Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän perhe on elänyt lähes 2 viikkoa muutamalla kympillä

Vierailija
08.11.2014 |

Nyt alkaa hermot kiristymään ja mielikuvitus loppumaan. Vielä viikko palkkaan, josta menee puolet normi kuukausimenoihin. Ollaan pesty astiat pelkällä vedellä, hiukset euron saippualla ja syöty pelkkää vehnäjauhomössöä, vatsat kipeänä. No tää nettikin katkeaa ihan lähiaikoina, samoin sähkö- ja vesilaskut katkouhan alla myös.

Miten ihmeessä se, kun toinen jää työttömäksi voikin muuttaa kaiken, työttömyyspäivärahoja ei ole vieläkään käsitelty, hakemus jätetty 1 kk sitten. 

Miten av-mammat pärjäätte, antakaas nyt hyviä neuvoja, ystävä suositteli tulla täältä palstalta kysymään, hän tiesi, että te osaatte hoitaa talouttanne hyvin. 

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihmiset ovat yleensä hyväsydämisiä. Itse varmasti auttaisin jos joku tuttava olisi valtavassa tilanteessa. Sinun pitää  kertoa tilanteesta lähipiiriin. Ja voisin auttaa vaikene tuntisikaan perhettä, jos tietäisin että apu menee perille ja tulee tarpeeseen. Jos keksit miten sinua voi auttaa, tällä palstallakin moni on valmis lahjoittamaan muutaman euron.

Vierailija
102/110 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 08:54"]

En ainakaan mä ole vielä saanu tilinumeroo mihin laittaa rahaa...

[/quote]

mihin pankkitilinnumero pitää laittaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpostiin.. Laita s.posti osoite ja siellä annat tilinumeron

Vierailija
104/110 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea antaa vinkkejä siitä, että miten eletään 40€ kuussa. Jos teillä on nimittäin 20€ aina kahta viikkoa kohden, niin tuonhan se tekee.

Jos sillä palasaippualla on tullut ihan hyvä pesutulos, niin sitä sitten jatkat, vaikka rahaa tulisikin jossain kohden enemmän. Sästyneen rahan siirrät vararahastoon. Samoin, jos on tullut puhdasta pelkällä vedellä, kun olet tiskannut, niin sitä sitten jatkat.

Siihen 10 euroon/ihminen en kykene, mutta tässä on omia vinkkejäni. Olen pienituloinen yh nettotulot ovat noin 1650 euroa sisältäen lapsilisän ja lapsen isän maksamat elarit. Mitään asumistukea ei saada.

Pakollisia menoja ovat vuokra 600, vesi 36€, sähkö noin 35€, netti 14€ bensa töihin 200€ (julkisilla ei pääse) ja vakuutukset noin 20€. Muita auton kuluja ei ole tarvinnut maksaa. Olen sillä lailla oikeutetussa asemassa, että saan käyttää ilmaiseksi vanhempieni autoa. Toisaalta sitten taas autan heitä omalta osaltani.

Lisäksi lapsen harrastuksista on kuluja noin 1200€ vuodessa, joka on noin 100 euroa kuukausi.

Jäljelle jää pakollisten jälkeen noin 660 euroa. tästä menee automaattisesti säästötileille yhteensä 160 euroa. Toinen näistä tileistä on pahanpäivän varalle, toinen ns. lomatili, josta maksan tarpeen mukaan isommat reissut ja huvit. (Viimeksi esim. maksoin täältä lapsen talvimakuupussin ja uuden puukon partioleirille.)  Eli jäljelle sitten jää 500€ ruokaan, vaatteisiin, kenkiin, pieniin huveihin, hygieniaan, kampaajaan, lahjoihin jne. Pyrin siihen, että kaikki 500 ei kuluisi, vaan sinne käyttötilillekin säästyisi käyttövaraa.

