Vinkit jakoon: Miten selvitä erosta?
Nyt palstalaisten parhaat vinkit jakoon: miten selvitä raastavasta ja henkisesti raskaasta erosta jaloilleen?
Aina sanotaan, että keskity itseesi ja ota omaa aikaa, mutta eipä se tunnu tässä auttavan. Mies jätti, onneksi ei ollut lapsia ja omat asunnotkin vielä, mutta yhtä kaikki, ikävä on kova ja sänky kovin tyhjän oloinen. Yritän pidätellä itseäni, etten kontaktoisi exää ja vaikuttaisi epätoivoiselta...
Miten te olette toipuneet erosta?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:31"]
Selvä :D Muita neuvoja? AP
[/quote]
Ei oikeastaan, noilla se erotuska tokenee siedettäväksi :)
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:31"]Selvä :D
Muita neuvoja?
AP
[/quote]
Päivät täyteen menoja. Muutaman kuukauden jälkeen huomaat että viihdyt kotonakin. Silloin on jo helpottanut.
Tosiaan kannattaa pakottaa ittensä liikkeelle, paljon ohjelmaa, uusi harrastus tms. Kotona yksin hajoo vaan pää ja se ahdistaa.
Sä tuut kyllä selviämään ja sitten jossain vaiheessa mietit miksi ihmeessä itkit semmosen miehen perään :)
Jos on herkempi ihminen kyseessä, en suosittele panokumppania. Pahimmassa tapauksessa Laastarikin "dumppaisi" ja se varmasti laukaisisi erotuskan taas alusta. Aika. Aika se aina ja kaiken parantaa, vaikka ensi on tuntunut ettei jaksa eteenpäin. Ja parinkin vuoden jälkeen ei voi kuin ihmetellä että kuinka ne tunteet jotain kohtaan ovat olleet silloin niin pinnalla.
Nyt vaan laittamaan viestiä tai soittelemaan ystäville ja sovit tekemistä seuraaville viikoille. Vaikka tuntuisikin vaikealta lähteä minnekään, on se parempi kuin surkutella yksin kotonaan.
Kotona voit kirjoitella ajatuksia paperille ja vaikka listata miehen huonoja puolia.
Halaus <3
Hyviä vinkkejä, kiitos!
Täytyy erityisesti panostaa harrasteisiin ja kavereiden kanssa hengailuun! Niin se aikakin kuluu paremmim.
Irtoseksi ei ole koskaan kuulunut repertuaariini, ja tuntuisi kovin vieraalta kuviolta nytkin.
AP
Kiitos 14, ja hienosti olet erosta selvinnyt! Todella inspiroivaa :-)
AP
Kuulostaa tyhmältä kliseeltä, mutta aika auttaa. Minulle tuli ero ihan puskista pari vuotta sitten. Edellisenä päivänä oltiin katseltu omakotitaloa, illalla mies sanoi menevänsä kavereittensa kanssa saunailtaan, aamulla tuli kotiin ja halusi eron. Muutin samantien pois yhteisestä asunnosta. Melkein samantien tuli myös tieto, että firma missä olin töissä menee konkurssiin ja työt loppuu. Ei ollut kovin hyvä fiilis.
Hyvä juttu mitä tein ja suosittelen sinullekin on että älä ota yhteyttä eksään äläkä hingu takaisin, vaikka mieli tekisi ja ikävä on. Sellainen vaikuttaa vain epätoivoiselta.
Toinen hyvä juttu on keksiä ihan mitä tahansa tekemistä. Mä aloitin uuden harrastuksen ja aloin kuntoilla itseäni pitkästä aikaa oikein hyvään kuntoon. Laitoin myös muuten rähjääntynyttä ulkonäköä kuntoon. Suosittelen sinullekin kampaajareissua ja uusia vaatteita. Lähdin kavereiden mukaan kaikkiin tapahtumiin, semmoisiinkin mihin en olisi aiemmin missään nimessä vaivautunut. Kotona hajoaa vain pää, touhutessa tulee paljon parempi olo. Lähde liikkeelle kotoa vaikka väkisin. Mä myös vaihtoin alaa kokonaan. Kovalla vaivalla aloin opetella uusia hommia ja siinä unohtui kanssa aika hyvin ihmissuhdeasiat.
