Laitatko piilarit ennen vai jälkeen meikin?
Optikko neuvoi ennen meikkiä, mutta minulla on sellainen ongelma, etten näe piilareitten kanssa lähelle (näkö -4), en siis näe meikata kunnolla. Onko jotain haittaa jos laittaa piilarit meikin jälkeen?
Kommentit (3)
Ei kai siinä muuta haittaa ole, kuin että jos linssi asettuu huonosti tms ja silmä alkaa vuotaa, niin meikit menee sotkuun :D Itse laitan ennen meikkiä, juuri edellä mainitun syyn vuoksi. Olen myös niin sokea (miinuslinssit), että jos meikkaisin ilman piilareita, en näkisi itseäni kuin noin 10 cm päästä peilistä :D
Onko sulla siis sekä huono kauko- että lähinäkö? Kyllä piilareiden kanssa pitäis muuten nähdä lähelle ihan normaalisti, jos lähinäkö on kunnossa. Joskus kun linssit alkavat olla jo vanhat, alkaa tarkentuminen huonontua ja joutuu oikein zoomaamaan (sekä lähelle että kauas) ennen kuin näkee :D
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 03:24"]
Ei kai siinä muuta haittaa ole, kuin että jos linssi asettuu huonosti tms ja silmä alkaa vuotaa, niin meikit menee sotkuun :D Itse laitan ennen meikkiä, juuri edellä mainitun syyn vuoksi. Olen myös niin sokea (miinuslinssit), että jos meikkaisin ilman piilareita, en näkisi itseäni kuin noin 10 cm päästä peilistä :D
Onko sulla siis sekä huono kauko- että lähinäkö? Kyllä piilareiden kanssa pitäis muuten nähdä lähelle ihan normaalisti, jos lähinäkö on kunnossa. Joskus kun linssit alkavat olla jo vanhat, alkaa tarkentuminen huonontua ja joutuu oikein zoomaamaan (sekä lähelle että kauas) ennen kuin näkee :D
[/quote]
Ei mulla ole kuin huono kaukonäkö. Silmälasien ja piilareitten kanssa silmä jää kai tarkentamaan kauas, jolloin lähinäkö niiden kanssa ei ole hyvä. Silmälääkäri ei sitä ihmetellyt, mutta ei tosin kertonut sen tarkemmin syytäkään, että miksi niin on. Jotain 25 cm pitää etäisyys olla lasien kanssa että näen tarkasti.
ap
Minulla sama juttu, piilareilla en näe meikata eli laitan meikkauksen jälkeen. Optikkokin sanoi, ettei haittaa koska minulla on ollut piilarit jo niin kauan, että saan ne helposti paikalleen:D