Mitä ajattelet ihmisestä, jolla ei ole lempiruokaa, lempimusiikkia,
työtehtävissä ei ole lempihommaa, jne? Mitä ajattelet ihmisestä, jolle aina käy kaikki yhtä hyvin? Miksi joku on tuollainen?
Kommentit (16)
Mulle tulee ennemminkin mieleen sellainen emmätiiäihansama-lapanen, sellainen ihmisen mallinen villasukka. Emmä tiiä, sano sää, mulle ihan sama. Mielipiteetön, tönittävissä oleva tylsimys.
En tykkää musiikista, luen niin paljon, että mikäköhän olisi se lempikirja hm... ja olen ruuanlaitto- ja leivonta-addikti - ei kai niistä nyt parasta voi valita! Maailma on täynnä toinen toistaan ihanampia leivonnaisia ja ruokia. Eri lajit kuuluvat eri mielentilaan, eri nälän vaihteisiin...
Sen sijaan mulla on lempiväri, lempipeli ja lempieläin. Tai ehkä kaksi.
Kuuntelen musiikkia todella paljon ja soitankin. Pitäisin pikemminkin todella rajoittuneena, jos minulla olisi joku tietty suosikki, yms. Yksi bändikaveri kuunteli pelkkää Metallicaa. Hyvä soittaja, mutta muuten ihan täysin turha ja näköalaton jätkä.
Tulee mieleen aikuinen ihminen, joka tykkää monesta asiasta. Lempiruokia on lähinnä pienillä lapsilla. Yhden lempimusiikin nimeäminenkin on aika kapeakatseista.
Olen aika pitkälle samaa mieltä kuin viitonen. Minullakin mieliala ratkaisee, mistä pidän ja mistä en. Luen paljon ja minulla on monia kirjailijoita ja monia teoksia, joista pidän ja joihin palaan ajoittain. Mieliruokaa on ihan mahdoton mainita, sillä kaikki hyvistä aineksista tehty kotiruoka on mieleistä, niin mummon lihapullat kuin äidin hernerokkakin ja moni muu. Kesällä maistuvat keveämmät sapuskat kesäkeitosta alkaen.
Musiikissa mieliala ratkaisee, mitä kuuntelen tai kuuntelenko yleensä mitään. Yhdistän monet kappaleet joihinkin tiettyihin tapahtumiin elämän varrella. En ole mikään elokuvafriikki, joten voin suoraan sanoa, että mielifilmi puuttuu, samoin -näyttelijä tai -ohjaaja.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 12:30"]
työtehtävissä ei ole lempihommaa, jne? Mitä ajattelet ihmisestä, jolle aina käy kaikki yhtä hyvin? Miksi joku on tuollainen?
[/quote]
4 lisää vielä, että tuo lihavoitu lause sai mut ajattelemaan noin kuin kuvailin.
Hän ei tunne itseään, on tehnyt asioita aina muita varten. Tai ehkä ei vaan halunnut kertoa sinulle :)
Minustakin hän on aikuinen ihminen. Lapsia harjoitutetaan miettimään omia halujaan sillä, että heiltä kysellään, mikä on lemppariruoka tai mistä lastenohjelmasta lapsi pitää eniten. Se on sen lapsen kasvua tukevaa vuorovaikutusta, mut aikuisen on ihan normaalia olla jo "tasoa ylempänä", eikä tehdä suurta numeroa musiikista, ruuasta tai muista asioista, joita ihminen voi valita omaksi viihdykkeekseen.
Mä en ainakaan osaa nimetä mitään lempijuttuja.
Ruuan suhteen oikeastaan kaikki menee. Rakastan ruuanlaittoa ja tykkään kokeilla monenlaista, mutta jos joku tarjoaa mulle vaikka sitten ihan einessafkaakin, niin kyllä mä senkin syön enkä ala marista.
Musiikin suhteen olen tosi laaja-alainen. Eniten kuuntelen klassista ja jazzia ainakin jos livevedoista puhutaan, mutta toisaalta kyllä myös indierockia, jonkin verran poppia ja melodista heviäkin. Nuorempana kuuntelin paljon raskasta musiikkia ja konemusiikkiakin, joten monenlainen käy.
Kirjoja luen niin paljon, että olisi mahdotonta valita suosikkia. Elokuvien kohdalla sama.
Vaikka lempijuttuja en osaakaan määritellä, niin osaan kyllä sanoa ne jutut, jotka ei kiinnosta yhtään. Niitä tosin ei ole kauhean paljoa, kun olen tosi utelias kokeilemaan uusia asioita ihan kaikilla alueilla.
Moniuloitteinen. Uskaltaa kokeilla uusia asioita, eikä pitäydy aina vanhassa, tutussa ja turvallisessa.
Selväst enemmän peukkuja saa siis positiivinen näkemys, että ihminen on monipuolinen, joustava ja avarakatseinen. Kiva juttu.
ap
Masentunut? Apaattinen? Välinpitämätön? Mt-ongelmainen.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:28"]Masentunut? Apaattinen? Välinpitämätön? Mt-ongelmainen.
[/quote]
Pikemminkin älykäs, perehtynyt, ennakkoluuloton ja ehkä myös hieman ADD.
Se, ettei ole lempiruokaa, lempimusiikkia tai lempikirjaa ei tarkoita, että kaikki kävisi yhtä hyvin. Jotkut harrastavat kulinarismia ja kulttuuria niin laajalti, että olisi mahdotonta mainita vain yhtä suosikkia. Ja miksi pitäisikään?