Vegaanit hoi
Kommentit (7)
Hmmmm. Tänään söin ruuaksi bravuuriani; linssikeittoa<3 Eli vihreitä linssejä, chilitomaattimurskaa, kaurakermaa sekä mausteita. Oijoijoi. Leivät leivon itse, en käytä hiivaa. Olen suuri keittojen ystävä, mutta kiinalainen ruoka on myös törkeän hyvää! Kevätrullat kausivihanneksilla<3
Mulla perus en jaksa miettiä-ruoka on joku vihannes-soijarouhe/linssi-tomaattimurskasörsselö jonkun lisukkeen kera. Tänään tein soijarouhepullia. Papupihvit, tofuwokki, belugalinssisalaatti on nyt ollu kovassa kierrossa. En kyllä yleensä pahemmin tee minkään tietyn reseptin mukaan, katon vaan mitä haluun syödä ja teen niistä jonku hässäkän.
En jaksanut duunata mitään ihmeellistä tänään. Pizza marinara ja vihreä salaatti. Nopeaa ja helppoa.
Tänään aamiaiseksi smoothie, päivälliseksi tofu-härkäpapurisottosörsseliä, illalla syön vielä leipää tahinilla tms.
Yleisimmät aamupalani: soijajukurttii, ruisleipää sinisellä keijulla, suolakurkulla ja tomaatilla, appelsiinimehua, smoothie (banaani, marjoja, maustamaton soijajukurtti), kaurapuuro omenahillolla...
Yleisimmät sapuskani: kasvissosekeitto, kasviksia hapanimelässä + riisi, spagetti + soijarouhetomaattikastike, uunilohkoperunat ja juurekset + papusalaatti, keitetyt perunat + sienikastike, avokaado+tomaatti+chili-mössö esim. uunilohkoperunajämien kanssa.
Yleisimmät välipalat/iltapalat /herkut: Omena tai joku muu hedelmä, kaurajätskiä+pakastemarjoja, omenapiirakkaa + vaniljakastike, mannapuuro, mehukeitto, jukurtti, letut, maissilastut+tomaattisalsa, tumma suklaa + punaviini...
..