En syö työpaikkaruokalassa, vaan otan omat terveelliset eväät. Syömme paljon linssejä, papuja, kaalia, itsetehtyä hernekeittoa. Kananmunia syömme noin yhden päivässä. Joskus jätämme keltuaisen syömättä ja silti on edullinen proteiinin lähde.

Pyrin ostamaan mahdollisimman paljon tarvikkeita vain tarjouksista mm. vessapaperit, pesuaineet, hedelmät, lihatuotteet. Kananmuniakin ostan reilusti silloin kun tarjoukset.

talouspaperia on lähes ainoastaan vain oksennustauteja varten. Muuten olen tehnyt pieniä lappuja vanhoista pyyhkeistä yms,j oita voi käyttä talouspaperin sijaan. Nämä ovat pestäviä ja pestään muun pyykin joukossa.

Kotivaatteina minulla on vanhoja rytkyjä. Työvaatteita on 2-3 settiä ja otan ne heti pois, kun tulen kotiin.

Sukkia parsin ja muutenkin korjaan vatteita.

Pyrin ennakoimaan tarpeita. Lapsi tarvitsee mustat juhlakengät yhdessä harrastuksessaan. Näitä olen ostanut kirppareilta, kun on tullut vastaan hyvään erittäin alhaiseen hintaan. varastossa on jo 2 seuraavat koot.

Vierailija
105/110 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsia? Otapa heti maanantaina puhelinyhteus alueesi diakonissaan niin saat hänelle ajan, keskustelet ja kerrot tilanteen niin hän antaa s-markettiin kaitai jonnekin kauppaan ruokalapun jolla saat ruokaa, 40 euroa tai jos lapsia niin 100 euroa. Kerro tulot hänelle ja asumistulot oikein. Meidän diakonissalla on joskus myös kauppatavaraa vaikka kahvia jota saa.

Vierailija
106/110 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 07:56"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 07:54"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 07:47"]

1 kk sitten teillä ei ollut shampoopullosta mitään jäljellä?

[/quote]

No se sattui nyt loppumaan tässä ajassa, kyllä tässä itsekin ihmettelee, että voi hel..., miksi kaikki loppuu just nyt. Emme saa avustusta sossusta, meidän bruttotulot eivät myöskään oikeuta esim. asumistukeen. Lainata ei enää voi mistään, koska emme pysty maksamaan takaisin. Nyt on viikonloppu, joten mahdollisuudet saada tämän päivän ruoka-annos perheelle on rajallinen. Mutta en luovuta, yritän keksiä jotain. Raavin pakasteesta lunta vaikka..

ap

[/quote]

Tuli tässä vaan mieleen että mitä mieltä olet, onko Suomi hyvinvointivaltio?
[/quote]On, Suomi on hyvinvointivaltio. Töissä ollessa voi säästää joka kuukausi pienen summan juuri tuollaisia tilanteita varten. Toimeentulominimi on tuon kokoisella perheellä 1500 kuussa asumisen jälkeen ja sillähän elää hulppeasti palstan mukaan, voi matkustella ja ostaa uutena tavaroita. Kaiken muun voi säästää. Simple.

Vierailija
107/110 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakointi on kaiken a&o. Siksi elätte kädestä suuhun kun ette ole ennakoineet. Tuhlasitte rahat viimeiseen senttiin kun oli ylimääräistä. Jääkiekkoon ei oo varaa.

Vierailija
108/110 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mun alin kirjoitus oli paras, itsellä 100 euroa tilillä ja 1, 5 viikon päästä tulee vasta ns. rahat, minulle 470 ja miehelle 700 euroa. Menemme silti sunnuntaina ulos syömään.

Vierailija
109/110 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tori.fi toimii kautta maan, nyt tavaraa myyntiin

Vierailija
110/110 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 09:12"]

tori.fi toimii kautta maan, nyt tavaraa myyntiin

[/quote]

Voit aloittaa pieneksi menneistä jääkiekkovarusteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi