Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa tätä pahoinvointia =(

Vierailija
07.11.2014 |

Rv 9+0 ja voinut nyt kuukauden huonosti, ja olo vain pahenee....
Oksettaa koko ajan, jos juon tai syön on pakko jonkun ajan kuluttus käydä halaamassa wc-pönttöä.
Suuta kuivaa, huulet ovat kipeät ja kuivat,  mutta juominen ei auta koska sit oksennan taas. 
Huomenna lääkärin, pakko käydä kerjäämässä saikkua koska en nyt töihin pysty menemään kun oksettaa koko ajan enkä saa pahoinvoinnin takia nyt nukuttuakaan =(

Kiitos että sain valittaa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuli takaisin valittamaan.... 
Eilinen meni jotenkuten, illalla oksensin vielä pariin otteeseen ennen kuin menin nukkumaan, yöllä heräsn juomaan ja kävin taas pari kertaa oksetamassa.
Tänään ole härppinyt vähän kerrallaan mehueittoa, n 3,5dl. Olo on karmea, mutta en ole sentään oksentanut vielä.
On nälkä ja jano, mutta en uskalla syödä tai juoda koska en halua taas oksentaa, eikä tee edes mieli mitään. 
En vain keksi yhtään mitään mitä ehkä mahdollisesti voisin yödä ilman että jo ajatuskin oksettaa.... 
Jos menis vain nukkumaan =(

Vierailija
2/34 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Minulla auttoi pahoinvointirannekkeet. Elämäni paskinta aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan mennä tästä nukkumaan.... muksut lähtivät anoppilaan yön yli joten täällä on sentään hiljaista ja rauhallista.... 
Jos olisin arvannut ttä tulee näin huono olo tässä raskaudessa olisin ostanut miehelle Fleshlightin ja aloittanut itse selibaatin kauan sitten... 
Piuhat poikki, tai vähintään 115 solmua niihin tämän jälkeen.

Vierailija
4/34 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama juttu. RV 7+2 ja monta viikkoa jo etonut. Nyt mennyt pahemmaksi ja töissäkin oon käynyt yökkäilemässä. Jos saisi saikkua, onko esimiehelle kerrottava syytä?
Joudun töissä olemaan tosi haisevien ihmisten kanssa tekemisessä lähietäisyydellä. Aivan hirveetä!

Vierailija
5/34 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko PRIMPERAN raskaana oleville sitten haitallinen? Paha olo häipyy samantien.

Vierailija
6/34 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin kerran kun en jaksanut enää. Silti kaikki lääkkeet on kyseenalaisia raskaudessa. Primperan on käytetyin lääke.

Vierailija
7/34 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 14:51"]

Minä käytin kerran kun en jaksanut enää. Silti kaikki lääkkeet on kyseenalaisia raskaudessa. Primperan on käytetyin lääke.

[/quote]

Auttoiko sinulla?

Vierailija
8/34 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei tiedä noista lääkkeistä kovin paljon, sen verran että edellisessä raskaudessa minulta leikattiin umppari ja olin aivan karmeessa kunnossa nukutuksen jälkeen, oksensin heti kun yritin nousta ja olo ehkä jopa pahempi kuin nyt. Silloin sain jonkun pahoinvointilääkkeen, josta vielä sanoivat että se on omalla vastuulla koska kukaan ei voi luvata etteikö lääkkeellä olisi vaikutuksia sikiöön. 
Otin sen, mutta se ei kyllä siihen pahoinvointiin ainakaan auttanut. Onneks se meni silloin päivässä ohi kuitenkin se olo.... 
Nyt sain nukuttua pari tunti, yritin juoda vähän vissyä ja sitten oliin taas pakko oksentaa. 
Läkäri eile sanoi että jos tilanne pahenee niin yhteyttä päivystykssen, tässä nyt arvon että pitäisikö sinne lähteä kun kolmen päivän aikana olen saanut juotu ehkä 3l nesteitä yhteensä, joista suuri osa on tullut takaisin ylös..... 

Vierailija
9/34 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan puhki ja väsynyt... ei tuo Primperankaan mikään ihmelääke ollut, kuvottava olo vakka sitä syökin.... Ei oksenna yhtä usein, mutta ei se pahoinvointia ole kokonaan parantanut... Huomenna työterveyslääkäriin käymään. 
Kamala nälkä mutta kun ei huviit oikein mitään syödäkään kun on enemmän sääntö kuin poikkeus että tulee takaisin ylös. Mehukeitot on pop. 
Äitiysvitamiineja popsin niin jtn ravinteita pitäisi kait saada niistä.

Vierailija
10/34 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan tiputukseen hetkeksi että nestetasapaino säilyy. Itse oksensin reilusti yli 3kk....välillä sairaalassa tipassa ja kun sieltä pääsi kotiin oksentaminen alkoi taas
Toisaalta kaikki on hyvin kun oksennat raskauden puolesta.tsemppiä tiedän tunteen nyt vieressäni tuhisee 11v lapseni ( menossa isälle viikonlopuksi, erottiin kun hän oli 2v.) kaksi lasta olen menettänyt kohtukuolemiin.

