mitä kivaa normi perheissä tehdään isäinpäivänä
Meillä isä joi lahjaksi ostamani viskipullon puolilleen, nukahti puoleksi päivää ja lopuksi oksensi vessassa puoli tuntia. Ei saatana. Mietein alkossa et kannattaakohan tätä ostaa mut sitte aattelin et nojoo onhan se isäinpäivä. .. Vittu ei ois kannattanu taas..
Kommentit (20)
Kakkoselle peukku alas tuli vahingossa!
Tehtiin lasten kanssa aamupala, piirakoita munavoilla, pekonia, nakkeja ja suklaakakkua. Sitten laiskoteltiin ja lähdettiin mun isän luoksen ruokailemaan. Äiti oli tehnyt kaikkea erityishyvää. Kahvin kanssa otettiin konjakit, illalla kotona minä olen siivoillut ja pessyt pyykkiä, mies on vaihtanut toiseenkin autoon talvirenkaat ja lämmittänyt takan.
Alkoholisteille ei kannata ostaa alkoholia lahjaksi. Mä en ostanut miehelle mitään lahjaksi, kun en vaan keksinyt järkevää, viinaakin on juomattomana niin hitokseen. Lapset oli askarrellut hienot kortit.
Jos miehelläsi on tapana tehdä tuommoista, ehkä tosiaan kannattaa jatkossa olla ostamatta mitään alkoholia lahjaksi. Jos annat alkoholilahjan, teet siitä tavallaan vähän hyväksyttävämpää kännätä tällaisena perheen juhlapäivänä. Kun on se tekosyy, että pitäähän lahjaksi saatua maistaa.
Meillä aamulla herätettiin isä lasten laululla, annettiin lahja, syötiin aamupalaa. Sitten käytiin kahveilla miehen isän luona ja soittelin omalle isälleni. Illalla askarreltiin pojan kanssa pahvilaatikosta iso rekka-auto.
Aamulla vietiin kortit ja lahjat isille sänkyyn, sitten herkuteltiin kakkua ja kahvia, sitten oleskelua perheen kesken ja sitten pappaa onnittelemaan ja toiselle pappalle vietiin paluumatkalla kynttilä haudalle. Ilta meni pipareita leipoessa ja nyt me vanhemmat aletaan katsoa leffaa.
Mies sai nukkua niin pitkään kun halusi, ja hoidin lapset koko aamupäivän klo 7 alkaen. Söimme lasten kanssa aamupalaa, käytiin aamupesulla, vaihdoin vaatteet, alettiin laittaa isille aamiaispöytää valmiiksi klo 10, ja silloin syötiin toinen aamupala lasten kanssa yhdessä, annettiin lahjat isille, ja sitten isi meni takas sänkyyn pötköttelemään ja samalla nukuttamaan nuorimmaista. Mies sitten meni suihkuun kun lapsi heräsi päiväuniltaan, ja alkoi tehdä ruokaa (kun se tykkää ruuanlaitosta). Vähän siivottiin, ja mies tuijotteli telkkaa ja vain oli lähes koko loppupäivän. Me ulkoiltiin lasten kanssa. Ihan tavallinen päivä, poislukien tuo aamu.
No meillä mä vein miehelle aamiaisen sänkyyn, sai nukkua pitkään ja mä touhusin lasten (2v ja 9kk) kanssa. Leivoin isänpäivän täytekakun. Mies nousi, annoin isänpäivälahjan, kortin, ruusuja. Leikittiin lasten kanssa, käytiin ulkona. Iltapäivällä laitoin ruoaksi paistia. Illalla saunottiin ja nyt katsellaan leffaa. Oma isä on kuollut, mutta appiukolle juteltiin skypen kautta.
Meillä näin: mies sai nukkua pitkään, otin molemmat lapset alakertaan kun heräsivät. Kymmenen maissa tarjoiltiin iskälle pekoniaamiainen munakokkelin ja muiden herkkujensa kera, lapset kantoivat lahjan ja kortin myös sänkyyn. Possuteltiin se aamiainen siellä ja makoiltiin rauhassa, lapset leikki siinä. Appiukko tuli kylään lounaalle, leikki lasten kanssa ihan kivasti. Pienempi meni päikkäreille ja kun heräsi, tehtiin lähtöä toista isoisää tapaamaan, jonka kanssa käytiin tänä vuonna rennosti kiinalaisessa buffassa syömässä. Mies joi pienen oluen. Sitten pieni iltakävely kaupungilla, pappa kotiin, samoin me ja lapset yöpuulle. Nyt otettiin lasit viiniä, kun muksut vihdoin nukahti. Ilta varmaan jatkuu pian...
Miksi ostat alkkismiehellesi alkoholia? Miksi olet alkkismiehesi kanssa yhdessä, jos meno on aina samanlaista? Onko teillä lapsetkin sitä samaa seuraamassa? :( ei oikeasti kuulosta hyvältä sori.
Muuten ihan tavallinen päivä muiden joukossa, mutta syötiin kakkua ja annettiin isälle kortti ja pieni lahja. Ja vedettiin lippu salkoon. Muuten oli tavallista ruokaa (makaronilaatikkoa isän toivomuksesta), siivottiin, pyykättiin, saunottiin. Isä kävi lapsen kanssa puistossa leikkimässä, laittoi lapsen päikkäreille ja meni sitten omiin harrastuksiinsa.
