Millaisilla tuloilla olette saaneet 300 000 - 400 000 € asuntolainaa?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä ihmisillä isot tulot. Omassa tuttavapiirissä tuon hintaisia taloja on ihan tavallisilla sairaanhoitaja-raksamies-pariskunnilla, joilla ei tosiaankaan ole satojentuhansien edestä omaisuutta ennestään (siis sijoituksia tai asuntoja).
Mutta AV on AV.
No jostain syystä tällaiset tavalliset duunaripariskunnat eivät ole vastanneet ketjuun. Ja jos on ennestään satojen tuhansien omaisuus ja ottaa 400.000 lainaa, se talon/asunnon hinta lienee usein isompi, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatiin lainatarjous yhteensä 600k eurolle eli kummankin osuudeksi tulisi tuo 300k.
Mun bruttotulot 5k ja miehen reilu 6k.Paljon nettotulot? Kuulostaa aika paljolta noille tuloille.
Mun nettotulot on n. 3300e ja miehen n. 3900e. Lainanlyhennys + korot olisi itselläni tolla lainamäärällä n. 30 % nettotuloista (miehellä toki vähemmän), mikä kai vielä ihan kohtuullinen. Toki jos korot nousee, niin tämäkin osuus kasvaa. Mutta kai pankki sen on jotenkin huomioinut sitten, kerta tuollainen tarjous saatiin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä ihmisillä isot tulot. Omassa tuttavapiirissä tuon hintaisia taloja on ihan tavallisilla sairaanhoitaja-raksamies-pariskunnilla, joilla ei tosiaankaan ole satojentuhansien edestä omaisuutta ennestään (siis sijoituksia tai asuntoja).
Mutta AV on AV.
No jostain syystä tällaiset tavalliset duunaripariskunnat eivät ole vastanneet ketjuun. Ja jos on ennestään satojen tuhansien omaisuus ja ottaa 400.000 lainaa, se talon/asunnon hinta lienee usein isompi, eikö?
Joo nämä ei ihan vastaa todellisuutta nämä vastaukset. Lol.
6000k yhteiset bruttotulot, lainaa 300 000e.
Itse opiskelen ja olen perhevapaalla. Puolison bruttotulot 5000€/kk. Lainaa oltaisiin saatu 350 000 € mutta ihan niin paljon ei tarvittu.
Vierailija kirjoitti:
Itse opiskelen ja olen perhevapaalla. Puolison bruttotulot 5000€/kk. Lainaa oltaisiin saatu 350 000 € mutta ihan niin paljon ei tarvittu.
5000 € brutto riittää pitkällä laina-ajalla ja kohtuullisella korolla 350k lainaan, jos käytetään perinteistä laskelmaa eli lyhennys saa olla sen max. 30% nettotuloista.
Minä olen yh, brutto 5500/ kk. Olisin saanut 350.000 lainaa, otin 250.000. Ostin asunnon 500.000 euroa, maksoin puolet tästä säästöillään. Terkut Helsingin kantakaupungista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tarjottiin 650.000 e asuntolainaa. Lapseton pariskunta, jolla bruttotulot 220.000 vuodessa, ei velkaa, sijoitusvarallisuutta noin 450.000. Ei otettu kuin 70.000, kun enempää ei tarvittu.
Semmoset humble bragit sieltä :D
Onko vaikea uskoa, että kaikki eivät ole niitä mediaanituloisia. Kyllä noiden tulojen eteen on saanut opiskella ja uraa rakentaa. Tontin (1.900 neliötä pk-seutu) ostimme vuonna 1998 ja se maksoi silloin 690.000 mk, jonka olimme säästäneet. Sen jälkeen jatkoimme säästämistä. Rakentamaan aloimme vuonna 2003 ja toimitimme rakennuksen kustannusarvion (525.000 e) pankkiin. Talo (540 m2) valmistui vuonna 2005. Pankilta oli tullut lainatarjous max. 650.000 e. Meillä oli kuitenkin kertynyt niin paljon säästöjä, että tarvitsimme lopulta tuon 70.000 e. Tuo vajaan puolen miljoonan varallisuuden mieheni sai perintönä, kun vanhemmat kuolivat vuonna 2000 ja 2002.
Olemme tyytyväisiä nykyiseen kotiimme ja elintasoon. Nuo 220.000 euron vuotuiset tulot olivat siis vuoden 2004 tulot.
En viitsi edes kertoa nykyisiä tuloja ja varallisuutta, kun tiedän, että tästäkin saan jo paskaa niskaan.
Otettiin 300k lainaa. Omaa rahaa 100k, puolison brutto tuolloin 75k/v ja mulla hurjat 25k.
Lainamäärä ei riipu pelkästään tuloista. Mutta yksinasuva saisi 300te lainaa noin 3te netolla, asumimuodosta riippuen ja 400te lainaa noin 3500/4000 netolla. Pariskunnalla lisätään noin 700e nettoihin, joten keskimääräisillä palkoilla päästään tuollaisiin lainasummiin pariskuntana. Lapset ja muut lainat nostattavat vaadittavaa nettotuloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tarjottiin 650.000 e asuntolainaa. Lapseton pariskunta, jolla bruttotulot 220.000 vuodessa, ei velkaa, sijoitusvarallisuutta noin 450.000. Ei otettu kuin 70.000, kun enempää ei tarvittu.
Onko vaikea uskoa, että kaikki eivät ole niitä mediaanituloisia. Kyllä noiden tulojen eteen on saanut opiskella ja uraa rakentaa. Tontin (1.900 neliötä pk-seutu) ostimme vuonna 1998 ja se maksoi silloin 690.000 mk, jonka olimme säästäneet. Sen jälkeen jatkoimme säästämistä. Rakentamaan aloimme vuonna 2003 ja toimitimme rakennuksen kustannusarvion (525.000 e) pankkiin. Talo (540 m2) valmistui vuonna 2005. Pankilta oli tullut lainatarjous max. 650.000 e. Meillä oli kuitenkin kertynyt niin paljon säästöjä, että tarvitsimme lopulta tuon 70.000 e. Tuo vajaan puolen miljoonan varallisuuden mieheni sai perintönä, kun vanhemmat kuolivat vuonna 2000 ja 2002.
Olemme tyytyväisiä nykyiseen kotiimme ja elintasoon. Nuo 220.000 euron vuotuiset tulot olivat siis vuoden 2004 tulot.
En viitsi edes kertoa nykyisiä tuloja ja varallisuutta, kun tiedän, että tästäkin saan jo paskaa niskaan.
tulit kuitenkin av:lle uhriutumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsi edes kertoa nykyisiä tuloja ja varallisuutta, kun tiedän, että tästäkin saan jo paskaa niskaan.tulit kuitenkin av:lle uhriutumaan
En mielestäni uhriutunut, vaan kerroin asiallisesti ap kysymykseen, miten suuren lainan saa milläkin tuloilla.
Mistä pankista saitte jos saisi kysyä?
Tulot yht. 3500€/kk. Lainaa 200 000€. Elämä hymyilee.
