Missäpäin suomea tai paikkakunnalla et ainakaan haluaisi asua ?
Minä en Savonlinnassa ja kaakkois-suomi tuntus kauheelta. Esim. Imatra, Lappeenranta YÖK
Kommentit (47)
Kouvola, Lahti. Ankea arkkitehtuuri, umpimieliset kouluttamattomat ihmiset.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:02"]
Turku ja Salo. Ankeaa väkeä.
[/quote]Vittumaisia suorastaan!
Olisi kiva saada jotain perustelujakin näille.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:08"]
Kaikki mistä ei pääse muutamassa tunnissa helsinkiin junalla.
[/quote]
Ja miksi pitäis päästä just junalla? Pääseehän Rovaniemeltäkin Helsinkiin tunnissa (mutta lentokoneella)
Paljonko sinulle on "muutama"?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:08"]
Kaikki mistä ei pääse muutamassa tunnissa helsinkiin junalla.
[/quote]
Ja miksi pitäis päästä just junalla? Pääseehän Rovaniemeltäkin Helsinkiin tunnissa (mutta lentokoneella)
Paljonko sinulle on "muutama"?
[/quote]
[/quote]
Oho tuli oma teksti vahingossa tuonne lainauksen keskelle
-20
Pohjois-pohjanmaa, Kainuu, Lappi. Mun anoppi on niiltä seuduilta ja teräväkielisempää ihmistä saa etsiä.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:29"]
Pohjois-pohjanmaa, Kainuu, Lappi. Mun anoppi on niiltä seuduilta ja teräväkielisempää ihmistä saa etsiä.
[/quote]
Nauroin ääneen :D Ihmeellinen kommentti sinulta.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:29"]
[/quote]Sullahan on monikulttuurinen anoppi...miten yksi ihminen voi olla kolmesta eri maakunnasta yhtäaikaa kotoisin?
Kai sitä asuisi missä tahansa jos olisi pakko. Etelä-Pohjanmaalla on aika kammottavaa väkeä, samoin Turussa.
Turku on kyllä todella karu mesta.Muutan heti pois kun mahdollista.
Lapissa tai Pohjois-Suomessa. Vihaan muutenkin talvea. Asun Turussa ja täällä kevät sentään tulee suht aikaisin ja lumetkin sulavat Suomessa ensimmäisenä.
Tykkään kyllä koko Suomesta, ainakin matkaillessa! Jos pitää miettiä, missä olisi kotoisaa ja luontevaa asua ja missä ei, niin en välttämättä haluaisi asua Savossa tai muualla Itä-Suomessa, enkä ihan Lapin perukoilla. Rannikkoseutu Turusta Ouluun on tuttua ja kodikasta seutua minulle.
Lappi. kylmää, pitkät välimatkat, ei kunnon ravintoloita eikä kauppoja! haluan asua paikassa, jossa puolen tunnin sisällä pääsee kiertelemään kauppoja & juomaan lattea...
mies taas on lappihullu ja haaveilee pääsevänsä eläkepäivikseen johonkin Kitttilään asumaan :O! sanoin, että sitten muutat yksin.
kerran kiertelimme pitkin lappia kaksi viikkoa, mies olisi viipynyt pidempääkin mutta minä meinasin kuolla tylsyyteen. ei ollut kännykässä nettiä silloin (v.99) , pokkareita yritin lukea autossa.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:29"]
[/quote]Sullahan on monikulttuurinen anoppi...miten yksi ihminen voi olla kolmesta eri maakunnasta yhtäaikaa kotoisin?
[/quote]
Hänen anoppinsa ei ole mistään kotoisin!
Lappi kylmyyden ja pitkän talven takia. Pohjanmaan järvettömyyden vuoksi. Kaipaan järviä. Ahdistaisi joku peltomaisena ja kurainen joki, jossa käydä uimassa. Apua!
Raahe