Kuulostaa hyvin surulliselta. Toivottavasti teillä ei ole lapsia, jotka ovat viikko tolkulla päiväkodissa/koulussa askarrelleet lahjoja ja kortteja maailman parhaimmalle isälle.
Me syötiin brunssi, annettiin lahjat, ulkoiltiin, laiskoteltiin, ja syötiin hyvin. Ei mitään ihmettä, mutta päivä oli rentouttava ja kiva.
Aloittaja on provo, ei kukaan voi olla noin säälittävän heikkolahjainen että ostaa lasten isälle viskiä lahjaksi jos mies on viinaan menevä. Huh huh, nyt. Voi Morjens, jotain rajaa hei!
Me aikuiset lapset järjestimme isälle texmex-päivällisen. Vähän vaihtelua äitin pöperöihin. Hyvää oli ja isä tykkäs, kun sai herkkuja ja olla meidän kanssa :)
Mies heräsi aamulla aikaisin lukemaan tenttiin. Nukuttiin 2-ween kanssa puolillepäivin kun se on ollut kipeänä ja nyt lopultakin nukkui. Koristeltiin muksun kanssa kakku vaikka sitä harmitti kaikki. Sitten syötiin aamiaiseksi ylijääneet kakuntäytteet. Mä kävin opettamassa koiraa skeittaamaan ja sit lähettiin porukalla etityttämään sillä tota lasta, lapsi tykkää piiloutua ja koira tykkää ettiä. Takas kotiin, ruokaa, lapselle päiväunet, koiralle kongi. Pappa tuli kakulle ja ite lähin kävelylle. Mies lähti isänsä ja koiran kanssa käymään mun äidillä. Tehtiin sillä aikaa lapsen kanssa jämälasagnea ja jämäsämpylöitä. Nyt lapsi syö lasagnea, koira nukkuu, ja ootellaan kovasti että saatais tuo tirppa nukkumaan. Meillä on Areenassa se nuorallakävelydokkari kesken ja puoli pulloa punkkua oottamassa.
Meillä maatilalla isälle annettiin todella havinainen vapaa-aamu. Tein suurimman osan askareista yksin mutta lopuksi tarvitsin välttämättä toisen apua, joten kävin herättämässä esikoisen navetalle avuksi. Askareiden jälkeen tehtiin isälle aamupala ja lapset herättivät laulun ja korttien kera. Päivällä käytiin ja yhdessä syömässä ravintolassa ja isä jatkoi peliä katsomaan yhden lapsen kanssa. Alkuillasta tehtiin miehen kanssa yhdessä askareet ja lapset menivät tervehtimään isoisää.
Normiperhe on nykyään uusperhe. Meillä poikani toi viikonloppuisälleen aamukahvit ja sämpylät sekä lahjan makuuhuoneeseen. Mitään erikoisen ihmeellistä ei tehty. Päivän kohokohta oli kun laitettiin yhdessä tortilloja ruuaksi. Olin varannut varta vasten aineksia, kun poikani tykkää niistä ja niitä voi yhdessä askarrella. Muuten katseltiin vähän elokuvia ja poika pelas, minä luin ja notkuin vähän netissä. Siinähän se meni harmaa sumupäivä.
Eikä se ole mikään isäInpäivä. Se on perkele ISÄNPÄIVÄ. Uskokaa ny jo s**tana.
Vai normiperhe=uusperhe.
Ei muuten pidä paikkaansa.
Nukku aamulla pitkään, sen jälkeen ajoi meijät mummolaan, että sai siivota :D joo tiedän outoa, mutta sillä tavalla rentoutuu ja plussaa oli että sai tehdä sen rauhassaan ettei kukaan häirinnyt.
Syötiin aamulla leipomaani kakkua sekä pekonia, munia ja leipää sen jälkeen, kun oltiin laulettu ja avattu lasten itsetekemät lahjat. Mentiin uimaan koko perheellä ja tehtiin ruoaksi broileria uuniperunoilla, kun tultiin kotiin. Sen jälkeen ollaan vain rentouduttu, siivoiltu ja nyt kynttilät palaa, mies juo viskiTILKKAA ja katsotaan elokuvaa, minä toisella silmällä, mies keskittyneemmin.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:15"]
Meillä isä joi lahjaksi ostamani viskipullon puolilleen, nukahti puoleksi päivää ja lopuksi oksensi vessassa puoli tuntia. Ei saatana. Mietein alkossa et kannattaakohan tätä ostaa mut sitte aattelin et nojoo onhan se isäinpäivä. .. Vittu ei ois kannattanu taas..
[/quote]
Joo, ei olisi kannattanut.
Ei meillä mitään ihmeellistä. Syötiin pitkän kaavan kautta, saunottiin, pelattiin korttia.
Nukuttiin pitkään, syötiin ihana aamiainen, ulkoiltiin pari tuntia, tein ruokaa kun mies ja lapset pelasivat lautapeliä.
lähdettiin porukalla uimaan ja sen jälkeen syötiin pitsat ja nyt köllötellään sängyssä ja katsotaan kostoa.