Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodin joulumyyjäiset

Vierailija
09.11.2014 |

Lapsen päiväkodissa on luvassa joulumyyjäiset ja vanhempia pyydettiin leipomaan jotain myyntiin & hinnoittelemaan valmiiksi.

Pää lyö tyhjää, joten kysymys kuuluu: Mitä leivonnaisia itse haluaisit ostaa/ostaisit joulumyyjäisistä ja mitä olisit niistä valmis maksamaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tungen samaan ketjuun utelemaan: Mitä käsitöitä voisit kuvitella ostavasi joulumyyjäisistä? Uniikkeja heijastimia? Kauniisti paketoituja sytykeruusuja? Jotain joulukoristeita? 

Vierailija
2/10 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun myyjäisissä parhaiten näytti menevän kaupaksi saaristolaisleivät yms. suolaiset. (Kuiva)kakut taas huonoiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkutikkareita kauniisti paketoituna, itse tehtyjä polka gris- makeisia (näihin saa valmiita paketteja ohjeineen esim. Pandurosta). Olen nähnyt myös kampaajan myyvän edullisia hiustenleikkuulahjakortteja, kauneushoitola myi jalka- ja kynsihoitoja- tässä saa samalla mahdollisesti uusia asiakkaita. En vaan tiedä, mitä tästä sanoisi verottaja...

Vierailija
4/10 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 09:29"]Kakkutikkareita kauniisti paketoituna, itse tehtyjä polka gris- makeisia (näihin saa valmiita paketteja ohjeineen esim. Pandurosta). Olen nähnyt myös kampaajan myyvän edullisia hiustenleikkuulahjakortteja, kauneushoitola myi jalka- ja kynsihoitoja- tässä saa samalla mahdollisesti uusia asiakkaita. En vaan tiedä, mitä tästä sanoisi verottaja...
[/quote]

Sorry, tossahan luki että pyysivät leipomaan, meni nyt vähän ohi aiheen minulta.

Vierailija
5/10 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 00:28"]Mä tungen samaan ketjuun utelemaan: Mitä käsitöitä voisit kuvitella ostavasi joulumyyjäisistä? Uniikkeja heijastimia? Kauniisti paketoituja sytykeruusuja? Jotain joulukoristeita? 
[/quote]

Joulukoristeita - vaikka jotain käpytonttuja
Leivonnaisista, kuivakakkuja, muffinsseja, koristeltuja pipareita, itsetehtyjä suklaita, toffeeta.

Jotkut askarrellut kuusenkoristeet/namut?

Vierailija
6/10 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän huono tapa ostaa vähän mitä sattuu jos tiedän rahojen menevän hyvään tarkoitukseen.

Mutta itse suklaaholistina niin tottakai mokkapalat! Hinta riippuu palan koosta ja totta kai ulkonäöstä :)

Käsitöitä niin joku pöytäliina, kynttiläsomisteen alunen patalappu

Vierailija
7/10 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaisia leivonnaisia, myyjäiset missä mä oon käyny ni aina on ollu makeita leipomuksia mutta ei yhtään suolaista esim. kinkkupiirakka, pasteijat yms.

Vierailija
8/10 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan yleensä esimerkiksi sämpylöitä tai suolaista piirakkaa. Myyjäisten jälkeen on usein nälkä joten on kiva että kotona voi sitten syödä jotain tuoretta välipalaa.

Vierailija
9/10 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet piparkakkutalot on ihania. Ostin sellaisia 10€/kpl viime jouluna ja vein kolmeen paikkaan joulutuliaisiksi. Aion mennä katsomaan oisko taas myynnissä. Samoin kauniisti koristellut isot joulupiparisydämet sellofaaniin pakattuna näyttivät tekevän kauppansa.

Vierailija
10/10 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparkakkutalot menee, koska niitä ihmiset ei jaksa alkaa itse tehdä. Piparkakkutalosta on kuitenkin osatajalle iloa pidempään kuin jostakin pullasta. Pipari myös maistuu suunnilleen samalta leipojasta riippumatta, joten pettymystä maunkaan puolesta ei oletettavasti tule.

Ei liity leipomiseen, mutta omana kouluaikana vein myyjäisiin itsekasvatettuja sipuleja ihan kokeeksi. Tekivät erittäin hyvin kauppansa. Kaikki syövät sipulia ja hintakin on helppo laittaa sen verran edulliseksi, ettei kellään ostaminen jää siitä kiinni. Niitä voi myös kaupata luonnonmukaisesti viljeltyinä. Valmiiksi pistin pussiin kelta- ja punasipuleita ja lahjapaperinarulla nätisi kiinni.