Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä haluaisin myydä rivitaloasuntomme ja muuttaa kerrostaloon.

Vierailija
07.11.2014 |

En todellakaan ole omakotitalo- tai rivitaloihminen. En halua haravoida mitään, en kolata lunta, en istuttaa yhtään mitään. En viihdy omalla pihallakaan ollenkaan. Ollaan asuttu tässä jo neljä vuotta ja olen muutaman kerran ollut pihalla ottamassa aurinkoa, mutta muuten tuo piha on ihan vain käyttämättä. Polkupyöriä siinä on ja grilli. Grillikin oli ihan hölmö ostos, grillataan ehkä kerran vuodessa yhdet makkarat. Ei vain yksinkertaisesti olla tällaisia ihmisiä.

Muuttaisin salamana pois täältä, mutta lapset ovat nyt kaikki täällä koulussa, kaverit on täällä. En haluaisi repiä lapsia pois toiselle asuinalueelle, kun ovat niin kotiutuneet tänne. Tällä alueella on tuskin kymmentäkään pienkerrostaloa ja viimeisen vuoden aikana myyntiin tulleet ovat olleet liian pieniä (n.70 neliötä) meille. 

Mitä ihmettä tässä nyt pitäisi tehdä? Minä ja mies kärsitään noista pihatöistä ja turhien neliömäärien siivouksesta, haluttaisiin molemmat kerrostaloon. Ja lapset tietenkin itkevät, etteivät halua muuttaa pois kavereiden luota ja kivasta koulusta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ja en todellakaan käsitä, miksi rivitaloon muutettiin ylipäätään. Ehkä luultiin, että koska suurin osa suomalaisista haaveilee omakotitalosta, mekin oltaisiin sellaisia haravan varressa heiluvia normi-ihmisiä. Ei olla.

ap

Vierailija
2/9 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ne lapset saa uusia kavereita. Muuttakaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Minusta on ihanaa asua vanhassa kivikerrostalossa täällä Katajanokalla, eikä meidän perhettämme saisi omakotitaloon edes kilon paloina. Jos lapset ovat vielä kovin nuoria, ajatus kavereiden jättämisestä ilman muuta kirpaisee. Ehkä heidän takiaan kannattaa odottaa muutama vuosi, jospa asuntokauppakin alkaisi sitten taas vetää paremmin?

Vierailija
4/9 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:56"]

Vaikea sanoa. Minusta on ihanaa asua vanhassa kivikerrostalossa täällä Katajanokalla, eikä meidän perhettämme saisi omakotitaloon edes kilon paloina. Jos lapset ovat vielä kovin nuoria, ajatus kavereiden jättämisestä ilman muuta kirpaisee. Ehkä heidän takiaan kannattaa odottaa muutama vuosi, jospa asuntokauppakin alkaisi sitten taas vetää paremmin?

[/quote]

Keskustaan mekin haluttaisiin. Lapset nyt tokalla, neljännellä ja kuudennella. Asuttiin juuri sellaisessa pienenpienessä pienkerrostalossa ennen tähän rivitaloasuntoon muuttamista tällä samalla alueella, joten ovat käyneet samaa koulua koko ajan. Tuolloin vanhin oli tokalla ja nuoremmat alle kouluikäisiä.

ap

Vierailija
5/9 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsia? Jos ne lapset haluaa jäädä siihen rivitaloon niin laittakaa ne lapset haravoimaan ja tekemään jotain pieniä pihahommia ;) Voiko lumityöt teettää jollakin vai onko liian kallista/hankalaa?

Vaikka on piha niin ei sitä ole pakko käyttää joten lakkaa ressaamasta.

Helppo tosin sanoa kun itse asun kerrostalossa...juu olen liian laiska muuhun asumismuotoon.

Vierailija
6/9 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 12:01"]

Minkä ikäisiä lapsia? Jos ne lapset haluaa jäädä siihen rivitaloon niin laittakaa ne lapset haravoimaan ja tekemään jotain pieniä pihahommia ;) Voiko lumityöt teettää jollakin vai onko liian kallista/hankalaa?

Vaikka on piha niin ei sitä ole pakko käyttää joten lakkaa ressaamasta.

Helppo tosin sanoa kun itse asun kerrostalossa...juu olen liian laiska muuhun asumismuotoon.

[/quote]

Lapset nyt 8v, 10v ja 12v. Aika rangaistus olisi laittaa niitä haravoimaan tai kolaamaan lunta tai repimään jotain rikkaruohoja vain sen takia, että estäisivät sillä muuton. 

Meillä on aktiivinen taloyhtiö, jossa tulee sanomista oman oven edustan istutuksistakin. Me kun ei tehdä sille maapläntille mitään. En osaa, en jaksa. Muilla kukkii keväästä syksyyn portaittain vaikka mitä. Nurmikkoakin leikataan suunnilleen kynsisaksilla.

ap

Vierailija
7/9 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En repisi lapsia kavereiden luota, jos ei ole pakko muuttaa.

Vierailija
8/9 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää lasten takia muuttako. Tuon ikäisille kaverit ovat tosi tärkeitä. Eikä pihahommat ole mikään rangaistus, vaan normaaleja asioita joita on hyvä lapsille opettaa.

Vierailija
9/9 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaa, jos alueellanne olevista pienkerrostaloista tulisi isompi asunto myyntiin. Olen kuullut, että täällä pääkaupunkiseudulla asuntojen myyntihalukkuutta tiedustellaan myös pudottamalla lappuja postiluukuista sisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi