Miten puhdistatte omat ulkoiluvaatteenne kurakelillä?
Kun ulkoilette ja telmitte lasten kanssa niin miten pidätte omat ulkoilupukunne siisteinä? Jos esimerkiksi nostaa lapsen kuraisissa haalareissa syliinsä niin siinähän on omakin takki rinnuksia myöten kurassa. Onko teillä erikseen "leikkivaatteet" vai pesettekö vain useammin ulkovaatteenne?
Kommentit (28)
Kannattaa varmaan olla eri asu tuollaiseen käyttöön.
mulla on kuorihousut, gorekengät&kumisaappaat ja softshelltakki. emmä niillä liiku kuin omassa pihassa, puistossa ja ehkä lähikaupassa jos kävellään sinne.
Muovinen kurapuku ja suihkulla puhtaaksi!
Märällä rätillä, käsisuihkulla tai laitan pesukoneeseen, riippuu ihan lian/kuran laadusta ja määrästä.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:59"]
Märällä rätillä, käsisuihkulla tai laitan pesukoneeseen, riippuu ihan lian/kuran laadusta ja määrästä.
[/quote]
Siis suihkutatko päälläsi olevan ulkoilupuvun puhtaaksi ennen kuin riisut sen päältäsi?
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:03"]
[/quote]
Siis suihkutatko päälläsi olevan ulkoilupuvun puhtaaksi ennen kuin riisut sen päältäsi?
[/quote]
Mulla on kodinhoitohuoneessa sisäänkäynti jossa on kurasyöppö ja sen vieressä pesuallas käsisuihkuineen, syöpön päällä on tarvittaessa helppo suihkuttaa esim. saappaat ja housunlahkeet puhtaaksi. Takki nyt harvemmin kuraantuukaan niin pahasti.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:11"]
[/quote]
[/quote]
Mulla on kodinhoitohuoneessa sisäänkäynti jossa on kurasyöppö ja sen vieressä pesuallas käsisuihkuineen, syöpön päällä on tarvittaessa helppo suihkuttaa esim. saappaat ja housunlahkeet puhtaaksi. Takki nyt harvemmin kuraantuukaan niin pahasti.
[/quote]
Ahaa, ajattelinkin että varmaan suihku menisi takin läpi ja huuhtelisi sut väli- ja alusvaatteita myöten läpimäräksi jos alkaisit takki päällä suihkuttelemaan:-) Tuollainen kurahuone on kyllä kätevä.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:11"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ahaa, ajattelinkin että varmaan suihku menisi takin läpi ja huuhtelisi sut väli- ja alusvaatteita myöten läpimäräksi jos alkaisit takki päällä suihkuttelemaan:-) Tuollainen kurahuone on kyllä kätevä.
[/quote]
No Gore-Texit kestää kyllä tarvittaessa sen suihkun alle menemisenkin, saunan pesuhuone suihkuineen kun on kodinhoitohuoneen vieressä.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:19"]
No Gore-Texit kestää kyllä tarvittaessa sen suihkun alle menemisenkin, saunan pesuhuone suihkuineen kun on kodinhoitohuoneen vieressä.
[/quote]
Siis ihan suoraan suihkun alle seisomaan ja huppu vain päähän? Niinkö, oletko kokeillut ulkoa tullessa? Millainen/merkkinen ulkoilupuku sulla on?
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:25"]Siis ihan suoraan suihkun alle seisomaan ja huppu vain päähän? Niinkö, oletko kokeillut ulkoa tullessa? Millainen/merkkinen ulkoilupuku sulla on?
[/quote]
Käytän Sastaa ja Jack Wolfskinia, hartiat ja huppu eivät mun puuhasteluissa pääse juurikaan likaantumaan mut hyvin kestää ainakin miehustasta alaspäin jos takin helma on saanut osansa roiskeista.
Minulla on jo isompi lapsi, mutta en muista ikinä kurastaneeni vaatteitani silloin kun lapseni oli pienempi. Lapsi osaa kävellä itsekin.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:25"]Siis ihan suoraan suihkun alle seisomaan ja huppu vain päähän? Niinkö, oletko kokeillut ulkoa tullessa? Millainen/merkkinen ulkoilupuku sulla on?
[/quote]
Käytän Sastaa ja Jack Wolfskinia, hartiat ja huppu eivät mun puuhasteluissa pääse juurikaan likaantumaan mut hyvin kestää ainakin miehustasta alaspäin jos takin helma on saanut osansa roiskeista.
[/quote]
Eikö vetoketjun välistä mene vesi rintojen väliin ja keskelle vatsaa jos suihkuttaa rintakehältä alaspäin? Täytyypä kokeilla omaankin tuulipukuun tuollaista kohta iltaulkoilujen jälkeen. Helpottais paljon kun ei aina tarvittis pyykätä.
[/quote]
http://www.sasta.fi/tuotteet/product/wolf-wolf-thermo-takki
http://www.sasta.fi/tuotteet/product/wolf-wolf-thermo-housut
http://www.sasta.fi/tuotteet/product/apaja-puku
http://www.mountoberon.com/en/jack-wolfskin/detail/15469/jack-wolfskin-lakefield-women
Näillä mennään ja kuivana on pysytty.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 22:03"]
Mä maksan mielelläni enemmän oikeasti veden- ja tuulenpitävistä ulkoiluvaatteista, mulla ei ole mitään käyttöä parinkympin tuulipuvulle.
