Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä viikoilla teillä alkoi paino nousta raskaana ollessanne?

Vierailija
01.12.2014 |

Otsikossapa se kysymys olikin. :)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusta asti tasaisesti. Niinhän sitä sanotaan, että ekan kolmanneksen aikana ei tarvis tulla, mutten jaksa ymmärtää miten yksilöllisyys on unohtunut. Jos ei turpoa kun pullataikina tai syö vaan, niin eipä se ole vaarallista. Minulla tuli 20kg, joka on monelle kammotus kuinka pitäisi tulla vaan ja ainoastaan se, mitä lapsi ym painaa. Mutta nesteestä oli kyse, kun kaikki omi hävinnyt muutama viikko synnytyksestä. Lähes 15 kg jäi synnytyslaitokselle.

Vierailija
2/17 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin viikosta 20 alkaen alkoi nousu. Siihen asti laski, kun ei mitään tehnyt mieli, ja kaikki kuvotti. Ehti laskea useamman kilon. Näin kolmessa raskaudessa neljästä. Yhdessä, missä alkupaino oli lähellä alipainoa, eli jotain 18,6 oli painoindeksi, paino nousi tasaisesti koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ensimmäisessä raskaudessa paino nousi alusta asti tasaisesti, ja sitä jonkun verran kertyikin. Silloin lähtöpaino oli myös todella alhainen. Nyt toinen raskaus menossa, ei ihan yhtä pieni lähtöpaino, ja kiloja alkoi kertyä ensimmäisen kolmanneksen jälkeen.

Vierailija
4/17 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasaisesti nousi koko alkuraskauden erittäin hillitysti. Sitten 30+ rupes tulemaan nesteitä 1,5kg viikossa. yhteensä tuli 31kg raskauden aikana ja 15 kiloa vähemmän painoin kun lähdin synnäriltä :D

Vierailija
5/17 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa raskauksissa saman tien kun plussasin tuli kuin tyhjästä 2-3 kg.

Vierailija
6/17 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt viikolla 21 ja viime neuvolakäynnillä puntari näytti +2kg. Että tästä se vissiin lähtee...

Vierailija
7/17 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:52"]

Molemmissa raskauksissa saman tien kun plussasin tuli kuin tyhjästä 2-3 kg.

[/quote]

Minulla sama juttu. Kaksi kiloa ilmestyi yhdessä yössä ennen plussausta, ja sitten lisää ei tullutkaan ennen viikkoa 16.

Vierailija
8/17 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantien alkoi paino nousta kun olin tehnyt positiivisen testin. Heti tuli 2-3kg lisää ennen 12 raskausviikkoa. Nyt kuitenkin viikolla 36 paino on noussut yhteensä vain n. 8-9kg, tasaisen hitaasti on noussut kuitenkin. Kai tässä vielä kilo-pari ehtii kertyä.

Vierailija
9/17 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka putosi paino -5kg. Sitten 20viikolla humpashti se 5kg kerralla ja sen jälkeen tuli tasaiseen painoa 6kg lisää. Johtuu varmaa alkuraskauden pahoista oksenteluista toi painon putoaminen.

Vierailija
10/17 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 24 oli paino noussut ekan kerran, siitä sitten tasaseen (ripeään) tahtiin niin että 14 kg tuli kokonaisuudessaan

Vierailija
11/17 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin viikolla 26, yhteensä tuli 7kg. Kilot olivat poissa kun pääsin synnäriltä kotiin. Imetys vienyt vielä muutaman kilon. Ennen raskautta bmi oli 25, nyt 23 ja vähän voisi vielä kiinteytyä.

Vierailija
12/17 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä varmaan osa ei jättäisi sitä seiskaluokkalaista edes yksin illaksi kotiin ;)

Itse voisin kyllä jättää ja olin itsekin useasti hoitanu pienempiä sisaruksia jo tuon ikäisenä.

Vierailija
13/17 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus viikon 30 jälkeen nousi aika äkkijyrkästi. Oli ihan älytön nälkä koko ajan.

Vierailija
14/17 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa alkoi kertyä heti raskauden alusta lähtien. Toisaalta painoa ei ole koskaan tullut enää lopussa vaan nousu on pysähtynyt noin rv 34 -35. Nämä taitaa olla hyvin yksilöllisiä asioita.

Vierailija
15/17 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti tuli turvotusta muutama kilo.

Vierailija
16/17 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään tuli rv 24 ja kävin aamulla vaa'alla niin tasan 2kg on lähtöpainoon tullut. Eli ilmeisen maltillinen kehitys. Alkubmi normaali. 

Vierailija
17/17 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino alkoi nousta heti koska koko ajan oli ihan kamala nälkä ja en voinut kertaakaan pahoin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan