Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdoin lähihoitajan palkan toimeentulotueksi ja pärjään paremmin!

Vierailija
08.11.2014 |

Tässä yksinhuoltajaäiti ja kolme lasta. 11 vuotta jaksoin puurtaa työelämässä kahlaten lopulta siihen suohon, että lainaa piti lopulta ottaa elämiseen. Asumme Helsingissä. Kustannukset olivat niin kohtuuttomat, että päätin lopettaa kurjasti palkatun aliarvostetun työn ja jäädä sossun rahoille.

Ettepä arvaakaan kuinka kivasti menee! Päivähoitomaksut nolla euroa, iso asumistuki ja sossu maksaa loput, sähkö- ja vesimaksut maksaa sossu, terveydenhuoltomaksut maksaa sossu, lasten talvivaatteet ja harrastukset maksaa sossu. Matkakortin sain ilmaiseksi. Ja mitäs vielä, sossu soittaa ja kysyy mitä haluamme 120 eurolla joululahjaksi!  Ei helevetti. Ja käteen jää rahhoo 1300 euroa! 

Miksen tajunnut tätä aiemmin. Nyt paahdan yliopistotutkintoa yhteiskunnan rahoilla ja valmistun taatusti työllistävään ammatiin hetimiten. 

Älkää menkö töihin, matalapalkkaiset stadilaiset!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneeponnee

Vierailija
2/20 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opiskelet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huono provo. Itse olin masentunut opiskelija ja en saanut sossusta rahaa ennen kuin erosin koulusta. Ja sossun tuki on aina vain väliaikasta, koko ajan ne yrittää saada ihmisiä töihin.

Vierailija
4/20 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole provo. Suomessa ei jätetä lapsiperhettä pulaan. Pitää mokata tosi pahasti, että kolmen lapsen kanssa jää taivasalle. Kyllä soomi pitää huolta kansalaisistaan. No, kuittaanpa tässä verorahani takaisin. Joskus kun työelämässä paahdoin oikein urakalla töitä että saisi muhkeat jolurahat, niin vitut, verottaja tuli ja vei. Ei kannata. Suomen verotusjärjestelmä ei suosi matalapalkkaisia yksinhuoltajia. 

PS. Minä yritin.

Vierailija
5/20 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo, olen itsekin Helsingistä ja toimeentulotukiasiakas.

Sossu EI MAKSA matkakorttia ilman painavaa syytä.

Sossu EI MAKSA erikseen mitään joulurahoja.

Vaatteet maksetaan perusosasta, niihin EI SAA yleensä euroakaan.

Vierailija
6/20 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan karenssi rapsahtaa jos itse irtisanoutuu. Eikä tipu sossusta rahaa niin kauan kuin sitä on tilillä. Hirvee säätö on myös tukien kanssa. Saako työttömyysrahaa ja miten nopeesti vai täytyykö hakea ensin toimeentulotukea ennenkuin työttömyysraha alkaa juosta? Jos vaihtaakin opiskelijaksi, niin miten nopeesti saa opintotukea ja sehän on vielä surkeampi kuin työttömyysraha?

Mä en oikein usko tätä ap:n juttua. 

Vierailija
7/20 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää sitten uskoko. Mulla napsahti sitä paitsi selkä. Joudun nappaamaan vahvoja särkylääkkeitä kuureissa, että työn aiheuttamat jumit laukeaa. Työkkäri ei tue korkeakoulututkintoon johtavaa omaehtoista koulutustukea. Joten tässä ollaan. 

Ap

Vierailija
8/20 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/20 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUOMEN PALKKATASO ON PASKA! Jos palkkoja nostettaisiin, tuet voitaisiin poistaa. Ei Suomen ongelma ole liian suuret tuet vaan liian pienet palkat!

Vierailija
10/20 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö vasta tuon hoksasit? Minä en ole viitsinyt tehdä töitä vuosiin kun ei siinä ole mitään järkeä. Saan avokätisesti erilaisia tukia ja päätän itse omasta ajankäytöstäni sen sijaan että juoksisin tukka putkella töissä.

terv. toinen yksinhuoltaja

Vierailija
11/20 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tosissani yritin. Ja tässä muutenkin rankassa elämäntilanteessa katsoin paremmaksi nostaa kädet pystyyn. Masentaa. Mutta onneksi on sentään toinen tutkinto alla. Voin vain toivoa että töitä löytyy. Teologian maisteriksi valmistun.

Vierailija
12/20 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin hyvin kuvitella.

Mieheni jä juuri työttömäksi ja tulot tippuu n 1300e/ kk. Perheellemme jää käteen n 300 enemmän kuin tähän asti. Fiksua? Not

Vierailija
13/20 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin hyvin kuvitella.

