Mitä tää on? Kysymys supistuksista.
Viikon ajan suunnilleen on supistellu paljon, vkonloppuna päivisin rasituksessa n.3-5 min välein ja levossa päivät vähintään 10-15 min välein. Yöt vähintään 30 min välein niin että herään kipuun. Supistukset on tosi napakoita. Mitä tää on; miksi supistelee näin mutta homma ei etene? Nyt rv 39+ ja neljäs lapsi kyseessä. Aiempien kanssa kun on alkanut tuntua tältä, ovat muutamassa tunnissa syntyneet. Limatulppaa on pikkuisen tullu jo reilun vkon ajan. Onko muilla kokemusta tällaisesta?? Kauankohan tällainen "kiusanteko" voi jatkuu -ei kai toivottavasti enää 3vkoa?! Loppuu voimat (ja hermot..) ennen sitä...
Kommentit (16)
Voi tulisikin! Tuntuu koko ajan et synnytys "yrittää alkaa", mut jostain syystä ei sit etenekään. Ei oo aiempien kohdalla ollu mitään tällaista, siksi vähän ihmeissäni kyselen muiden kokemuksia vastaavasta! :)
Ap
Voi jatkua laskettuun aikaan asti. Kun on useita synnytyksiä supistelee herkemmin. Voi toki suäyntyäkin.
Muutama pvä näin vielä meniski, mut hitsi loppuu huumorintaju jos valvoo kipujen kans vaik sinne 2 vkoo yli lasketun ajan! :P Edelliset on kaikki tullu ennen laskettuu aikaa..
Ap
2 raskauden jälkeen mulla supisteli tosi herkästi. Joten rauhallista elämää ja lepoa.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 07:33"]Ota yhteyttä lääkäriin
[/quote]
Voiko olla siis vauvalle jotenki haitallista? Liikkuu kyllä ihan reippaasti!
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 07:31"]2 raskauden jälkeen mulla supisteli tosi herkästi. Joten rauhallista elämää ja lepoa.
[/quote]
Enpä mä mitään niin ihmeitä puuhailekaan, mut ei näillä vkoilla haittais vaik oikeesti syntyiski, siksi en nyt ihan vaan lepäillä jaksa ;)
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 07:16"]
Voi tulisikin! Tuntuu koko ajan et synnytys "yrittää alkaa", mut jostain syystä ei sit etenekään. Ei oo aiempien kohdalla ollu mitään tällaista, siksi vähän ihmeissäni kyselen muiden kokemuksia vastaavasta! :) Ap
[/quote]
mulla toisen kanssa oli tuollaista yli kuukauden, ainoastaan limatulppaa ei tullut mukana. Loppujen lopuksi käynnistettiin puhkasemalla kalvot, kun ei vaan lähtenyt etenemään. Mutta luultavasti sulla lähtee kohta liikkeelle kunnolla, kun sitä limatulppaakin on kerta jo alkanut tulemaan. Täytyy sanoa, että oli kyllä omalla kohdalla helpotus, kun vihdoin käynnistettiin.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 07:38"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 07:16"]
Voi tulisikin! Tuntuu koko ajan et synnytys "yrittää alkaa", mut jostain syystä ei sit etenekään. Ei oo aiempien kohdalla ollu mitään tällaista, siksi vähän ihmeissäni kyselen muiden kokemuksia vastaavasta! :) Ap
[/quote]
mulla toisen kanssa oli tuollaista yli kuukauden, ainoastaan limatulppaa ei tullut mukana. Loppujen lopuksi käynnistettiin puhkasemalla kalvot, kun ei vaan lähtenyt etenemään. Mutta luultavasti sulla lähtee kohta liikkeelle kunnolla, kun sitä limatulppaakin on kerta jo alkanut tulemaan. Täytyy sanoa, että oli kyllä omalla kohdalla helpotus, kun vihdoin käynnistettiin.
[/quote]
Huhhuh, olipa varmasti pitkä kk sulla..! Mulle koko tää raskaus on neuvolssa ja sairaalassa edellisten perusteella ennusteltu hyvinki nopeeta synnytystä ja vieläpä reippaasti ennen laskettua aikaa, ei nyt ihan niin tainnut mennä :P
Ap
Käy katsottavana oletko jo kovin auki
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 07:47"]Käy katsottavana oletko jo kovin auki
[/quote]
Tota mietin itsekin, mut sit toisaalta..sormelle oli auki jo ajat sit eli uimaan en kuitenkaan mee, ja asun aika lähellä sairaalaa niin sinnekin pitäis ehtii kun aika koittaa, onko sillä tavallaan merkitystä onko nyt minkä verran auki?
Ap
Mulla on ollu pidempään ihan samaa. Nyt viimisen viikon supistusten lisäksi tullut tunne kuin joku iskisi tikkua tuolta sisältä alaspäin. Ei kuitenkaan ultrassa ollut mitään outoa. Ulkoa kohdunkaulaa sentti jäljellä ja sormelle auki ollut jo ties kuinka kauan ja kokonaiskaulan pituus sisältä katsottuna 4cm ja kiinni.
T. P3G4 rv35+5
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:24"]Mulla on ollu pidempään ihan samaa. Nyt viimisen viikon supistusten lisäksi tullut tunne kuin joku iskisi tikkua tuolta sisältä alaspäin. Ei kuitenkaan ultrassa ollut mitään outoa. Ulkoa kohdunkaulaa sentti jäljellä ja sormelle auki ollut jo ties kuinka kauan ja kokonaiskaulan pituus sisältä katsottuna 4cm ja kiinni.
T. P3G4 rv35+5
[/quote]
Ehkäpä tää on sit ihan normaalii? Onko sulla aiemmissa raskauksissa ollu vastaavaa?
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:28"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:24"]Mulla on ollu pidempään ihan samaa. Nyt viimisen viikon supistusten lisäksi tullut tunne kuin joku iskisi tikkua tuolta sisältä alaspäin. Ei kuitenkaan ultrassa ollut mitään outoa. Ulkoa kohdunkaulaa sentti jäljellä ja sormelle auki ollut jo ties kuinka kauan ja kokonaiskaulan pituus sisältä katsottuna 4cm ja kiinni.
T. P3G4 rv35+5
[/quote]
Ehkäpä tää on sit ihan normaalii? Onko sulla aiemmissa raskauksissa ollu vastaavaa?
Ap
[/quote]
Ei, muut on menny yli 8-12 pv.
Jos sulla kaikki on syntyneet ennen laskettua aikaa, niin erittäin suurella todennäköisyydellä tämäkin pian käynnistyy. Tsemppiä kovasti! Auttaako parasetamoli kipuun? Jos ottaisit yöksi, niin että saisit paremmin nukuttua? 1g voi ottaa 6-8 tunnin välein. Vauvalle ei ole supistelusta haittaa, mikäli liikkeet tunnet normaalisti.
t. kätilö
Kyllä se varmaan kohta sieltä tulee :)