[/quote]
Kyllä sinunkin vaatteesi saadaan kasteltua jos suihkulla päästetään vettä niskaan ja rinnuksille tai oikein kaatamalla sataa. Suihku kastelee tehokkaasti ja kumma jos ei sun takin läpi saada sisävaatteitakin kasteltua.
[/quote]
Elämä on täynnä valintoja ja rahalla saan sitä laatua, jota minä vaadin ja josta olen valmis maksamaan pysyäkseni kuivana ulkoillessani tai ulkoilun jälkeen asua puhdistaessani.
[/quote]
Oletko käynyt kunnolla suihkussa ulkoilupuku päällä? Tai ulkoillut piiskaavassa rankkasateessa? Tunsitko olosi kuivaksi?
Kaikilla ei todellakaan ole varaa sijoittaa omaan ulkoilupukuunsa montaa sataa euroa. Ei varsinkaan sellaisella jolla on elätettävänä kasvavia lapsia jotka tarvitsevat kipeämmin kunnon haalareita pihalla möyriessään ja joka vuosi uudet. Ei se aina ole oma valinta että ostaako 20 € tuulipuvun vai monen sadan euron kuoripuvun jos tilille on jäänyt vain 20 €.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 22:38"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 22:03"]
Mä maksan mielelläni enemmän oikeasti veden- ja tuulenpitävistä ulkoiluvaatteista, mulla ei ole mitään käyttöä parinkympin tuulipuvulle.
[/quote]
Kyllä sinunkin vaatteesi saadaan kasteltua jos suihkulla päästetään vettä niskaan ja rinnuksille tai oikein kaatamalla sataa. Suihku kastelee tehokkaasti ja kumma jos ei sun takin läpi saada sisävaatteitakin kasteltua.
[/quote]
Elämä on täynnä valintoja ja rahalla saan sitä laatua, jota minä vaadin ja josta olen valmis maksamaan pysyäkseni kuivana ulkoillessani tai ulkoilun jälkeen asua puhdistaessani.
[/quote]
Oletko käynyt kunnolla suihkussa ulkoilupuku päällä? Tai ulkoillut piiskaavassa rankkasateessa? Tunsitko olosi kuivaksi?
[/quote]
Ihan riittävästi on vuosien aikana tullut tavallisten kotipiha-aktiviteettien lisäksi tullut kuljettua järvellä, metsässä ja pilkillä, huonommillakin keleillä ja olen pysynyt kuivana.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 22:50"]
Kaikilla ei todellakaan ole varaa sijoittaa omaan ulkoilupukuunsa montaa sataa euroa. Ei varsinkaan sellaisella jolla on elätettävänä kasvavia lapsia jotka tarvitsevat kipeämmin kunnon haalareita pihalla möyriessään ja joka vuosi uudet. Ei se aina ole oma valinta että ostaako 20 € tuulipuvun vai monen sadan euron kuoripuvun jos tilille on jäänyt vain 20 €.
[/quote]
Tiedän kyllä, mutta se lienee ei kuitenkaan ole minun syyni, joten näen turhaksi alkaa inttää asiasta. Olen vastannut asiallisesti alkuperäiseen kysymykseen, eli minulla on ulkoiluasuja jotka voin tarvittaessa jopa suihkuttaa puhtaaksi. Jos se jostain syystä nyt ei kelpaa yhdelle keskustelijalle vastaukseksi, sille minä en voi mitään.
[/quote]
[/quote]
Tein juuri tuolla tavalla kuin neuvoit mutta ei mun ulkoiluasuni kestänyt suihkulla kastelemista. Vettä tulee kuitenkin sen verran lujaa. Hiljaisemmalla paineella taas se ei mitään sitten puhdistakaan. Kun suihkutin rinnan korkeudelta alaspäin niin vesi meni hyvin nopeasti läpi ja huuhteli myös alla olleet lenkkivaatteeni. Ja sama juttu reisien päältä jaloista ja lahkeista. Huppua en varsinaisesti suihkuttanut mutta siihen osunut lyhyt suihkaisu meni kyllä sekin läpi kastellen myös olkapäät.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:34"]
[/quote]
[/quote]
Tein juuri tuolla tavalla kuin neuvoit mutta ei mun ulkoiluasuni kestänyt suihkulla kastelemista. Vettä tulee kuitenkin sen verran lujaa. Hiljaisemmalla paineella taas se ei mitään sitten puhdistakaan. Kun suihkutin rinnan korkeudelta alaspäin niin vesi meni hyvin nopeasti läpi ja huuhteli myös alla olleet lenkkivaatteeni. Ja sama juttu reisien päältä jaloista ja lahkeista. Huppua en varsinaisesti suihkuttanut mutta siihen osunut lyhyt suihkaisu meni kyllä sekin läpi kastellen myös olkapäät.
[/quote]
Minkämerkkisellä puvulla kokeilit? Hinta-laatusuhteella on vedenpitävyyden ja -kestävyyden kannalta paljonkin merkitystä.
Rätillä irtokurat pois ja pyykkiin.