Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävä siivoja!!

Vierailija
09.11.2014 |

Alkaa mennä hermot! Olen eräällä tallilla töissä ulkomailla ja sopimukseen kuuluu, että asun omistaja perheen isossa talossa.

Talossa asuva siivoja alkaa käymään hermoille! Kertokaa olenko kohtuuton ja voinko sanoa asiallisesti tästä ärtymyksestäni hänelle?

Palkastani rokotetaan yli 400€ kuussa, koska saan asua talossa. Minulla on oma huone ja käytävän toisella puolella kylyhuone jota tooodella harvoin kukaan muu käyttää.

Siivoja huomauttelee minulle jatkuvasti mm. näistä asioista:
-Voisin kuulemma pestä astiat joita käytän käsin jos niitä ei ole erityisen paljon (pesen kattilat ja sellaiset jotka eivät helpolla mene astianpesukoneeseen käsin, mutta olen todella kireinen hevosten kanssa ja teen ylitöitä jatkuvasti, joskus harvoin kerkeän lounaan syömään hotkien niin ei kauheasti kiinnosta alkaa tiskaamaan kun vieressä astianpesukone)
-Eräs aamu kun olin jo muutenkin kiireessä koska en saanutkaan autoa käyttöön huomasin että yksi shamppoo oli valunu kylpyammeeseeni ja en sitä sitten kerennyt siivoomaan niin kotiin tultuani huomaisin ammeessa olevan post-it lapun että voisin siivota jälkeni että hänen olisi helpompi pitää kylpyhuone siistinä. Myöhemmin kehtasi vielä sanoa että kylpyhuone olisi muutenkin likainen vaikka sitä todella harvoin edes käytän kun käyn salilla suihkussa...
-samana iltana jatkoin  huoneeseeni ja siellä oli lappu että kuulemma koko talo on täynnä olkia minun takiani... Itse en ole huomannut mitään ja jätän usein päälys vaatteeni tallille. Lisäksi kaikki talossa olevat ihmiset ovat hevosten ja olkien kanssa tekemisissä.
-nyt viimeisin post-it oli pyyntö että voisinko pitää huoneeni mahdollisimman siistinä... (ööö, se on mun huone ja sinne ei kukaan koskaan mene paitsi hän hakemaan roskia JOKA PÄIVÄ, jotka voisin hänelle itsekkin antaa)
-hän on koko ajan huomauttamassa, että minulla on melkeen viikko sitten tehtyä ruokaa jääkaapissa ja on heittämässä sitä koko ajan pois vaikka olen miljoona kertaa sanonut että omapahan on ongelmani jos syön vanhaa ruokaa...

Lisäksi löydän kenkäni JOKA aamu ulkoa jossa kylmä ja kostea ilma, joka päivä tavaroihini on koskettu ja muutenkin maailman ärsyttävin ihminen! Vanha ihminen lesoilee olemattomilla tekemisillään, mitä tahansa kukaan sanooo niin hän alkaa selotamaan omaa parempaa versiotaan...

Olenko lellipentu ääliö joka ei vaan tajua? Olisiko kohtuutonta pyytää häneltä ettei menisi edes minun huoneeseen jos sen "sotku" häntä häiritsee ja että ei kyllä minun lapsuuden kodissa siivooja kenellekkään alkanut ehdottelemaan lautasten käsin pesua kun on koneet sitä varten...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan siivoojat ovat ikävä kyllä tuollaisia, myös Suomessa!

Vierailija
2/8 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hups, alan olemaan aika ulkosuomalainen kirjotusvirheiden perusteella.. Anteeksi! AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIllaiset välit sinulla on talon omistajaan? Jos kysyisit häneltä miten hän toivoo sinun toimivan. Siivojan on tehtävä niinkuin työnantaja toivoo. 

Vierailija
4/8 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille siivoojalle ettei tarvitse siivota. Sä huolehdit itse siisteydestä. Tai sit vaan heität ne post-it laput roskiin. Sano isäntäperheelle et siivooja tonkii sun tavaroita.

Vierailija
5/8 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:30"]

MIllaiset välit sinulla on talon omistajaan? Jos kysyisit häneltä miten hän toivoo sinun toimivan. Siivojan on tehtävä niinkuin työnantaja toivoo. 

[/quote]

Tätä olen miettinyt, mutta mielelläni hänelle ensin haluaisin sanoa suoraan. Jopa vähän näpäyttää kun tuntuvat post-it laput niin näpäyttämisiltä häneltä. Mieitin vaan olenko kohtuuton jos hermostun myös näistä yleisien tilojen "säännöistä" että pitäisi alkaa käsin pesemään astioita ja että kylpyhuonetta pitäisi alkaa hinkkaamaan putipuhtaaksi... Voi kumpa voisin laittaa kylpyhuoneesta kuvan, se vastaa 5 tähden hotellin putipuhdasta kylpyhuonetta ja käyn siellä pääsääntöisesti pesemässä hampaat... Oma huoneeni sotku on sitä että jotain vaatteita nojatuolissa lojumassa ja työpöydällä meikkejä... Olenko kohtuuton?

Vierailija
6/8 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni asia kuuluu työnantajalle, eikä sinulle. Hän toimii sitten niinkuin parhaiten näkee.

Vierailija
7/8 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIelestäni sun huoneeseen ei siivoojalla ole mitään asiaa, jos sinä niin toivot.

Saatko oven lukkoon? Jätä tästälähtien hänelle roskapussi huoneen oven viereen ja laita ovi lukkoon.

Kylpyhuone taas on vähän pulmallisempi. Jos siivoojan työhön kuuluu tuon kylppärin siivous, ja sinun on sitä lupa käyttää, niin ei siivoja voi olettaa että sinä siivoat itse jälkesi.

Ja tiskikone sama homma. Oikeastaan sinun on pakko kysyä omistajalta saatko pesettää tiskisi koneessa, vai kuuluuko sinun tiskata käsin.

Vierailija
8/8 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Post it lappu ruttuun ja lattialle viereen joka kerta. Siivotkoot niitä lattioilta sitten. Ja tosiaan omistajaan yhteys ja sanot että siivooja tonkii sun huonetta ja se on sinusta epämielyttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme