Minun Sonera. Meidän viikonloppu. Sinun apteekki.
Ärsyttää possessiivisuffiksittomuus niin paljon, etten käytä Soneraa, mene noille messuille tai vieraile Sinun apteekissa.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:42"]
Nykyään tuo on hyväksyttyä. Kieli muuttuu ja kehittyy, Eskoseni.
[/quote]
Ei ole. Enkä ole Eskosesi.
ap
"Pos. suf! Pos. suf!"
-Alivaltiosihteerin radiohupailu
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:55"]
Täysin samaa mieltä. Ja tietty Meidän Perhe ;)
[/quote]
SEKIN VIELÄ!!
Ihanaa, etten ole ainoa, joka ahdistuu puuttuvista possessiivisuffikseista! Kaikenlaiset kielivirheet tuottavat minulle lähes fyysistä tuskaa. Tiedostan, että minulla on ongelma, mutta en tiedä, miten sen voisi korjata. Olen ollut tällainen alakouluikäisestä asti. Av-palstan lukeminen on välillä tuskallista, mutta viihdearvo ylittää ahdistuksen.
Epäonnekseni olen töissä yrityksessä, jonka sisäinen viestintä on kerta kaikkiaan luokatonta. Intranetissä ja henkilöstölehdessä en ole tainnut vielä kertaakaan nähdä artikkelia, jossa ei olisi ollut useita kirjoitus- ja kielioppivirheitä. Edes seinillä olevia julisteita ei ole kukaan oikolukenut ennen painatusta. Myötähäpeäni on suuri; yritys antaa itsestään todella huonon kuvan. Minun on vaikea pitää kovin pätevänä tai asiantuntevana ketään, joka ei osaa viestiä sujuvasti.
Missä maailmassa sinä ap elät, Minun Sonera on jo vanha juttu ;) Paitsi tietenkin jos oot ollu laiska etkä oo ollu kiinnostunu liittymästäsi ja sen päivittämisestä, nykyään se on Sonera Sopiva!
En ole mikään kielioppinatsi, mutta nuo on kyllä häirinnyt aina.
Pitäisiköhän Koiramme -lehti muutta Meidän Koira -lehdeksi?
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:52"]
Mun Sonera tai Sun apteekki, mutta ei Minun Sonera eikä Sinun apteekki.
[/quote]
Juuri näin. Mun Sonera ei haittaisi ollenkaan. Tuusulassa on Meidän Festivaali. Sekin on ihan kamala nimi. Miksei noiden viikonloppumessujen nimi voisi olla vaikka Perheen viikonloppu? Tai Oma viikonloppu? Viikonloppumessut? Apteekkikin voisi olla Oma apteekki tai Apteekkisi.
ap