Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukas lähtis vetämään sellaista vanhusten ja köyhien elämä kuntoon projektia?

Vierailija
09.11.2014 |

Täällä kovasti aina kitistään, että tarvi saada Suomen asiat kuntoon ekana ennenkuin lahjottaa ulkomaille. Hienoa!

Onko sellaisia projekteja olemassa, mihin lahjoittaa rahaa? Lasten sairaalaa kyllä, anna lapselle elämä - konsertti syksyisin ja joulun alla näitä hyvänmielen kertäyksiä... kaikkiin on riittänyt rahaa. Eihän ne ole toisiaan pois sulkevia, jos autat yhtä, niin pari lanttia varmasti riittää toiseenkin asiaan.

Valtioahan meillä ei tee mitään asioiden edistämiseksi mitään, eikä aina tarvitsekaan. Reippaat kansalaiset voivat välillä ottaa vetovastuun ja huolehtia omistaan. Olisko kenestäkään av-mammasta hoitamaan vanhusten asiat kuntoon?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sitten kun olen eläkkeellä. Jos koskaan eläkkeelle pääsen. Nyt ei ole aikaa, kun on käytävä töissä ja huolehdittava kodista ja perheestä.

Vierailija
2/11 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vanhus ei kärsi köyhyydestä lainkaan. Eivät vain raukat uskalla käyttää rahojaan.

Nyt en todellakaan halua yleistää, mutta olin aiemmin töissä pankissa ja ne summat, joita mummoilla oli nollakorkoisilla säästötileillään, olivat aivan huimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mimmosta projektia käytännössä tarkotat?

Vierailija
4/11 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei kukaan ole köyhä ilman omaa syytään. Toimeentulotuella pystyy elämään vaatimattomasti, mutta ei köyhästi, kun käyttää ne rahat fiksusti ja harkiten. Köyhillä on taustalla huonoja valintoja ja huonoa elämänhallintaa.

Vierailija
5/11 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos riittävästi maksetaan niin minä lähden. Koulutustakin piisaa: KTM ja sh. Mutta palkan pitää olla vähintään 5700 euroa kuukaudessa.

Vierailija
6/11 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:47"]

Jos riittävästi maksetaan niin minä lähden. Koulutustakin piisaa: KTM ja sh. Mutta palkan pitää olla vähintään 5700 euroa kuukaudessa.

[/quote]

Oho, nyt on kovat puheet. Vaikuttuneita olivat

Vierailija
7/11 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetovastuuta en voi ottaa, mutta aion ruveta vapaaehtoistyöntekijäksi johonkin suuntaan, kunhan saan oman perheen ensin kuntoon, nyt en jaksa. Oletettavasti haluan auttaa lapsia ja nuoria, jotka voivat pahoin. Myös vanhusten auttaminen kiinnostaa. On niin paljon yksinäisiä, että ihan itkettää. Lapseni koulussa ovat aloittaneet vanhusten auttamista, se on hieno asia!

Vierailija
8/11 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:47"]

[/quote]Alle kuudentuhannen euron kk-palkan minä en ainakaan persettäni penkistä tuossa työssä nostaisi. Tuo duuni jos mikä on paskaduuni.

Vierailija
9/11 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:40"]

Suomessa ei kukaan ole köyhä ilman omaa syytään. Toimeentulotuella pystyy elämään vaatimattomasti, mutta ei köyhästi, kun käyttää ne rahat fiksusti ja harkiten. Köyhillä on taustalla huonoja valintoja ja huonoa elämänhallintaa.

[/quote]

Kyllä se on ihan köyhyyttä jos elää toimeentulotuella, väitän että minäkin olen köyhä vaikka teen työtä 8h/5pv/vk ja saan käteen noin 1800€/kk. Siitä kun laske pois asumiskulut, ruuan, työmatkakulut, vaatteet, vakuutukset jne. pitää olla tarkka että saan joka kuu pikkuisen säästöön, jos tulee hätätila, joka nyt tuli kun sekä jääkaappi ja että hella hajosivat. 

Se että minulla on elämä hallinnassa ja tulen toimeen omilla tuloillani, säästäen ja tarkasti harkiten mitä hankin, ei tarkoita että en olisi köyhä.

Vierailija
10/11 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakel Liekki.

Sehän on nykyään kaiken hyvän  ajaja par excellence

Vierailija
11/11 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, siinä projektissa kyllä riittäis hommaa kun laitetaan kaikkien vanhusten ja köyhien elämät kuntoon :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme