missä sinä olit kun Berliinin muuri murtui?
Kommentit (64)
Kotona viettämässä ensimmäisen elinvuoteni viimeistä päivää.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 11:25"]
Kotona Saksassa ja kohta jo lähdetiin ajamaan Itä-Saksan puolelle ihmettelemään. Me otettiin suklaapatukoita mukaan lapsille annettavaksi.
[/quote]
minkä ikäinen olit?
[/quote]
20v.
[/quote]
Mitä teit Saksassa? Vaikutat suomalaiselta.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 11:25"]
Kotona Saksassa ja kohta jo lähdetiin ajamaan Itä-Saksan puolelle ihmettelemään. Me otettiin suklaapatukoita mukaan lapsille annettavaksi.
[/quote]
minkä ikäinen olit?
[/quote]
20v.
[/quote]
Asun täällä. Olen suomalainen.
Mitä teit Saksassa? Vaikutat suomalaiselta.
[/quote]
Yllättävää että näinkin "paljon" näin nuorta porukkaa :o
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 11:30"]
Kotona viettämässä ensimmäisen elinvuoteni viimeistä päivää.
[/quote]
Täytät huomenna 26. Onnittelut!
Olin 11-vuotias. Ei ole muuta muistikuvaa kuin telkkarista uutispätkiä. Muita uutisia muistan paljon tarkemmin, esim.sen aamun kun kuulin että Estonia on uponnut.
Katselin kotona uutisia ja nautin kun kommunismi luhistui.
Täällä kotosalla olin ja seurasin telkkarista uutisia tapahtumasta. Olihan se upea hetki, ei muuta voi sanoa.
Olin atomeina maailmankaikkeudessa
Kuulin asiasta vasta koulussa. En varmaankaan alle 10-vuotiaana vielä tarkemmin tiennyt, mikä koko muuri on.
Olin 9-vuotias.
En muista, missä olin tuolloin.
Olin 10-vuotta ja muistan kun äiti sanoi, että se on merkittävä asia, mutta en tainnut ymmärtää asian merkitystä.
Olin yläasteella seiskalla silloin eli 12 v. olen syntynyt 1976 eli olen nyt 37-vuotias. Taisin olla koulussa, siitä puhuttiin sielläkin.
Muistaako joku mikä viikonpäivä oli?
Olin yläasteikäinen, ja me katselimme uutista koko perheen voimin telkkarista. Muuri oli meille tuttu, sillä olimme lähes joka kesä käyneet sitä katsomassa molemmin puolin kesälomareissuillamme. Ajattelin silloin, että tämä on suuri historiallinen hetki ja huomenna varmaan ainakin yhteiskuntaopissa tästä puhutaan. Oli se tietysti vähän käsittämätöntä, miten joillekin saattoi olla niin suuri ilon aihe sen muurin paloittelu, kun itse oli ihan vaivatta voinut siirtyä puolelta toiselle.
Te Saksassa silloin asuneet, tuliko murtuminen yht'äkkisenä yllätyksenä vai oliko se esim. odotettavissa viikkoa aikaisemmin tai ns. aistittavissa?
En ollut edes syntynyt.