Kumpi olisi parempi asuinpaikka, Oulu vai Jyväskylä?
Kumpi olisi parempi asuinpaikka, Oulu vai Jyväskylä? Perustelut?
Kommentit (53)
Oulu on levällään kuin Jokisen eväät,Jyväskylä tuntuu kompaktimmalta.
Juväskylä on yllättäen paljon junttimaisempi, ihmiset ja kaikki. Oulu yllätti mut taiteellisuudellaan, kulttuurillaan ja monipuolisuudellaan. Myös lyhyt matka lappiin plussaa. Helsinkiin on helppo lentää.
Tiedän että Oulu ainakin on ihan käpänen paikka, joten vastaan Jyväskylä.
Jyväskylässä on parempi jääkiekkojoukkue, mutta huonompi jäähalli. Vaikea valinta, mutta sanon silti JYP.
Oulu on vähän kaukana ja talvi tuntuu meren läheisyydessä. Jyväskylässä on kivat ja vaihtelevat maisemat.
Jyväskylästä on hyvät etäisyydet aika lailla kaikkialle paitsi Pohjois-Suomeen, koska se sijaitsee keskellä Etelä-Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on muitakin vaihtoehtoja.
No mainitsepa muutama hyvä vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Oulu on kauempana, mutta sieltä on silti paremmat julkiset kulkuyhteydet.
Paremmat julkiset kulkuyhteydet = suht hyvät lentoyhteydet Helsinkiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulu on kauempana, mutta sieltä on silti paremmat julkiset kulkuyhteydet.
Paremmat julkiset kulkuyhteydet = suht hyvät lentoyhteydet Helsinkiin
Junayhteydetkin ovat Oulusta paremmat, muuallekin kuin Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietysti Pori tai Björneborg!
Olen asunut kummassakin. Oulu oli minulle liian pohjoisessa, halusin siksi pois. Keskusta myös liian levällään. Jyväskylässähän on todella kompakti keskusta, ja lisäksi pidän maisemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietysti Pori tai Björneborg!
Porissa on liikaa persuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylästä on hyvät etäisyydet aika lailla kaikkialle paitsi Pohjois-Suomeen, koska se sijaitsee keskellä Etelä-Suomea.
Eipäs sijaitse, vaan Keski-Suomessa. Lahti sijaitsee suunnilleen keskellä Etelä-Suomea. Oulu puolestaan on eteläistä Lappia.
Niin Jyväskylä kuuluu Keski-Suomen maakuntaan, mutta Keski-Suomi ei oikeasti sijaise keskellä Suomea.
Yllättävän suuri enemmistö kannattaa Jyväskylää.
Jyväskylä 83,3 %
Oulu 16,6 %
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut kummassakin. Oulu oli minulle liian pohjoisessa, halusin siksi pois. Keskusta myös liian levällään. Jyväskylässähän on todella kompakti keskusta, ja lisäksi pidän maisemista.
Mistä päin itse sitten olet?
Jyväskylässä on liikaa huumeporukkaa.
Oulu koska meri. Murre onkin vaikeampi juttu. Jyväskylä on keskellä metsää ja joku kukkula, eli periferiassa. Petäjävedellä on niin hiljaista että voit kuulla sisäelimesi ja se tekee hulluksi.
Tätä on vähän huono kysyä keneltäkään toiselta kun ei tiedä, mitä asioita itse arvostat. Olen asunut Jyväskylässä lapsuuteni ja mukava paikka on, joten vastaan sen .