Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolme tuntuu tosiaan olevan uusi kaksi.

Vierailija
07.11.2014 |

Aikaisemmin kaikilla tutuilla oli vain kaksi lasta. Nyt ruvennut yksi jos toinenkin tuttu pukkaamaan sitä kolmatta lasta maailmaan.
Onko se joku muodikas "nykytrendi" että pitää se kolmaskin lapsi tehdä siihen?
Eikö se kahden kanssa olisi jo ollut tarpeeksi helppoa kun olisi ollut leikkikaverikin valmiina?
Te jotka olette halunneet kolmannenkin, mikä oli syynne tehdä se kolmas lapsi maailmaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontuki tekee mahdolliseksi tehdä useampia lapsia. Yhteiskunta maksaa.

Vierailija
2/9 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä muuta syytä ole kuin että haluaa kolme lasta? Vai mitä ihmeen syitä AP oikein kuvittelee että kolmannen lapsen tekemiseen oikein löytyy? "Oli tylsää / ylimääräistä tilaa kodissa / vaatteetkin jo valmiina / kolmas kerta toden sanoo?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätysraskaus

Vierailija
4/9 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi haluttiin ehdottomasti, mutta toisen jälkeen alettiin molemmat miehen kanssa haluta vielä lisää lapsia. Pari vuotta harkittiin ja saatiin vielä kolmas lapsi. Kolmannen jälkeen tuntui mukavalta ja siltä kuin perhe olisi nyt valmis. Ihanaa, kun on isohko perhe. Koskaan en ole kokenut, että lapsia olisi liikaa tai että emme jaksaisi heitä kasvattaa, vaikka tukiverkkoa ei oikeastaan ole yhtä mummoa lukuunottamatta.

Vierailija
5/9 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suoraan sanottuna ymmärrä tätä aloitusta. Ihan ihme vouhkausta.

Vierailija
6/9 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta tuntui sopivalta. Mulla on kaksi sisarusta, samoin miehellä.

Ja kun nyt mietin omien ystävieni lapsuudenperheitä, niin useimmilla heilläkin on kaksi sisarusta.

Vierailija
7/9 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko antanut kolmoseen?

Vierailija
8/9 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama mitä muut tekevät, itse halusin vain ja ainoastaan kaksi lasta ja sain ne. Nyt kuitenkin vahvistuu päivä päivältä fiilis, että jospa saisi vielä kolmannenkin... Parin vuoden päästä ehkä, onhan tässä vielä aikaa pohtia, kun ikää vasta 31. En ole huomannut omassa kaveripiirissäni mitään trendiä, muutamalla on 2 lasta ja suurimmalla osalla 1 ja se riittää heille omien sanojensa mukaan.

Vierailija
9/9 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhedynamiikan ja sosiaalisuuden harjoittelun kannalta kolmas lapsi on mielestäni hyväksi :-) Enemmän kommunikaatiota, vuorovaikutusta, lapsilla keskenään myös enemmän tekemistä.