Mitä mieltä, vihkisormuksista
Olemme menossa naimisiin. Minun vihkisormukseni on varsin tavallinen ja yksinkertainen sormus, joka maksaa 199e. Puolisonikin sormus on toki yksinkertainen, ei kiviä tai muuta mutta designsormuksena maksaa yli 800e. Ei halua muunlaisia sormuksia vaan tuo on juuri se, minkä tahtoo. Maksaa kyllä sen itse ja minunkin sormukseni, mutta nyt tekisi kyllä minunkin mieli etsiä vähän kalliimpi...
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 14:56"]
Mikäli tuo Abreun sormuksen kivi on timantti, se maksanee lähempänä kymmentä tuhatta kuin viittä tuhatta. On aika suurehko kivi. Itselläni on 1,09 karaatin keskuskivi ja 0,35 karaattia reunoilla. Ei ihan parilla-kolmella tonnilla saa.
[/quote]
Tuo Abreun sormuksen kivi näyttää minun mielestäni aika himmeältä timantiksi, enemmän zirkonilta kuin timantilta. Oletteko samaa mieltä?
Nimittäin hintavammat VS-luokituksesta paremmat timantit loistavat aivan eri tavalla sama missä valaistuksessa, kuten tässä kuvassa joka myös otettu jossain auton sisätilassa:
http://www-static.weddingbee.com/pics/171512/ringincar3.JPG
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 14:34"]
No ota itsellesikin vähän laadukkaampi vaihtoehto, sitä kuitenkin käytetään loppuelämä. Jos valitsemasi sormuksen ulkonäkö viehätti, samanlaisia löytynee vähän tukevampina ja laadukkaampinakin. Jos sitä ei vielä ostettu, niin miksi et voisi valita jotain toista?
[/quote]
Ai käytetään loppuelämä? Joka kolmannessa tapauksessa vihkisormusta ei käytetä loppuikää, ja sitten on vielä ne ihmiset jotka eivät käytä sormuksia muista syistä. Ap:na en vaivaisi päätäni sormuksen "halvalla" hinnalla, jos sormus on mukava ja miellyttää silmää niin aivan varmasti löytyy parempiakin rahankäyttökohteita.
[/quote]
Ja mekään, jotka olemme loppuelämän (kai) naimisissa, emme välttämättä pidä alkuperäistä vihkisormusta. Eihän se ole kuin koru.
Näin sitä huomaa, että ihmisillä on erilainen maku. Ikinä en haluaisi tuollaista sormusta kuin Annalla, mutta ymmärtääkseni tuon tyyliset on nyt muotia (ainakin ulkomailla näiden Kardashianien sun muiden keskuudessa). Ja en sano tätä sillä, että oma makuni olisi muka yksinkertainen, vaan usein ihastun kyllä juuri niihin kalleimpiin koruihin ja sormuksiin, mutta minusta tuo on yksinkertaisesti mauton. Ja varsinkin noilla kynsillä kuin Annalla.
http://www.seponkulta.fi/timanttisormukset.html
Mulla ylärivin toinen. Ihastuin siihen heti kun näin, ei haittaa vaikka oli "halpa". Kalliissa liikkeissä kierreltiin, mutta tämä palattiin hakemaan.
Pyysin miestäni tekemään minulle tuohisormuksen. Menimme vihille maistraatissa.
Apua, tunnen itseni nyt joksikin hiton diivaksi tämän viiden tonnin vihkisormukseni kanssa, mutta mieheni halusi välttämättä ostaa sen minulle Pariisin Tiffanyltä, joten en yrittänyt estellä ettei hänelle tule paha mieli :) Eikä se nyt ole mikään ihan kamalan pröystäilevän näköinen kuitenkaan, vaikka jenkkisormus onkin.
Taitaa olla Abreun kivi vain likainen. Timantiksi luulen kyllä.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:07"]
Taitaa olla Abreun kivi vain likainen. Timantiksi luulen kyllä.
[/quote]
Kivi näyttää siltä kuin siinä olisi kahden viikon hiuslakkakerrokset päällä :D
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 15:52"]
Pyysin miestäni tekemään minulle tuohisormuksen. Menimme vihille maistraatissa.
[/quote]
oih, ihanan väinämöismäinen teema! :-)
Ei ihme, että eroprosentti on jotain 42%, kun näemmä tärkein asia on se sormus :D
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 12:23"]
Ei ihme, että eroprosentti on jotain 42%, kun näemmä tärkein asia on se sormus :D
[/quote]
Ei. Ei se SORMUS vaan mitä se symboloi. Jos on nyt on rahaa, niin kyllä sitä voi käyttää sormukseen. Jos ei avioon astuessa ole sen vertaa rakastunut että haluaa lahjoittaa toiselle jotain arvokasta, niin eipä se lempi siitä kuumene.
Tietysti pitää ottaa huomioon taloudelliset realiteetit, jollei ole varaa niin ei sitten - ja kaikki eivät esim voi työssään (ruokapalvelu, sairaanhoito, varastotyötekijä) pitää sormusta, jolloin se menee vähän "hukkaan" siellä yöpöydän laatikossa.
Mutta jos sormus oikeasti tuntuu olevan tärkeintä naimisiinmenossa niin sitten voi miettiä jo ennen ostamista että kannattaako oikeasti edes mennä naimisiin.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 14:33"]
Paljonkohan tällainen vihkisormus maksaa kuin Anna Abreulla on kuvassa?
http://www.lily.fi/sites/lily/files/user/45/2013/06/anna2.jpg
[/quote]
Pari-kolme tonnia, riippuen vähän timantin laadusta ja siitä, onko toi valkokultaa vai platinaa.
[/quote]
Tuo on varmaan valkokultaa koska valkokultaisesta pohjasta timantit loistavat parhaiten, toki siinä saattaa sitten näkyä naarmutkin enemmän joten rahaa menee huoltoihin. Platina on hieman harmahtavampaa eli ei niin kaunis kuin valkokulta, mutta kestävämpää ja sen myötä pari tonnia kalliimpaa ainakin.