Missä iässä teillä alkanut kuukautiskierron lyhentyminen?
Itse täytän tällä viikolla 46v ja tämän vuoden puolella olen sellaista ollut havaitsevinani, esim.nyt viimeinen kierto oli 24pv joka minulle normaalia lyhyempi, yleensä kiertoni on ollut 27-28pv.
Tästä se riemu sitten kai alkaa, voi kiesus 😱😩🤔
Kommentit (25)
Olen 49v mies, en ole havainnut mitään kierron lyhentymistä. Kuinka sen voi havaita?
Pitääkö minun ensin identifikoitua naiseksi?
Syön e-pillereitä, joten en tiedä, miten kuukautiskiertoni menisi ns. luonnollisesti. Olen 46-vuotias.
Ei mikään lyhenny. Ne loppuu kokonaan sitten . Miehen perse vuotaa ruskeaa .
Olen 39v ja ennen niin säännöllinen 28 kierto on nyt vuoden heitellyt 22-34 päivän kiertoja.
Haluaisimme vielä iltatähden, mutta kannattaako edes yrittää jos vaihdevuodet lähestyy.....
42v. En hoksannut sitä, ennen kuin olin raskaana:) Ei ollutkaan enää ” varmoja” päiviä. Terve vauva syntyi.
Minä olen 43-vuotias ja ihan vielä on täysin säännöllinen kk-kierto , kuten on ollut koko ikäni siitä asti, kun menkat 11-vuotiaana alkoivat. Raskauteni jälkeenikin alkoivat heti synnytksen jälkeen, vaikka täysimetin 8 kk.
48-vuotiaana. Ensin lyheni ja sitten piteni ja lopullisesti loppui 50-vuotiaana.
42-vuotiaana. Siihen asti kierto oli liki kellontarkka ilman heilahduksia.
Olen mies 49v en ole mitenkään huomannut kierrossa mitään normaali kierto käy aamusta iltaan ja illasta aamuun. Toivon että tästä oli apua.
Nyt 52v ja vähän heittelee, kierto on lyhempi/pidempi muutamia päiviä, muuten tulee ajallaan. Loppuisivat jo.. ihan kypsä näihin.
Noin nelikymppisenä alkoi lyhentyä. Nyt 47, kierto 21 päivää. Kierukka.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 43-vuotias ja ihan vielä on täysin säännöllinen kk-kierto , kuten on ollut koko ikäni siitä asti, kun menkat 11-vuotiaana alkoivat. Raskauteni jälkeenikin alkoivat heti synnytksen jälkeen, vaikka täysimetin 8 kk.
En nyt ihan ymmärrä miten tämä vastasi kysymykseeni, mutta kiitos kuitenkin.
Itsellänikin oli 43v iässä aivan säännöllinen 27-28pv kierto (alkaen siitä jakun alkoivat ollessani 12v) oli tosiaan vielä tämän vuoden puolellakin, mutta nyt sanoisinko viimeisen muutaman kk ajan olen huomannut kierron 2-4pv lyhentyneen ja loppuvkosta 46v mittariin.
Kuukautiseni myös alkoivat 4-vkoa kummankin synnytyksen jälkeen viis siitä, että olivat reilut 6kk kumpikin täysimetyksellä.
Vaihtelua tuntuu olevan, mutta tietty, yksilöitä kun ollaan. Alle 40v ikäisilläkin siis, onko se jotenkin "normaalia" aikaisempi ikä, vai? Kuulostaa ainakin kovin nuorelta..
Ap
Mulla lyheni 34-35-vuotiaana 21-24 päivään, mutta pidentyi/tasaantui 38-39-vuotiaana 24-26 päivään, josta 2 vuotta myöhemmin sain vielä lapsen. Omalla kohdallani syy oli mitä ilmeisimmin kova stressi ja huonot elintavat, eikä esi-vaihdevuodet.