Mieheni jä juuri työttömäksi ja tulot tippuu n 1300e/ kk. Perheellemme jää käteen n 300 enemmän kuin tähän asti. Fiksua? Not

Vierailija
14/20 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no ei tää aloitus totta oo.. mutta vastaanpa kuitenkin että mun mielestä mikään raha ei oo niin tärkeetä että menisin nöyryyttämään itseäni sossuun ja luopuisin yksityisyydestäni ja itsenäisyydestäni. Jos olisi AIVAN PAKKO niin sitten, mutta jos vaihtoehtona töissä käynti tai sossussa käynti ja kummastakin saisi about saman verran niin valitsisin (ja olen valinnutkin) aina sen töissä käynnin.

Vierailija
15/20 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:21"]

SUOMEN PALKKATASO ON PASKA! Jos palkkoja nostettaisiin, tuet voitaisiin poistaa. Ei Suomen ongelma ole liian suuret tuet vaan liian pienet palkat!

[/quote]

Miten palkkojen nostaminen lisää yhtäkkiä työllisyyttä niin paljon että työttömyys poistuu maastamme kokonaan? 

Vierailija
16/20 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 13:09"]

Joo no ei tää aloitus totta oo.. mutta vastaanpa kuitenkin että mun mielestä mikään raha ei oo niin tärkeetä että menisin nöyryyttämään itseäni sossuun ja luopuisin yksityisyydestäni ja itsenäisyydestäni. Jos olisi AIVAN PAKKO niin sitten, mutta jos vaihtoehtona töissä käynti tai sossussa käynti ja kummastakin saisi about saman verran niin valitsisin (ja olen valinnutkin) aina sen töissä käynnin.

[/quote]

Jäkätijäk, sinä ylevä ihminen. Mikä aloituksessani on niin vaikeaa uskoa? Olen tehnyt töitä ja maksanut yksinäisenä ihmisenä helvetisti veroja. NYT lunastan takaisin riistolla viedyt euroni.

Ap

Vierailija
17/20 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aloitus voi olla totta. Moni joka käy työssä saattaa olla oikeutettu myös toimeentulotukeen.

3 lapsen yh:lle kuuluu jäädä vuokran ja pakollisten menojen (sähkö, kotivakuutus, lääkärikulut) jälkeen n. 1500 e ruoka- ja käyttörahaa. Toki jos vuokra on kohtuuton joutuu osan maksaa itse. Vaaterahaa ei yleensö myönnetä helposti lisäksi. Mutta matkakortti kyllä jos opiskelee tai työskentelee tmv.

T. sossu

Vierailija
18/20 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:54"]

Ettepä arvaakaan kuinka kivasti menee! Päivähoitomaksut nolla euroa, iso asumistuki ja sossu maksaa loput, sähkö- ja vesimaksut maksaa sossu, terveydenhuoltomaksut maksaa sossu, lasten talvivaatteet ja harrastukset maksaa sossu. Matkakortin sain ilmaiseksi. Ja mitäs vielä, sossu soittaa ja kysyy mitä haluamme 120 eurolla joululahjaksi!  Ei helevetti. Ja käteen jää rahhoo 1300 euroa! 

[/quote]

Aloitusviestissä ap selvästi kehuskelee valinnallaan ja suosittelee tätä samaa tapaa muillekin huonopalkkaisille. Sitten muuttui ääni kellossa, tuli katkeruutta ja selkävaivoja ja työkkärin kanssa erimielisyyttä. Ei se toimeentulotuelle tipahtaminen tainnut sittenkään niin autuaaksi tekevä siirto olla.  

Vierailija
19/20 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 13:09"]

[/quote]

Jäkätijäk, sinä ylevä ihminen. Mikä aloituksessani on niin vaikeaa uskoa? Olen tehnyt töitä ja maksanut yksinäisenä ihmisenä helvetisti veroja. NYT lunastan takaisin riistolla viedyt euroni.

Ap

[/quote]

Yllä jo joku muu luetteli ne kohdat mitkä ei aloituksessa olleet uskottavia. Ja saat vapaasti 'lunastaa takaisin' verosi kerjäämällä sossusta, jos sä itse kestät sen. Mä en kestäisi sitä että pitäisi viedä kaikki tiliotteet ym. jonkun syynättäväksi ja aikuisena ihmisenä joutuisin elämään jonkun almujen varassa.

Vierailija
20/20 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:54"]

[/quote]

Aloitusviestissä ap selvästi kehuskelee valinnallaan ja suosittelee tätä samaa tapaa muillekin huonopalkkaisille. Sitten muuttui ääni kellossa, tuli katkeruutta ja selkävaivoja ja työkkärin kanssa erimielisyyttä. Ei se toimeentulotuelle tipahtaminen tainnut sittenkään niin autuaaksi tekevä siirto olla.  

[/quote]

Etkö aisti kirjoituksessani sarkasmia?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan