Miten perustelen miehelle, etten halua kolmatta saati neljää lasta?
Vai onko parasta sanoa vain aina kun se siitä alkaa puhua, että jos se asia on sille niin tärkeä, menköön tekemään lapsia jonkun muun kanssa?!
Olen nytkin niin väsynyt että oksettaa ja mies nukkuu!
Kommentit (7)
No mitkä on sun syyt siihen, ettet halua enempää lapsia? Väsymyksen mainitsit - puhu siitä miehellesi. Ei ole järkeä hankkia enempää lapsia kuin jaksaa hoitaa.
Näin. Täällä nainen haluaa oikeuden kieltäytyä tulemasta uudelleen äidiksi, mutta toisella palstalla naiset vaatii että heillä on oikeus tehdä miehestä isä vasten tahtoa.
Jotenkin nämä kirjoitukset herättävät miettimään naisen ja miehen tasavertaisista oikeuksista.
Totta kai sinulla on oikeus kieltäytyä synnyttämästä lisää lapsia. Mutta niin on miehelläkin oikeus kieltäytyä isyydestä.
Sanot, että et halua. Kuuntelet sisintäsi ja olet rehellinen itsellesi. Ei siihen muuta tarvita. Paitsi sterilisaatio toki kannattaa hankkia.
"Minä en halua lisää lapsia" miten olisi tällainen perustelu? Lopultahan mitään muuta syytä ei ole kuin se, ettet halua, eikä muita syitä kai tarvitse alkaa keksimällä keksiä?
No ei pitäisi ei. Mutta jos mies ei usko ja jatkaa vänkäämistä? Ap
Minä ainakin sanoin, etten jaksa enää yhtään raskautta. Viiminen raskaus ei ollut yhtään niin helppo kuin aikaisemmat. Enkä rehellisesti enää jaksa pikkulapsiaikaakaan. Meillä on varsin haastava uhmaikäinen ja vauva. Ja jos olisin tiennyt tuon uhmaiän vaativuuden olisin vieläkin lykännyt vauvan hankintaa, vaikka lapselle sisaruksen halusinkin. Ennen vauvan syntymää sanoin miehelle suoraan että haluan sterilisaation tämän jälkeen, minun lapsiluku on täynnä. Ja tahdon vielä itsekkäästi elää jossain vaiheessa miehenkin kanssa kahdestaan.
Mies hyväksyi asian mukisematta. Asiasta ei tarvinnut edes mitenkään vaativasti keskustella. Ja sterilisaatio minulle siksi että mies on minua nuorempi ja hänelle se on vaikeampi saada jo iän puolesta.
Onko kellään niin että mies vaatisi lisää lapsia, vaikkei siinä olisi mitään järkeä? Ap