Lue keskustelun säännöt.
Reuma, ruokavalio ja pätkäpaasto
23.09.2021 |
Kaipaisin kokemuksia, josko joku on saanut reumansa rauhoittumaan ruokavaliolla ja pätkäpaastolla. Itselläni on kokeiltu monet lääkkeet ja kohta edessä biologiset. Tällä hetkellä olen kortisonin varassa, joka ei sovi ollenkaan. Pitäis kohta aloittaa kaksi lääkitystä testailemaan, jahka ensin selvitellään pari muuta terveysongelmaa pois. Olen niin kypsä elämään toimimattomien lääkkeiden varassa, ei tämä elämä tällaista voi olla. Onko joku saanut selkeää apua ruokavaliosta ja pätkäpaastosta?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Paastoan viikon tai kaksi, paaston lopetan maitohappobakteerikuurilla joka korjaa uusiutuvaa suolistobakteerikantaa. Viimesenä paastoiltana alotan hapankaalilla vähin erin syömään. Sitten AB piimää, ja maitohappobakteerivalmisteita. Ruokavalio on ollut: gluteeniton, sianlihaton. Jos lihaa syön valitsen 10% eli vähärasvaisen. Kaikki liharasvat ja sidekudokset sulaa huonosti. Kaikki gollakeenituotteet sulaa huonosti samoin liivatetuotteet pois. Mieluiten ihan kotona tehtyä jotta välttyy lisäaineilta. Maito ainoostaan hapantuotteina. Kaikki prosessoidut rasvat pois.. Reuma ollut oireeton jo vuosia ja kun reuma alkoi olin kokonaan jumissa kieltäni myöten. Alotin ohjelman 2viikon paastolla ja tuo oikeanlainen paaston lopetus. Säntillisyys kannattaa, se palkitsee kivuttomuudella. Nyt "saan" syödä kanaa, kalaa, juureksia, marjoja, vihanneksia, kananmunia, hedelmiä, oikeaa voita, kalaöljyä, oliiviöljyä, sieniä, tattari, hirssi, riisi, maissi, kaura esimerkkeinä. Gluteenittomissa viljoissa on enemmän vitamiineja ja leivät on mureampia ja parempia. Vitamiinilisänä D tärkeä, muitakin kun muistaa että on vegaanit vitamiinit. Pystyn lenkkeileen ja jumppaan niin paljon kuin haluan. Enkä ole lääkkeitä enää syönyt, kuin alussa 5kk. Lopetin kun eivät auttaneet lainkaan.