meillä on 10 hengen tiimi jossa 3 naista, heistä kaksi on ollut tänä vuonna kahden viikon sairaslomalla työuupumuksen vuoksi
Ja kolmas antaa jo ymmärtää, että hän on kohta myös.
Miesten vika?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Siis onko jonkun työpaikalla naisia? Siirryin henkilöstöpäällikköksi 2000-luvun alussa ja vuoteen 2005 mennessä olin kaikki naiset siivonnut pois yrityksestä. Vuoden 2005 myynninkehitys oli +38%. Vuonna 2006 firmaan tuli naissiivoja ja myynti tasaantui.
Ja punaiset elefantit lentää...
Omalla työpaikalla kärjistetysti naiset uhrautuu enemmän ja eivät kehtaa kieltäytyä töistä. Miehet helpommin kieltäytyvät tai luikertelevat hommista pois. Esimies on miespuolinen, jolla sama taktiikka kuin miesalaisillaan.
Olen tullut tulokseen, että miesten on helpompaa toimia itsekkäästi, naiset luonnostaan ovat uhrautujia. HUOM, ymmärrän kyllä eroavaisuuksiakin olevan ja asiat riippuu paljon työpaikan kulttuurista.
Vierailija kirjoitti:
Mun hyvä kaveri oli pitkään saikulla työuupumuksen / burniksen takia - iäkkäämpi nainen it-alalla, koki että nuoremmat mieskollegat koko ajan vähätteli ja epäili hänen ammattitaitoaan ja toisaalta taas kaikki hankalimmat asiakkaat annettiin tän naiskollegan kontolle.
Tämä on niin totta. Kuormittunutta vielä syyllistetään tilanteestaan, kun nuoremmat vielä jaksaa painaa. Jaksavat minkä aikaa jaksavat...
Trolli? Työuupumus voi kestää kuukausia, ei parissa viikossa lääkkeetkään ehdi auttaa
Vierailija kirjoitti:
Työn epätasaisen jakautumisen ja muun kuormituksen vika. Naisilla on usein kotona enemmän kuormittavaa metatyötä kuin miehillä.
Kannattaisiko olla siivoamatta päivittäin? Täälläkin olen kuullut kun naiset ihan pokkana sanovat siivoavansa päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin miesvaltaisella työpaikalla töissä (n. 25 miestä ja 4 naista), niin kyllä sitä vaan huomasi että miehet keksii ovelia tapoja päästä paljon helpommalla. Ne asiat mitä miehet välttelee on silti pakko hoitaa myös ja ainoa tapa miten ne tuli hoidettua oli että työpaikan naiset tekivät myös sen osan. Eli jos nainen ja kaksi miestä työskentelivät samassa tehtävässä, miehet tekivät molemmat 30% ja nainen 40% että saatiin se 100% työpanos kasaan.
Itse huomannut saman asian. Ravintolassa kun oli töissä sekä miehiä että naisia, niin useimmat miehet eivät tehneet yhtään mitään silloin kun oli hiljaisempi hetki. Naiset sitten teki viikon siivoukset ja täytti varastoja jne. Jos tästä sanoi, niin yksikin tyyppi kyllä kuittasi hommat tehdyksi omavalvontalomakkeeseen, mutta samat vanhat liat kuitenkin löytyi, eli siivous oli todellisuudessa jätetty tekemättä. Ravintola-alalla tuo elintarvikehygienia on kuitenkin tärkeä asia, eli jonkun ne hommat on tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Työn epätasaisen jakautumisen ja muun kuormituksen vika. Naisilla on usein kotona enemmän kuormittavaa metatyötä kuin miehillä.
🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Meidän duunissa on 30 työntekijää joista miehiä on kolme. Näistä miehistä 2 on ollut uupumuksen takia pois töistä. Nämä miehet ovat lapsettomia. Me perheenäidit pyöritämme puljua. Naisten vika?
Niinpä niin.
Mä otin lopputilin kun niin rupesi vi..... .
Vierailija kirjoitti:
Ei siis kannata palkata näitä metatyönaisia, kun ajavat vapaa-ajan metatöillään itsensä työkyvyttömiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko olla siivoamatta päivittäin? Täälläkin olen kuullut kun naiset ihan pokkana sanovat siivoavansa päivittäin.
