Miltä kuulostaa tarjoilu miehen 30v juhliin?
noutopöytä:
- paahtopaistia
- savustettua lohta
- chorizo piirakkaa
- kasvispiirakkaa
- couscous salaattia
- vihreää salaattia
- patonkia tms leipää
- hummusta, tzazikia
- kakku
puuttuuko tästä jotain tai onko jotain liikaa? Mitään suoraan uunista ruokaa en voi tarjota, sillä juhlapaikalla ei ole uunia.
juomaksi viiniä, olutta, siideriä.
Kommentit (100)
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:15"]
Onko sinulle tärkeämpää, että miehesi ystävät (todennäköisesti 30-vuotiaat miehet?) pitävät ruuista vai että kaikkien pitäisi ihastella erikoisuuttanne ja sitä, että syötte chorizoa ja couscousta?
[/quote]
Mitä ne 30-vuotiaat miehet syö sitten? Tiedätkö mitä on chorizo? Ehkä mun mies, 40 v on liian vanha, mutta kyllä juhlapöydässä hyvät makkarat sytyttää aina vaan, etenkin se chorizo. Ja kyllä couscouskin kai menee kaikille alle 60 v?
Mainiot tarjoilut! Saman huomion tekisin kuin 12, että saattaisin ottaa mieluusti palan suklaata kahvin kanssa. Kakkua maistaisin korkeintaan vähän, joten enempää makeita jälkiruokia mielestäni ei tarvitse. Jos budjettinne venyy, lisäisin jälkiruoan kohdalle myös kahvin kanssa konjakkia tai likööriä. Lisäksi raikasta kivennäisvettä koko tarjoilujen ajan.
Joka tapauksessa, vaikuttavat hyviltä jo näinkin!
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:21"]
Mitä ne 30-vuotiaat miehet syö sitten? Tiedätkö mitä on chorizo? Ehkä mun mies, 40 v on liian vanha, mutta kyllä juhlapöydässä hyvät makkarat sytyttää aina vaan, etenkin se chorizo. Ja kyllä couscouskin kai menee kaikille alle 60 v?
[/quote]
Mutta onko tarkoituksena, että vieraat kokisivat itsensä huonommaksi? Harvalla on varaa tarjoilla erikoismakkaroita ja tavallinen lauantaimakkara on kuitenkin herkkua.
Ei 30-vuotiaat oo nuoria miehiä. Tossa iässähän miehet alkaa jo rupsahtaa.
Kolmekymppisille tullaan ryyppäämään. Varsinkin miehet. Se nyt on ihan selvä. Kiva on tietty jotain ruokaakin syödä, mutta ei tarvitse olla mitään erikoista. Me haettiin savustettu lohi, sen kanssa piirakoita ja patonkia ja pari erilaista salaattia. Myöhemmin ihan vaan sipsejä ja dippejä. Kakkua oli, puolet jäi syömättä.
Varmaan maistuu ap:n pöperötkin jos vaivaa haluaa nähdä. Ja vaikka miehen 30v juhlat onkin niin usein niillä kavereilla on puolisot mukana.
Keksit, pullat, konvehdit yms. voi unohtaa. Karkkia voi olla kulhossa, jos on naisvieraita.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:19"]
Hyvä menu minunkin mielestäni. Minkälainen kakku? Siitä riippuu pitääkö olla muuta? Itse lisäisin juurikin konvehteja tai jotain muuta pientä kahvin kanssa. Tähän vuodenaikaan voisi myös olla vaikka homejuustoa ja pipareita tai homejuustomurennus täytettyjä taateleita.
[/quote]
Sinihomejuustolla täytetyt taatelit ovat ihania! Yhden piparkakun sinihomejuuston kanssa voisin myös ottaa.
Ihan kauheelta!! Tilaisin kebabin. Taidatte olla jotain hienostelijoita. Viiniksi sopii ummehtunut, pistävä ja hapan cabernet sauvignon.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:17"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:10"]
Missä ovat ihan tavallisille ihmisille tarkoitetut kotiruuat?
[/quote]
osaatko lukea OTSIKON??
Ap voisi nyt hiukan tarkentaa asiaa, saadakseen rakentavaa palautetta, että onko kyseessä:
- Kirkkokahvit, ymmärtäen kaipuun kekseihin ja karkkiin ja kakkuihin (Kuivakakkuihin)?
- Rippijuhlat tai häät tms. jossa kaukaiset sukulaiset eivät ole koskaan tavanneet mm. salaattia ja ainoa oikea tarjottava on karjalanpaisti ja pottu.
- Jotain siltä väliltä salaatteineen ja piirakoineen, johon ap:n tarjoilu sopii mainiosti.
