Miten noudan Postista paketin kun ei ole henkkareita nyt?
Passi meni umpeen just enkä tajunnut
Kommentit (30)
Juuri vanhentunut passi luultavasti kelpaa, mutta voit myös tehdä valtakirjan jollekin jolla on voimassa oleva henkilöllisyystodistus.
Jonkin aikaa sitten vanhaksi mennyt passi kelpaa.
Voit myös kirjoittaa valtakirjan periaatteessa kenelle tahansa täysi-ikäiselle (esim. puoliso, naapurin Ritva tai kadulla vastaan tullut tyyppi) jolla on henkilöllisyystodistus.
Vierailija kirjoitti:
Voit myös kirjoittaa valtakirjan periaatteessa kenelle tahansa täysi-ikäiselle (esim. puoliso, naapurin Ritva tai kadulla vastaan tullut tyyppi) jolla on henkilöllisyystodistus.
Ei mul oo ketään läheistä
Vierailija kirjoitti:
Juuri vanhentunut passi luultavasti kelpaa, mutta voit myös tehdä valtakirjan jollekin jolla on voimassa oleva henkilöllisyystodistus.
Mennyt vanhaksi 2.9
Vierailija kirjoitti:
Mun henkkarit on vanhentunut 2018 ja aina postissa kelvanneet.
Onko tämä totta vai trolli?
Onko kukaan kysynyt postilta miten se perustelee henkkareiden vaatimista? Pakettiautomaatteihin kun pelkkä koodi riittää.
No ne ei varmaan yleensä ekana kato henkkarin/passin voimassaolopäivää, vaan valokuvaa ja nimeä. Mulla mennyt usein läpi. Ei niillä ekana tuu mieleen että jaahas tää tyyppi on rikollinen, kun passi mennyt eilen umpeen, että nyt se ei enää oo relevantti. Jos mä väärentäisin henkkarin, niin en mä nyt vanhentunutta tekis.
Toki riippuu tilauksesta, että jos kyse on jostain tonnista, ni ehkä sitten.
käy kokeilee, älä sano mitään. Josko menis läpi se passi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mul oo ketään läheistä
Ei sen tarvii läheinen ollakaan.
Kunhan on voimassa olevat henkkarit!
Vierailija kirjoitti:
Kaipaako se posti edes normipaketissa valtakirjaakaan...
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan kysynyt postilta miten se perustelee henkkareiden vaatimista? Pakettiautomaatteihin kun pelkkä koodi riittää.
Varmentavat sillä, että paketin noutaa oikea henkilö. Koodin osalta vastuu on sen saajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vanhentunut pasdi ei kelpaa henkilöllisyyden todistamiseen.
Tee valtakirja ja anna kaverin noutaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipaako se posti edes normipaketissa valtakirjaakaan...
Ei ole kaivannut, mutta kannattaa se varalta olla, jos sattuu tiukkisvirkailija. Itse olen aina saanut ihan vain lähetystunnuksen kertomalla, kun olen avustettavani puolesta paketteja hakenut. Eivät ole henkkareitakaan kyselleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhentunut pasdi ei kelpaa henkilöllisyyden todistamiseen.
Tee valtakirja ja anna kaverin noutaa.
Höpö höpö. Posti ei ole niin pilkun tarkka noiden kanssa. Minulla meni passi alkuvuodesta vanhaksi ja pari viikkoa sitten ainakin vielä kelpasi Postissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmentavat sillä, että paketin noutaa oikea henkilö. Koodin osalta vastuu on sen saajalla.
Käsitykseni mukaan eivät varmenna että hakija on sama henkilö kuin saaja. Ehkä sitten jää joku jälki kuka on noutanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuu on aina koodin saajalla. Paketti annetaan kenelle vain, jolla on koodi ja joka näyttää henkkarit. Se henkkarit koodikin vain luetaan koneella. Ei ne sitä kuvaa katso. Kuka tahansa voi paketin hakea. Ei tarvi edes nykyisin valtakirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsitykseni mukaan eivät varmenna että hakija on sama henkilö kuin saaja. Ehkä sitten jää joku jälki kuka on noutanut?
Ei hakihan tarvitsekaan olla sama kuin saaja. Sitä vartenhan valtakirjat on, että voi valtuuttaa toisen hakemaan puolestaan. Siitä en tiedä, miten valtakirjahaku järjestelmiin merkitään.
Se kelpaa!