Mitä sinä käsität sanalla siivoaminen? Lapsiperheessä on kaaos, jos joku päivä jää kotityöt tekemättä.
Itse omalla työpaikalla olen huomannut, että naiset stressaavat helposti pienistä ja turhista asioista. Miehet tekevät työn suurpiirteisemmin, mutta asiat kuitenkin tulevat tehtyä. Tästä syystä työskentelen mieluummin miesten kanssa. Olen siis itse nainen.
Vierailija kirjoitti:
Mun hyvä kaveri oli pitkään saikulla työuupumuksen / burniksen takia - iäkkäämpi nainen it-alalla, koki että nuoremmat mieskollegat koko ajan vähätteli ja epäili hänen ammattitaitoaan ja toisaalta taas kaikki hankalimmat asiakkaat annettiin tän naiskollegan kontolle.
Hyvä veli -verkosto.... Muistan, kun työkaverikseni tuli aloittelija, vielä opinnot kesken oleva nainen. Hänelle annettiin tehtäväksi eräs dokementaatio, jota piti valvoa 15 vuotta kauemmin, 3-kertaa enemmän tienaavan "senior arkkitehdin". Tämä nainen lähetti tunnollisesti sitä keskeneräistä työtään jatkuvasti luettavaksi ja aina sai kuittauksen, että "näyttää hyvältä". Kun se oli valmis ja katselmoitiin, kaatui kaikki tämän naisen viaksi. Isopalkkaiset miehet jenginä valitti, että aivan surkea tuotos ja ei näköjään tajunnut mitään siitä asiasta. Mukana oli tämä "senior arkkitehti", joka peesasi hyvänä tyyppinä jengissä. Kukaan ei kyseenalaistanut sitä, että aloittelijalle laitettiin haastava tehtävä ja tämän yhden piti sitä valvoa. Miksei kukaan kysynyt, että miksi hän kuittali dokumenttia pitkin matkaa, eikä tehnyt työtään eli katsonut, onko se menossa oikeaan suuntaan vai ei?
Minäpä tiedän syyn. Osa tuolla pinnalla olevista on vain sosiaalisesti lahjakkaita tyhjiä kannuja. Isot tittelit, eivät hallitse mitään paitsi läyhäämisen palavereissa, pikkunäppärät puheet ja oikeiden tahojen nuoleslkelun....
Vierailija kirjoitti:
Jos on kaksi työssäkäyvää ihmistä, mies ja nainen, mitä luulette, kumpi tekee enemmän kotitöitä ja lasten asioiden yms hoitoa? Siinä vastaus sille, miksi naiset uupuu.
Niin tai jospa on vaan yksi vanhempi kotona niin kuin enenevässä määrin on. Se vasta rankkaa voi olla.
Naiset kun kinuaa lapsia niin mielestäni heidän kuuluu myös lapsukaiset hoitaa ja muut kotiin liittyvät työt. Miehet käyvät töissä ja odottaa kotiin palatessa lämmintä ruokaa ja sohvalla loikoilua ja perjantai- iltana että vaimo viihdyttää isäntää.
Naiset sairaastaa noin yleisesti ottaen miehiä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Itse omalla työpaikalla olen huomannut, että naiset stressaavat helposti pienistä ja turhista asioista. Miehet tekevät työn suurpiirteisemmin, mutta asiat kuitenkin tulevat tehtyä. Tästä syystä työskentelen mieluummin miesten kanssa. Olen siis itse nainen.
Naiset stressaavat sellaisista asioista kuten eräpäivistä, että määrätyt asiat tehdään sovittuun aikaan. Miehillä on tapana haahuilla ensin sitä ja tätä, sitten eräpäivän lähentyessä tehdään hirveästi ylitöitä ja saadaa hutiloiden jotenkuten jotain valmiiksi. Sitten joutaakin lähteä pitämään ylityövapaita ja naiset jäävät töihin tekemään töitä.
Kovasti täällä oletetaan että näillä naisilla on lapsia, ja että miehet eivät tee mitään kotitöitä kotonaan.
miksi ei ymmärretä että tämä digitalisaatio on rikkonut ihmisten päät? Arki on ihan käsittämättömän uuvuttavaa ja hidas. Ohjelma toisen perään, sovelluksia loputtomiin. Koko elämä pelkkää hakemista, selailua ja palasien laittaminen yhteen.
Ei jaksa.