[/quote]
[/quote]
Joo, osaan lukea OTSIKON, mutta kun nää ehdotukset ovat kuin jostain kirkkokahveilta: Enemmän keksejä.
Kolmekymppisiäkin voi juhlia monella tapaa. Osa haluaa kahvia ja keksejä, tyyliin kirkkokahvit. Osa näköjään haluaa sitä kotiruokaa, eli kai sitten jotain paistia ja perunaa, osan mielestä chorizo ei voi maistua 30 v. miehelle (=chorizo on käytännössä salamia). Etä kyllä täällä AINA kannattaa tarkentaa, tai kohta joku vegaani tai allerginen hyökkää täyden laidallisen!
Mukavia juhlia, ap!
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:23"]
[/quote]
Mutta onko tarkoituksena, että vieraat kokisivat itsensä huonommaksi? Harvalla on varaa tarjoilla erikoismakkaroita ja tavallinen lauantaimakkara on kuitenkin herkkua.
[/quote]
Blogisukupolvi haluaa aina näyttää paremmalta kuin on. Ei safkoja maun takia valita tietenkään.
Kun kirjoitat menun puhtaaksi, katsokin, ettei tule yhdyssanavirheitä. Nyt niitä on muutamia.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:23"]
[/quote]
[/quote]
Missä juhlissa on tarjoiltu lauantaimakkaraa? Varmaan kommenttisi oli muutenkin tarkoitettu kevennykseksi.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 18:37"]
Liian vähän makeaa. Missä leivokset, missä karkit, missä keksit?
[/quote]
Keksit? Karkit? Leivokset?
sekoitatko sä nyt jonkun mummon 70v juhlat tai lastenkutsut miehen 30 v synttäreihin?
Kekseistä.. Mä oon tehnyt moniin juhliin lusikkaleipiä ja ne on kyllä ihan hitti. Sopii hyvin kakun kylkiäisiksi.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:31"]
Missä juhlissa on tarjoiltu lauantaimakkaraa? Varmaan kommenttisi oli muutenkin tarkoitettu kevennykseksi.
[/quote]
Itse tein lauantaimakkarapiirakkaa lasteni ristiäisiin ja koko piirakka syötiin.
Hyvältä!
Kakku riittää makeaksi palaksi noutopöydän jälkeen. Kun mies täyttää 60 voit laittaa lusikkaleipiä ja pullakranssia ja tiikerikakkua ja taatelikakkua ja kahta sorttia kermakakkua. Ja karkkibaarin av-mammoille.
Leipään voisi vähän satsata. Tavallisen vehnäpatongin sijaan juureen leivottua vaaleaa leipää ja jotain ohuita näkkäreitä ehkä, jos löytyy helposti. Kun nuo tahnat ovat niin hyviä. Mä muuten tekisin tsatsikista aika kirpakan tuon menyyn kanssa.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:33"]
Leipään voisi vähän satsata. Tavallisen vehnäpatongin sijaan juureen leivottua vaaleaa leipää ja jotain ohuita näkkäreitä ehkä, jos löytyy helposti. Kun nuo tahnat ovat niin hyviä. Mä muuten tekisin tsatsikista aika kirpakan tuon menyyn kanssa.
[/quote]
Onko ohuiden näkkäreiden tarjoileminen mielestäsi "leipään satsaamista"?!
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:31"]
[/quote]
Itse tein lauantaimakkarapiirakkaa lasteni ristiäisiin ja koko piirakka syötiin.
[/quote]
Kukin tavallaan.
EI tarvi keksejä tai leivoksia. Kakun lisäksi hyvälaatuista suklaata, kahviakin voisi tarjota kakun kanssa, jos kaikki eivät halua alkoholia (muutenhan tuo menisi hyvin kuoharin kanssa). 50v juhliin kuuluu monipuoliset makeat tarjottavat, nuoremmat ei yleensä paljon innostu.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:17"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:10"]
Missä ovat ihan tavallisille ihmisille tarkoitetut kotiruuat?
[/quote]
osaatko lukea OTSIKON??
Ap voisi nyt hiukan tarkentaa asiaa, saadakseen rakentavaa palautetta, että onko kyseessä:
- Kirkkokahvit, ymmärtäen kaipuun kekseihin ja karkkiin ja kakkuihin (Kuivakakkuihin)?
- Rippijuhlat tai häät tms. jossa kaukaiset sukulaiset eivät ole koskaan tavanneet mm. salaattia ja ainoa oikea tarjottava on karjalanpaisti ja pottu.
- Jotain siltä väliltä salaatteineen ja piirakoineen, johon ap:n tarjoilu sopii mainiosti.
[/quote]