No kyllä minäkin olisin tyytyväinen, jos puolisolle tai itselle tulisi puoli miljoonaa perintönä. Eihän sen eteen ole mitään tarvinnut opiskella tai rakentaa. Sillähän eläisi lopun ikäänsä, jos kävisi samalla töissä jossain normiduunissa. Mun isovanhempia toisia en ikinä tuntenut, perintöä sain 600 € kun ulosotossa oleva isäni luopui omasta perinnöstään ja antoi sen meille lapsille. Eli isäni sai tonnin perintöä. Toisen puolen isovanhemmilta ei jäänyt sen enempää, vaikka tekivät koko ikänsä töitä ties missä. Mummun ja papan eläkkeet olivat 850 € ja 1000 €. Kaikki tuli mitä meni, eikä lapsille jäänyt mitään. Ei edes taloa tai autoa tms. Köyhinä syntyivät ja köyhinä kuolivat. Eivät opiskelleet, olivat maalaisia. Vanhemmistani toinen oli ulosotossa pitkään, ja toinen elätti meidät kaksi lasta ja käytti palkasta ylijäävän rahan ties milloin mihin. Tällä vanhemmallani on monta tutkintoa ja hän on ollut ikänsä töissä, mutta jostain syystä omaisuutta ei kertynyt juuri lainkaan. Itse olen opiskellut vuosia yliopistossa, ja olen edelleen täysin rahaton ja opintolainaa on 25 000 €. Se on hirveän vaikea lähteä rakentamaan nollasta. Alavalintakaan ei aina ole helppoa, eikä kaikilla riitä kapasiteetti, kiinnostus tai osaaminen hyvinpalkattujen akateemisten alojen opiskeluun. Kaikki eivät myöskään saa kotoa sellaisia oppeja, että tajuaisivat nuoresta saakka puurtaa ja hakea töitä ja säästää.
Vierailija kirjoitti:
Saatiin lainatarjous yhteensä 600k eurolle eli kummankin osuudeksi tulisi tuo 300k.
Mun bruttotulot 5k ja miehen reilu 6k.
Ei voi pitää paikkaansa. Mulla on bruttotulot 5200€/kk ja miehellä saman verran ja meille myönnettiin lainaa 180000€.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minäkin olisin tyytyväinen, jos puolisolle tai itselle tulisi puoli miljoonaa perintönä. Eihän sen eteen ole mitään tarvinnut opiskella tai rakentaa. Sillähän eläisi lopun ikäänsä, jos kävisi samalla töissä jossain normiduunissa. Mun isovanhempia toisia en ikinä tuntenut, perintöä sain 600 € kun ulosotossa oleva isäni luopui omasta perinnöstään ja antoi sen meille lapsille. Eli isäni sai tonnin perintöä. Toisen puolen isovanhemmilta ei jäänyt sen enempää, vaikka tekivät koko ikänsä töitä ties missä. Mummun ja papan eläkkeet olivat 850 € ja 1000 €. Kaikki tuli mitä meni, eikä lapsille jäänyt mitään. Ei edes taloa tai autoa tms. Köyhinä syntyivät ja köyhinä kuolivat. Eivät opiskelleet, olivat maalaisia. Vanhemmistani toinen oli ulosotossa pitkään, ja toinen elätti meidät kaksi lasta ja käytti palkasta ylijäävän rahan ties milloin mihin. Tällä vanhemmallani on monta tutkintoa ja hän on ollut ikänsä töissä,
En osannut näköjään lainata oikein haluamaani kommenttia tähän edelliseen viestiini. Asuntolainaa ei ole meillä yhtään, ja tuskin tulee lähi vuosikymmeninä olemaan. Opintolainaa on kyllä yli 20 000 €. Olen yli 30-v ja opiskelen vielä (nuoruuden hullujen vuosien takia). En tiedä, mihin pääsen töihin, kun valmistun humanistiksi. Ulkomaalainen mieheni toivottavasti pääsee muutaman vuoden kuluttua oikeisiin töihin, kunhan valmistuu ammattikoulusta. Asuntolainasta emme haaveile, ellemme muuta jonnekin maaseudulle. Siinä ongelmana on se, etten tutkinnollani välttämättä löytäisi töitä mistään pieneltä tai syrjäiseltä paikkakunnalta... Tulin tänne ketjuun ihmettelemään maailmaa, jossa on todella ihmisiä, joilla on hyvät tulot. En ole koskaan tuntenut ketään hyvätuloista, eikä itsellä ole vielä koskaan ollut oikeita tuloja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun bruttotulot 5k ja miehen reilu 6k.Ei voi pitää paikkaansa. Mulla on bruttotulot 5200€/kk ja miehellä saman verran ja meille myönnettiin lainaa 180000€.
Riippuu täysin siitä, koska on lainaa hakenut - ketju on kuitenkin usean vuoden takaa.
Mutta AV on AV.