Työkaveri terrorisoi
Olen lyhyellä määräaikaisuudella työpaikassa, pieniä toiveita jatkostakin on. Mitään muuta työpaikkaa ei helpolla löydy.
Omgelmana on eräs nainen, joka ilm. inhosi minua alusta saakka. Ensin hän keskittyi kritisoimaan työtäni, jossa tietysti olikin korjattavaa ensimmäisinä viikkoina. Hän mm. teki kantelun tekemästäni, melko vähäisestä, virheestä suoraan ylimmälle organisaatiotasolle. Sittemmin, työni nyt sujuessa hyvin, hän on alkanut mennä yhä enemmän henkilökohtaisuuksiin. Hän näyttää aamuisin ynseää naamaa minulle, juoruaa jatkuvasti ja kehittelee kaikenlaisia ikäviä spekulaatioita henkilökohtaisista taustoistani, on täysin joustamaton minua kohtaan työasioissa jne. Sanalla sanoen töissä on pelottava ilmapiiri. Hän kyttää virheitäni, jotta voisi päästä revittelemään niillä. Epäilen olevani jotenkin tarkkailun alla, pelkään esim. vieväni vahingossa mainoskynän työpaikalta, sillä se nainen saattaisi rekisteröidä asian ja tehdä ilmiannon.
Esimiehille valituksen tekeminen olisi iso riski, ajatellen jatkoani työpaikalla. Minun on vaikea konfroitoida ongelmapersoonan kanssa, sillä olen aika ujo ja arka.