Missä iässä teillä alkanut kuukautiskierron lyhentyminen?
Itse täytän tällä viikolla 46v ja tämän vuoden puolella olen sellaista ollut havaitsevinani, esim.nyt viimeinen kierto oli 24pv joka minulle normaalia lyhyempi, yleensä kiertoni on ollut 27-28pv.
Tästä se riemu sitten kai alkaa, voi kiesus 😱😩🤔
Kommentit (25)
Minulla meni kuukautiset joskus 36-37 vuoden iässä vähän epäsäännöllisemmiksi. Kierto oli vuosikymmenten ajan 28 päivää ja kuukautiset 5 päivää, nykyään kierto voi heittää 2-3 päivällä suuntaansa ja kuukautiset kestää 5-7 päivää. Lisäksi ovulaation aikaan alkoi samoilla tienoilla tulla vähän veristä vuotoa parina päivänä. Kyse voi toki olla myoomista, mutten jaksa vielä tehdä asialle mitään, kun pärjään hyvin näin ja ehkäisy on luotettava (vasektomia). Suvussani ei ole varhaisia vaihdevuosia ollut kellään, joten eiköhän näillä kuviolla jatketa päälle viisikymppiseksi.
Kävin steriloinnissa 33vuotiaana ( 1 lapsi, ikä salli). Menkat loppui 41v. Vittumaiset vaihdevuodet, mut takana. Mikä oli kysymys?
Vierailija kirjoitti:
48-vuotiaana. Ensin lyheni ja sitten piteni ja lopullisesti loppui 50-vuotiaana.
Sinä onnellinen! Minä toivon joka kerta, että ois viimeiset. Olen 50v. Nyt tälle kuulle toiset menkat ja odotan, että alkais lyhentyä.....
48v, sitten se tasoittui ja 50v alkoi pidentymään. Ennätys tähän mennessä puol vuotta kun olen 52v. Ei muita oireita