jouluvalot viritetty ja "jouluverhot" ikkunoissa
Ja ekat piparitkin leivottiin lasten kanssa tänään..ihana tunnelma, kun valot ja kynttilät laitettiin. Tää joulunodotus on sit parasta, lumi sais sitten jo tulla.
Kommentit (41)
LÄLLÄÄÄLLÄÄÄ MEILLÄPÄ ON JO LUNTA
Olen valmistautunut ostamalla lipun raskasta joulua konserttiin.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:37"]
Olen valmistautunut ostamalla lipun raskasta joulua konserttiin.
[/quote]
Samoin :D
Tällä viikolla ajattelin pesasta ikkunat ja laitellla tähtiä ja kynttelikköjä.. muita talvivaloja on jo ollut koko syksyn. Tonttukokoelmani laitan esille vasta joulukuun puolella. :)
Joulunodotus on niin mahtavaa. ♥
Meillä on niitä tonttuja myös joka puolella, verhoissakin. Jos yksineläjä olisin, olis varmaan kans vaan jotain tyylikästä ; ) Lapsille meillä se joulu tehdään ja jälki on myös sen näköistä.
Valkoinen kuusikin olis varmaan tyylikäs, mutta meidän kuusessa nyt toistaiseksi tulee roikkumaan vessapaperirullista tehtyjä tonttuja yms "tyylitiedotonta".
Olen laittanut jouluverhot jo joitain viikkoja sitten. Samalla, kun pesin ikkunat vaihdoin verhot. Oli se ihanaa laittaa uudet verhot keittiöön. En olisi malttanut odottaa viikko tolkulla. Meillä on jouluverhot jokaisessa huoneessa. Koristeita ja valoja olen myös jo laittanut. Mä niin nautin joulusta, sen odotuksesta. Tykkään leipoa niin kuivakakkuja, kuin leipiä. Ja tehdä kaikkea muutakin hyvää jouluksi. Kuukausi sitten jo tein joulun laatikkoruoat valmiiksi pakastimeen ja heinäkuussa tuli laitettua uudet perunat.
En ollut ikinä edes kuullut jouluverhoista ennen kuin aloin käydä AV:llä. Ihmetyttää, että niin moni tuntuu sellaisia harrastavan. Itse en suostuisi vaikka maksettaisiin. Less is more - niin jouluna kuin muulloinkin!
Jouluaatto on ihan jees, kaikki muut päivät ja tontut ja pukit vaihtaisin kesään heti, jos voisin.
Meidän tonttuverhot on 50-luvulta, kumma jos joku ei sellaisita ole kuullut?
Mun mielestä on kivan näköistä kun jotkut naapurit ja ystävät laittavat jouluvaloja, verhoja ja jos jonkinlaista koristetta ikkunaan. Niitä on ihan kiva kattella sen hetken kyläillessä, vaikka omassa kodissa en pystykään värikkäitä verhoja ja kouluesineitä katselemaan. Paitsi on meillä pallovalot ja joulutähti ikkunassa, mutta ne riittää. Lapset saa sitten isompana koristella enemmän jos se heille on tärkeää. Äidin pitää sitten vaan siedättyä. Ja jouluihminen olen kyllä täysin.
Asutaan ok-talossa ja minusta omakotialueella korostuu se käytetäänkö pihassa tunnelmavalaistusta VAI JOULUvaloja VAI onko pimeys. Pihavalaisusta en puhu nyt. Ulkovalo on jees ihan turvallisuudenkin vuoksi mutta nyt siis ihan huuhaa-valaistus keskustelussa pidän valoista. Jos pihassa on lamppu niin ok -siinä on lamppu.
Käytän itse pihassa koristevaloja ja minusta omakotitaloalueet on mielyttäviä kun niissä on valaistusta pihoissa, nimenomaan siis koristeluna. Ymmärrättekö mitä tarkoitan? Pimeät pihat on luontaantyöntäviä.
Kesälläkin ja erityisesti syksyllä on mukavaa kun ulkona voi nauttia pitkistä lämpimistä hetkistä jonkunlaisessa koristevalossa, kun ulkovalo on liikaa mutta ei tarvitse siis olla pimeässä.