Vierailija
11/34 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan tiputukseen hetkeksi että nestetasapaino säilyy. Itse oksensin reilusti yli 3kk....välillä sairaalassa tipassa ja kun sieltä pääsi kotiin oksentaminen alkoi taas
Toisaalta kaikki on hyvin kun oksennat raskauden puolesta.tsemppiä tiedän tunteen nyt vieressäni tuhisee 11v lapseni ( menossa isälle viikonlopuksi, erottiin kun hän oli 2v.) kaksi lasta olen menettänyt kohtukuolemiin.

Vierailija
12/34 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se lääkäri lähettää huomenna sairaalaan jos on tarve? Vai voivatko "pikanesteyttää" tk:ssa jos on tarve?

Vierailija
13/34 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mua nesteyttäneet tkssa piti olla yli vrk tipassa aina. Tosin aikaa on jo 11 vuotta siitä. Älä stressaa asiasta toiset vaan oksentaa ja se loppuu joillain 3 kk kohdilla ja toisilla kestää pidempään. Istukka toimii hyvin kun oksettaa.Muistan hyvin en voinut mennä 3kk jääkaapille, jouluna söin omenoita ja spaghettia voilla. Mikään ei pysynyt sisässä ei edes vesi. Painoa tulikin vain 9 kg raskauden aikana.
Jaksamista ja tosi tärkeä on että menet lääkäriin pystyvät toteamaan kokeilla oletko jo kuivumassa ja tipan tarpeessa. Minulla vielä turhaan leikattiin silloin umppari avoleikkuuna vaikka siellä kysta kiukutteli... Taisi olla pääsiäisen seutuun. Tipassa olin näihin aikoihin eka kerran.
Tsemppiä....

Vierailija
14/34 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tapana, etttä raskauspahoinvointiin ei määrätä pahoinvointilääkettä? Nehän on tehokkaita, mutta käyttö raskauden aikana tuo ilmeisesti jtn. riskejä.-tietämätön-

Vierailija
15/34 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vissiin kovin helpolla määrätä lääkkeitä.... 

Vierailija
16/34 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlaista koko alkuraskaus, jouduin ottaan saikkua koska en vaan pysynyt pystyssä töissä. Mä killitin mehukeittoja paljon, niistä sai ees vähän sokeria kroppaan ja ne oli sitten helppo oksentaa hetken päästä. Tipassa kävin useamman kerran, ja siellä lääkäri sano että ei oikein mieluusti mitään lääkityksiä anneta. Sit vähän myöhemmin pystyin syömään juustonaksuja aina pari kerrallaan! Sit ku tuli rv 12 niin pahoinvointi loppu kuin seinään. Tsemppiä, ajattele vain miten ihanan vauvan saat tovin päästä niin jaksaa kärsiä nuo muutamat viikot. 

Vierailija
17/34 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

I can feel your pain...rv 16 alkoi helpottaa ja se tuntui taivaalliselta, kun sitä ennen huono olo ei helpottanut sekunniksikaan. Olin täysin petipotilas 3kk, en saanut juuri mitään alas ja paino tippuikin 6 kiloa tänä aikana. Neste pysyi sentään yleensä sisällä, enkä ihan hirveästi oksentanut ku en vain sallinut itseni oksentavan, mutta se aivan jatkuva hillitön pahoinvointi oli tehdä mut hulluksi. Onneksi ei tarvinnut olla silloin töissä. En uskalla tämän takia enää koskaan haaveilla raskautumisesta ja toisesta lapsesta. Ei muuta kun tsemppiä, hetki kerrallaan!

Vierailija
18/34 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole oksentanut kertaakaan, mutta mua yököttää koko ajan ja olo pahenee iltaa kohden, olen vain maannut illat viimeiset 2 viikkoa. Olen aivan tööt, ihan pystyynkuolleen väsynyt ja kaikenkukkuraksi mulla on verenvuotoa ollut jo yli 2 viikkoa. Hematooma ilmeisesti ja sitähän ei voi kuin toivoa että kaikki menisi hyvin, eli aika stressaavaakin tää on. Tänään 9+4. Eilen lähdin töistä jo kolmelta, en vain pystynyt enää olemaan pystyssä, oli pakko päästä nukkumaan. Ei kahdessa edellisessä raskaudessa ollut näin voimaton olo.

Vierailija
19/34 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llakin on nyt kolmas raskaus, kahdessa aiemmassa ollut ahoinvointia suht pitkään, mutta en ole oksennellut. Tuli vähän yllätyksenä tämä oksentelu.....

Sain nyt soitettuu terveyskeskukseen, aika nihkee vstaanotto kun ajanvaraajan mielestä ei nyt ihan viel le lääkärille tarvetta ja voisin vain sittaa neuvolaan.
Sanoin vain ettei neuvolaankaan tosta noin vain päsee ja sinnekin on soittoaika vasta alkaen 12 minkä jälkeen on jo liian myöhäistä ottaa terveyskeskukseen yhteyttä jos siihen lisi tarvetta, sain sit lekuriajan nyt aamupäivälle.
Täytyy vain yrittää juoda nyt pikkuhörppäyksin jos sais pysymään sisällä....

Vierailija
20/34 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut Beroccaa? Itselläni se auttoi pahoinvointiin. Tosin raskauksien jälkeen en sitä enää pystynyt juomaan ;)