Mä lisäksi hankin useita laastareita. En suosittele. Oli kyllä tavallaan jännittävää tuntea olevansa pitkästä aikaa haluttu, mutta silti tuntui aika tyhjältä touhulta. Tämä on ainoa asia joka hävettää jälkeenpäin.
Vuosi erosta olo oli jo oikein loistava. Aikansa siinä meni toipua kymmenen vuoden suhteesta, mutta tajusin että suhde lopulta rajoitti elämääni enemmän kuin mitä se antoi.
Mene eroryhmään. Fisherin eroseminaari esimerkiksi. Saat vertaistukea ja työkaluja ajatuksiesi selvittämiseen.
Todella kannustaviabtarinoita, iso kiitos!
Fisheristä olen kuullut, ja täytyy nyt "ensihädäksi" tutustua hänen kirjoihinsa.
AP
Jokaiselle varmaan toimii eri jutut. Itselleni se, että näytän eksälle ja kaikille, rupean näyttämään mahdollisimman hyvältä, teen kaiken huolella, elän terveellisesti, pidän hauskaa ja tapaan uusia miehiä. Tyhjään sänkyynkin otan välillä jonkun viereen uinumaan.
Tuunaa ittes hyvännäköiseksi ja mene esim baariin kalastelemaan kohteliaisuuksia. Ota kotiin mukaan panoseuraa jos sitä on tarjolla ja on hyvä fiilis. Tee itsetunnonkohotusmatka esim Turkkiin tai Kanarialle.
Ystävien kanssa tekemistä ja puhumista. Itsellä siinä mielessä eri asia, että asuimme yhdessä ja olimme olleet yhdessä lähes kaksikymmentä vuotta ja lapsiakin on. Tämän vuoksi pari ensimmäistä kertaa, kun lapset olivat pois, järjestin noiksi viikolopuiksi itselleni ystävistä seuraa, koska olisi ollut muutoin liian raskasta. Vaikka teillä ei ole lapsia, voi se ehkä kuitenkin auttaa, jos pari ensimmäistä viikonloppua ilman sitä kumppaniakin viettäisi ystävien kanssa.
Itse aloitin myös juoksuharrastuksen. Sillä sai ajatukset järjestykseen ja toisaalta riittävän suuren rääkin jälkeen ei enää jaksanut niin kovasti pyörittää ajatuksia päässä, ainoastaan vain nautti suihkusta lenkin jälkeen.
Nyt erosta lähes vuosi aikaa, ja erossa tuli kaikkea paskaa niskaan, niin voin sanoa olevani jo voiton puolella ja kohtuu tyytyväinen elämääni. Jouduin tosin käyttämään myös asiantuntija-apua, mutta tähän tarpeeseen vaikutti suuresti muutkin asiat kuin yksin ero.
Juokseminen on jäänyt osaksi elämääni ja tällä hetkellä nautin, kun huomaan, että kuntoni on oikeasti aika hyvä tällä hetkellä. Samoin kroppa on paremmassa kunnossa kuin pitkään aikaan. Suosittelen siis, että löydät sen oman jutun, mikä helpottaa sinun olotilaasi.
Onpa teillä mennyt hyvin selviämiset.! Ihan oikeasti, ei nyt mitään ironiaa. Minä 20 vuoden jälkeen äkkierosta olin ja olen aivan rikki, vaikka olen kokeillut kaiken mainitun. Paitsi irtosuhteita. Ei mulla ole ollut ketään, enkä vieläkään halua.
Kova halu on šelvitä, ja jotkut päivät menee jo tosi hyvin. En näytä ulospäin mitään, pärjään ja hymyilen, mutta kotona tihrustan itsesääliä:)
Hanki laastari.toimii.