On surullista että pimeässä käytettäviä koristevaloja pidetään kaikkia jouluisina jotka roikkuu vaan hetken. Jouluvaloiksi miellän kuviolliset joulupukki/porovalot, meillä ne laitetaan joulukuussa ja ne lähtee kuusen mukana loppiaisena muttei kaikkea ole kiva poistaa. Jouluiset kyllä, mutta odotan myös kevään valoisuutta että poistan pimeänajan valot, en vaan pidä mustasta pihastani mutta porot yms on kyllä keväällä kaapissa.
Mä keräsin halloween kamat pois, pesin ikkunat ja aloin valmistautumaan jouluun. Laitoin jouluverhot, ihan sisustuskaupasta ostettu kangas ja ompeletut verhot, ei Marimekon tonttuja. ;-)
Olen myös laittanut sisälle jouluvaloja, vaihtanut kynttilät jouluisemmiksi ja poltan niitä joka ilta.
Lastenhuoneiden tonttuverhot ovat vielä kaapissa, mutta ennen joulukuuta laitan nekin ikkunoihin.
Mun 91 v. isoäitikin vaihtanut aina jouluverhot ikkunoihin. Nykyään sen homman tekee tosin joku muu, mutta verhot vaihdetaan monta kertaa vuodessa.
Missä kiven alla te, jotka ette ole kuulleet verhojen vaihtamisesta, oikein asutte?
No on kyllä kummallista jos joku ei ole kuullut jouluverhoista?! Tai niiden vaihtamisesta? Ehkä joku erakko yksineläjä joka ei paljon liiku asunnostaan kuin pakolliset menot?
Joulu on ihanaa aikaa juuri siksi , että silloin aikuinenkin voi heittäytyä lapseksi ja nauttia täysillä tontuista ja kynttilöistä, ihanista jouluvaloista, kaikesta siitä kodikkuudesta. Laittaa rahaa lahjoihin, joiden tarkoitus on ainoastaan ilahduttaa sun muuta hömppää. Saatan innostua menemään kirkkoon kuuntelemaan kauneimpia joululauluja , vaiikka en ole lainkaan uskonnollinen. On ihanaa unohtaa hetkeksi arki ja fiilistellä täysillä.
Täällä oli kyllä muutamia tyylitietoisten happamia kommentteja. En tuputa kellekään omia joulutapojani.
Veljeni vaimolla on ihana tapa koristella heidän kotinsa ja pihansa jouluksi niin nätiksi. Siellä on ihana käydä pistäytymässä joulun aikaan.
Mä laitoin jouluvalot ulos jo lokakuun viimesellä viikolla :D nyt sit pikkuhiljaa vaihdan verhot ja matot ja etsin valot ikkunoihin. Rakastan joulua <3
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 12:24"]
Mun 91 v. isoäitikin vaihtanut aina jouluverhot ikkunoihin. Nykyään sen homman tekee tosin joku muu, mutta verhot vaihdetaan monta kertaa vuodessa. Missä kiven alla te, jotka ette ole kuulleet verhojen vaihtamisesta, oikein asutte?
[/quote]
Pääkaupunkiseudulla asun - enkä siis tunne ketään joka vaihtaisi jouluksi jotkut eri verhot.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 07:48"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 23:48"]
Millaiset on jouluverhot? Onko niissä jotain pukkeja? En ole ikinä omistanut jouluverhoja. Meillä on ikkunoissa aina valkoiset laskosverhot. Ei tulisi mieleenkään laittaa mitään punaisia tai muita verhoja. Mutta jokaisella tietty oma maku. Itse vain olen todella tarkka kaikesta.
[/quote]
Mä niiiiiin odotin tätä vastausta :D
Joo älä toki vaivaudu vaihtamaan verhoja, pysy hillittynä ja tyylitietoisena (lue:tylsänä) ympäri vuoden.
T: Se, joka vaihtaa verhoja usein (mut ei meilläkään mitään joulupukkiverhoja ole)
[/quote]
Yläpeukku piti tulla! Meilläkin punaiset verhot jouluisin, tänä vuonna ajattelin ostaa uudet. :) Jee joulu tulee! Ja te joulun vihaajat ette voi sille mitään! ♡