Korona, Tulivuori ja pörssiromahdus ??
Elämme jollakin tavalla poikkeuksellista aikaa, nyt voi vain odottaa mikä yllätys tulee seuraavaksi.
Kommentit (26)
Mä vähän luulen että alieneita odottelevat joutuvat pettymään. Ei nekään niin typeriä ole että tänne nyt laskeutuisivat. Korkeintaan seuraavat sekoilua kiikareilla kuun takaa.
Milankovitch (Orbital) Cycles and Their Role in Earth's Climate
"Specifically, he examined how variations in three types of Earth orbital movements affect how much solar radiation (known as insolation) reaches the top of Earth’s atmosphere as well as where the insolation reaches. These cyclical orbital movements, which became known as the Milankovitch cycles, cause variations of up to 25 percent in the amount of incoming insolation at Earth’s mid-latitudes (the areas of our planet located between about 30 and 60 degrees north and south of the equator)."
https://climate.nasa.gov/news/2948/milankovitch-orbital-cycles-and-thei…
Vierailija kirjoitti:
Mä vähän luulen että alieneita odottelevat joutuvat pettymään. Ei nekään niin typeriä ole että tänne nyt laskeutuisivat. Korkeintaan seuraavat sekoilua kiikareilla kuun takaa.
Maapallo ja ihmiset on alienien tosi-tv showta.
Suomessa kansa uhrataan ennen kuin yritykset ja yrittäjät suostuvat luopumaan etukäteen lasketuista voitoista. Itse olen syntynyt -80 luvun lopussa ja niin en ole edes nähnyt muuta tilannetta kriisissä kuin yritysten pelastaminen kansan sijasta. Katsoo tätä korona tilannetta, yrityksille suunnitellaan seuraavaan tukikeirrosta (onko tämä nyt viides vai kuudes?) Ja työttömille myönnettiin ainoastaan se että ansiosidonnainen päivät eivät kuluneet 3kk aika ja tämäkään ei koskenut kaikkia. Esimerkiksi itsellä kului päivät ihan normaalisti vaikka muuta luvattiin. Työnantajat pistivät heti työläiset pihalle tai lomille ja itse vinkuu ja vaatii tukia mutta samaan aikaa ne halutaan kieltää työttömiltä
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kansa uhrataan ennen kuin yritykset ja yrittäjät suostuvat luopumaan etukäteen lasketuista voitoista. Itse olen syntynyt -80 luvun lopussa ja niin en ole edes nähnyt muuta tilannetta kriisissä kuin yritysten pelastaminen kansan sijasta. Katsoo tätä korona tilannetta, yrityksille suunnitellaan seuraavaan tukikeirrosta (onko tämä nyt viides vai kuudes?) Ja työttömille myönnettiin ainoastaan se että ansiosidonnainen päivät eivät kuluneet 3kk aika ja tämäkään ei koskenut kaikkia. Esimerkiksi itsellä kului päivät ihan normaalisti vaikka muuta luvattiin. Työnantajat pistivät heti työläiset pihalle tai lomille ja itse vinkuu ja vaatii tukia mutta samaan aikaa ne halutaan kieltää työttömiltä
Kansalaiset tulevat köyhtymään, sen oletan tapahtuvan. Monien tuotteiden hinnat nousevat.
Auringon minimi näyttäisi korreloivan tektonisen aktiivisuuden kanssa. Asiaa tutkitaan.
Aurinko on nyt suuressa minimissä, vastaavassa, kuin Maunderin minimi pikkujääkaudella. Se saattaa jopa todennäköisesti istua ilmastonmuutosnarratiiviin, mutta tällä kertaa jääkauden uhkaan, taas.