Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle tuli lievä haimatulehdus, vaikka en ole juonut alkoholia

Vierailija
07.11.2014 |

Join viimeksi pienen lasin viiniä pari viikkoa sitten... Muutenkin alkoa on mennyt tosi vähän, ehkä pari kertaa kuussa yksi saunasiideri, jos sitäkään. Haimassa ja sappirakossa ei näkynyt mitään vikaa ultralla, mutta arvot olivat koholla ja olin tiputuksessa yön yli kipujen takia. Nyt sitten toivun kotona särkylääkkeiden avulla ja juon vettä kaksin käsin.
Lääkärit eivät oikein osanneet sanoa mistä voisi johtua... Onko muilla kokemuksia? Joku ruoka-aine? Mitä tässä nyt oikein pitäisi välttää/varoa?! Alkoholia ei tietenkään enää tippaakaan. Olen nuori, normaalipainoinen nainen.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:51"]Lisäravinteet, luontaistuotteet, vitamiinilisät? Runsas särkylääkkeiden käyttö? Muut lääkkeet?
[/quote]
Kerroin heti lääkärille, mitä lääkettä käytän, mutta sen ei kuulemma pitäisi aiheuttaa tälläistä. /ap

Vierailija
22/24 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:58"]Tää kyllä ihmetyttää? Tuttavapiirissä 2-kymppinen naispuolinen henkilö, joka vähänväliä sairaalassa sisäelimien vuoksi. 1 kalja, seurauksena haimatulehdus, maksa-arvot pilvissä jne. Miksi toiset kestävät enemmän?
[/quote]
Sitä minäkin ihmettelen... Toiset vetää viinaa kaksin käsin vuosia, toiset ei kestä laisinkaan! /ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkä luontaistuotteet voi muka aiheuttaa haimatulehduksen en usko tuota 

Vierailija
24/24 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni omi nuorempana vastaava tilanne. Syyksi jäi epämääräinen tila; sappisakka ärsyttänyt haimatiehyet.

Alkoholia epäilivät kovasti, mutta kun en juo.

Useaan kertaan ultrattiin ja sappikiviä ei löytynyt. Sakka kuulemma aiheuttaa oireet.

Olin muuten kolme kuukautta pelkällä liemiruoalla. Litalginia kipukohtauksiin.

Rajut oireet ja välillä kipu niin kovaa, että konttasin vessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän