Luopuisitko koiranpennusta tässä tilanteessa?
Koira ollut 3vk talossa, 3v poika pahasti oireilee. Allergiatesteissä lääkärin mukaan paha all, otettu verikokeella. Voiko kehittyä astmaksi kun nyt jo flunssa oireita ja naama on punainen, laikukas ja turvoksissa. Luovunko vai siedätänkö? Koskaan ei ole muista koirista mitään tullut
Kommentit (24)
Jos koirasta oireilee, niin tietenkin luopuisin.
Eikös pennusta lähde pentukarvaa, joka usein aiheuttaa allergisia reaktioita? Ja sitten kun koira kasvaa aikuisemmaksi tai saa kunnon turkin, niin allergiakin katoaa.
En olekkaan kuullut tuosta, pitää googlata
Ap
Laitan pian tori.fi jos olet kiinnostunut :-)
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:24"]
Eikös pennusta lähde pentukarvaa, joka usein aiheuttaa allergisia reaktioita? Ja sitten kun koira kasvaa aikuisemmaksi tai saa kunnon turkin, niin allergiakin katoaa.
[/quote]Paskapuhetta
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:36"]
Laitan pian tori.fi jos olet kiinnostunut :-) Ap
[/quote]
No etkä laita mihinkään tori.fi:hin!
Luopuisin nyt heti.
me luovuimme kissasta jo pienempien allergiaoireiden takia reilun viikon kissaa pidettyämme.
eläimelle parempi lähteä nyt mitä sitten kun on kiintynyt teihin kovin. Ja teille helpompaa nyt mitä sitten kun koira on ollut pidempään.
En todellakaan lähtisi temppuilemaanlapsen terveydellä.
Meidän kissalle allerginen pystyy kuitenkin satunnaisesti hoitamaan kissoja ulkona tai kyläpaikoissa siedettävin pikkuoirein. Mutta jokapäiväinen altistuminen oli selvästi liikaa. Nautitaan siitä että voi hoitaa edes "lainakissoja".
Siedätys pitäisi tehdä vähän pienemmillä annoksilla. Lapsella on tosi paha olla joka päivä kotona ja tulevaisuudessa voi olla vielä pahempi. Astman puhkeaminen ei ole mikään vitsi. Itku tulee kaikille, mutta koira sopeutuu uuteen laumaan. Koirallekin voi olla helpompi, kun oletettavasti uudessa paikassa ei tarvitsisi järjestellä koiravapaita alueita.
Ihme kommentteja täällä. Jotenkin ne saa minut vain ärsyyntymään koiriin ja varsinkin omistajiin.
Jos teillä on kultainennoutaja ja asutte Helsingissä, niin ota minuun yhteyttä. :)
Luovu ihmeesä. Meillä koiralle allerginen (testin mukaan lievästi) astmaatikkopoika eikä tulis mieleenkään ottaa koiraa. Jos olisin sun tilanteessa niin koira pois ja vähän äkkiä. Vaikka kaverille/sukulaiselle siksi aikaa kunnes löytyy uusi koti. Lapselle voi kehittyä astma tuosta. Lapselle antihistamiinia sekä mahd kortisonia oireita lievittämään.
Koiraan voi siedättyä. Mä olin semmoinen moniallerginen pitkään. Aluksi otin vähän allergisoivan eli kiharakarvaisen koiran 9 vuotta sitten. Sen kuolasta nousi patit käsiin, mutta nuhaa ei tullut ja hyvin pystyin elää sen kanssa ja pystyn edelleen. Sitten 4 vuotta sitten otin sille kaveriksi koiran josta lähtee karvaa, kun omaani olin hyvin siedättynyt (ei enää patteja) ja tuttujenkaan koirista ei oireita :) Myös tämän nuoremman koiran kans pärjään hyvin ja ei ole ollut oireita. Nyt haaveilen kissaa, pitää vielä tutkia käykö siedättyminen siihenkin yhtä helposti :)
Sanomattakin selvää, että luovut. Kuinka kukaan voi edes ajatella alkavansa leikkimään lapsensa terveydellä.
Pentukoiralle saat helposti uuden kodin, laita vaan ilmoitus, ellet ole jo sitä tehnyt.
Ehkä jos noin paha olisi... Itse otin koiran vaikka tiesin olevani allerginen ja nyt kolme vuotta myöhemmin olen siedättynyt lähes täysin, enkä kadu.
Otin koiran kuitenkin kesällä niin että asuin porukoitten kanssa kesäasunnolla joten jos olisin ollut liian allerginen koira olisi heille jäänyt, se oli alusta asti sovittu.
Mistä tiesit et on noutaja kyseessä, espoossa :-) ja kiitos vastauksista!
Ap
Luopuisin pojasta. Koiran voi jättää kotiin lähtee baariin, mutta lapsen joutuu viedä vanhemmille/mummolle hoitoon.