Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten puhdistatte omat ulkoiluvaatteenne kurakelillä?

Vierailija
10.11.2014 |

Kun ulkoilette ja telmitte lasten kanssa niin miten pidätte omat ulkoilupukunne siisteinä? Jos esimerkiksi nostaa lapsen kuraisissa haalareissa syliinsä niin siinähän on omakin takki rinnuksia myöten kurassa. Onko teillä erikseen "leikkivaatteet" vai pesettekö vain useammin ulkovaatteenne? 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:46"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:25"]Siis ihan suoraan suihkun alle seisomaan ja huppu vain päähän? Niinkö, oletko kokeillut ulkoa tullessa? Millainen/merkkinen ulkoilupuku sulla on?

[/quote]

Käytän Sastaa ja Jack Wolfskinia, hartiat ja huppu eivät mun puuhasteluissa pääse juurikaan likaantumaan mut hyvin kestää ainakin miehustasta alaspäin jos takin helma on saanut osansa roiskeista.

[/quote]

Tein juuri tuolla tavalla kuin neuvoit mutta ei mun ulkoiluasuni kestänyt suihkulla kastelemista. Vettä tulee kuitenkin sen verran lujaa. Hiljaisemmalla paineella taas se ei mitään sitten puhdistakaan. Kun suihkutin rinnan korkeudelta alaspäin niin vesi meni hyvin nopeasti läpi ja huuhteli myös alla olleet lenkkivaatteeni. Ja sama juttu reisien päältä jaloista ja lahkeista. Huppua en varsinaisesti suihkuttanut mutta siihen osunut lyhyt suihkaisu meni kyllä sekin läpi kastellen myös olkapäät.

[/quote]

Minkämerkkisellä puvulla kokeilit? Hinta-laatusuhteella on vedenpitävyyden ja -kestävyyden kannalta paljonkin merkitystä.

[/quote]

Kävin katsomassa, se roikkuu nyt läpimärkänä kuivumassa ja itse kävin pesulla ja vaihtamassa kuivat litimärkien tilalle;-) Rinnassa ei lue mitään on vain joku logo. Niskassa olevassa lapussa sanat umbro ja 100% polyesteriä. Se maksoi tarjouksessa joitain kymppejä.

Vierailija
22/28 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai halpa puku mitään vettä pidäkään. Minulla on gore-tex -vaatteet joiden hinta on 500 ehkä. Ne kuraantuvat lähinnä pyöräillessä. En todellakaan pese joka lian jälkeen vaan huuhtelen vaatteet suihkussa ja laitan kuivumaan. Ei niitä kannata koneeseen laittaa jos haluaa säilyttää sen vedenpitävyyden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 21:46"]

Ei kai halpa puku mitään vettä pidäkään. Minulla on gore-tex -vaatteet joiden hinta on 500 ehkä. Ne kuraantuvat lähinnä pyöräillessä. En todellakaan pese joka lian jälkeen vaan huuhtelen vaatteet suihkussa ja laitan kuivumaan. Ei niitä kannata koneeseen laittaa jos haluaa säilyttää sen vedenpitävyyden.

[/quote]

Minkä merkkiset noin paljon maksavat? Menetkö ihan reilusti suihkuun ulkoiluvaatteet päällä eli suihkun alle seisomaan ja suihku täysille? Eikö muka tule hupusta, selästä ja rintakehän päältä läpi jos täydellä paineella suihkuttaa? Mulla ei ainakaan pitänyt yhtään, vesi tuli läpi varmaan 10 sekunnissa.

Vierailija
24/28 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:46"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:25"]Siis ihan suoraan suihkun alle seisomaan ja huppu vain päähän? Niinkö, oletko kokeillut ulkoa tullessa? Millainen/merkkinen ulkoilupuku sulla on?

[/quote]

Käytän Sastaa ja Jack Wolfskinia, hartiat ja huppu eivät mun puuhasteluissa pääse juurikaan likaantumaan mut hyvin kestää ainakin miehustasta alaspäin jos takin helma on saanut osansa roiskeista.

[/quote]

Tein juuri tuolla tavalla kuin neuvoit mutta ei mun ulkoiluasuni kestänyt suihkulla kastelemista. Vettä tulee kuitenkin sen verran lujaa. Hiljaisemmalla paineella taas se ei mitään sitten puhdistakaan. Kun suihkutin rinnan korkeudelta alaspäin niin vesi meni hyvin nopeasti läpi ja huuhteli myös alla olleet lenkkivaatteeni. Ja sama juttu reisien päältä jaloista ja lahkeista. Huppua en varsinaisesti suihkuttanut mutta siihen osunut lyhyt suihkaisu meni kyllä sekin läpi kastellen myös olkapäät.

[/quote]

Minkämerkkisellä puvulla kokeilit? Hinta-laatusuhteella on vedenpitävyyden ja -kestävyyden kannalta paljonkin merkitystä.

[/quote]

Kävin katsomassa, se roikkuu nyt läpimärkänä kuivumassa ja itse kävin pesulla ja vaihtamassa kuivat litimärkien tilalle;-) Rinnassa ei lue mitään on vain joku logo. Niskassa olevassa lapussa sanat umbro ja 100% polyesteriä. Se maksoi tarjouksessa joitain kymppejä.

[/quote]

Mä maksan mielelläni enemmän oikeasti veden- ja tuulenpitävistä ulkoiluvaatteista, mulla ei ole mitään käyttöä parinkympin tuulipuvulle.

Vierailija
25/28 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaatteet on kuraset, niin pesuhuoneeneen kuivumaan (pyyhe alle ettei kuraa lattiaa). Sitte kun on kuivunutt niin harjaan kuran veks. :)

Vierailija
26/28 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 22:03"]

Mä maksan mielelläni enemmän oikeasti veden- ja tuulenpitävistä ulkoiluvaatteista, mulla ei ole mitään käyttöä parinkympin tuulipuvulle.

[/quote]

Kyllä sinunkin vaatteesi saadaan kasteltua jos suihkulla päästetään vettä niskaan ja rinnuksille tai oikein kaatamalla sataa. Suihku kastelee tehokkaasti ja kumma jos ei sun takin läpi saada sisävaatteitakin kasteltua.

Vierailija
27/28 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli erikseen nk "leikkikenttävaatteet" kun lapset olivat pienempiä.

Vierailija
28/28 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 22:03"]

[/quote]

Kyllä sinunkin vaatteesi saadaan kasteltua jos suihkulla päästetään vettä niskaan ja rinnuksille tai oikein kaatamalla sataa. Suihku kastelee tehokkaasti ja kumma jos ei sun takin läpi saada sisävaatteitakin kasteltua.

[/quote]

Elämä on täynnä valintoja ja rahalla saan sitä laatua, jota minä vaadin ja josta olen valmis maksamaan pysyäkseni kuivana ulkoillessani tai ulkoilun jälkeen asua puhdistaessani.