milloin sinun mielestäsi on ”sopivaa” kysyä, tapaileeko toinen muita, ja ehdottaa, että ei tapailtaisi?
Kommentit (46)
Sitten, kun aletaan puhua seurustelusta, pitäisi olla itsestään selvää, että muita ei kuvioihin mahdu. Polyamoriatyypit on sitten erikseen, ei sovi mun suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kun on harrastettu seksiä. Sen jälkeen haluan tietää, onko kuvioissa muita.
Minä toimin näin ja se juttu loppuikin sitten välittömästi siihen. Vastaisuudessa otan asian puheeksi jo ennen seksiä, mikäli siis koskaan enää kohtaan ihmistä, jonka kanssa suhde kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla on pienikin epäilys ensimmäisten treffien jälkeen, että toinen haluaa vielä katsella muitakin, kiinnostukseni lopahtaa. En vain ole tarpeeksi kiinnostava toisen silmissä.
Tämä ei tarkoita mitään sitoutumista, vaan sitä, että tutustutaan vain yhteen kerrallaan.
Tämä. En tuhlaa aikaani ihmiseen, joka haluaa pitää kaikki vaihtoehdot avoimena. Toivon selkeää tietoa siitä, onko toinen vakavissaan.
Varmaan kun sopiva tilanne ja itsestä siltä tuntuu. Ehkä jo alkuun olis hyvä kysyä, mitä toinen etsii tai millä mielellä ollaan.
Viimeistään silloin, kun halutaan jättää kondomit pois. Jos ajatus toisen seksin harrastamisesta muiden kanssa ahdistaa niin sitten viimeistään silloin kun seksiä aletaan harrastaa yhdessä.
Itse en kuitenkaan yleensä kysy toisen tapailuista tai ehdota että hän lopettaisi muut tapailut, vaan yksinkertaisesti kerron itse lopettaneeni. Toinen kertoo sitten omalta osaltaan kun siltä tuntuu. Tunteet eivät aina välttämättä syvene täysin samanaikaisesti.
Minua lakkaa yleensä muut kiinnostamasta jo melko paljon ennen kuin seksi tulee ajankohtaiseksi. Ekoilla seksikerroilla käytämme kumeja siihen asti että kummankin sp-testitulokset on saatu. Siinä vaiheessa, jos toinen ei ole kertonut ettei tapaile enää muita, kerron että voin jättää kumit pois vain sillä ehdolla että muiden kanssa ei ole suojaamatonta seksiä. Tähän mennessä mies on aina kertonut viimeistään tässä vaiheessa että muita ei ole, ja yleensä tilanne on ollut sellainen jo pidempään.
Olettaminen viittaa siihen ettei kommunikaatio toimii. Puhukaa! Muuten se on menoa.