Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ei-akateeminen,tunnetko itsesi alemmaksi?

Vierailija
06.11.2014 |

Oletko täysin tyytyväinen valintaasi? Tuntuuko sinusta että sinua aliarvioidaan? Vailuttavatko toisten mielipiteet sinuun negatiivisesti? Itse olen akateeminen mutta kyllä fiksuja löytyy noin duunareista kuin meistäkin-ja päinvastoin. Itse oli pakko kouluttautua pitkälle ympäristön painostuksesta,en kestä olla "muita huonompi". Itse arvostan niitä duunareita jotka ovat tyytyväisiä alaansa,Se on tärkein! Luokka-ajattelu on vaan iskostunut päähäni lapsuudesta....:(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

e

Vierailija
2/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vitun hieno ihminen ei kiinnosta joku yli opiston käyny akateeminen papereilla vaan pyyhkii perseen mutta mulla on työpaikka!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne alemmuutta. Olen täysin tyytyväinen työhöni, itseeni sekä elämääni muutenkin.

Vierailija
4/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen alemmuutta ja häpeän... Älyni riittäisi/olisi riittänyt, mutta monet ongelmat tuli akateemisen koulutuksen saamisen eteen. Eli olen fiksu kyllä, mutta muuten vaan luuseri. Moni varmaan luulee, että tyhmä luuseri.

Vierailija
5/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan Vauva-palstalla.

Vierailija
6/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se samanaikaisesti hauskaa ja surullista, kun varastolla oli hommissa pari kappaletta näitä akateemisia, jotka olivat niin koulutettuja, niin koulutettuja...

Vierailija
7/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihan yli mennyt tämä akateemisuudesta toitottaminen. Olen käynyt ammattikorkeakoulun, sijoittunut hyvin työelämään vakituiseen työhön heti koulusta päästyäni. Alani on mielenkiintoinen jossa voin kehittyä jatkuvasti ja en todellakaan koe itseäni mitenkään alempiarvoiseksi. Minunkin sisko ja veli ovat valmistuneet maisteriksi yliopistosta ja siltikin kävivät tämän jälkeen vielä ammattikorkeakoulun huonon työllisyyden takia. Eivät ole katuneet alanvaihtoa. Myös mieheni tekee muita töitä kun oman alansa, maisteri hänkin. Enemmän säälittää monet ystäväni jotka ovat Stockalla ym. paikoissa töissä koska eivät ole saaneet töitä yliopistosta päästyään.

Vierailija
8/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se päivä pyllynreikäänkin paistaa kun tarpeeksi levittää!

Vierailija
9/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alemmuudentunto on oma valinta. Ennen vanhaan kuninkaat perustelivat diktatuuriaan Jumalan antamalla mandaatilla. Maatyöläiset tyytyivät osiinsa samoin perustein. Nykyään tällaista jakoa ei enää niin ole ja akateemiset ja ei-akateemiset elävät samaa elämää enemmän tai vähemmän. Suuri osa akateemisesta työstäkin on suorittavaa työtä, missä ei paljon omia aivoja käytetä vaan toistetaan ulkoa opeteltuja asioita vailla syvempää loogista ymmärrystä. Erityisesti tämä korostuu naisten suosimilla akateemisilla aloilla, missä alhaisemmallakin älykkyysosamäärällä voi päästä pitkälle (humanistiset aineet, hoitotiede jne.).

Vierailija
10/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin. Siksi lähdin vielä 40-vuotiaana opiskelemaan. Nyt teen kandia parhaillaan ja olen niin tyytyväinen valintaani. Harmittaa, etten nuorempana pyrkinyt tänne.

Vierailija
11/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin tyytyväinen siihen mitä nyt olen. Äly olisi riittänyt pidemmällekin mutta halusin kouluttautua unelma-ammattiini ja siihen riitti amis.

Vierailija
12/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne itseäni huonommaksi. Lähdin opiskelemaan alaa, joka mua kiinnosti ja josta saan varmasti työpaikan.

Vierailija
13/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ap olet ajastasi vähän jäljessä phdintasi kanssa. Viisi vuotta sitten akateemisuus ehkä olikin vielä jotain hienoa ja sinunkaltasiesi tittelinkipeät ihmiset kovasti opiskelemassa "paremman kastin asemaa" itselleen, viis alasta kunhan vain pääsi yliopistoon.

Noh, kuten näkyy, maailma on muuttunut. Akateemisuuden ihannointi on kohta menneen talven lumia.  jo nyt voi indikoida, että ihmiset, ihan mitkä tahansa duunarit ymt ovat niitä "arvoistettuja" siis ylipäätään ihmiset, joilla on TYÖPAIKKA.

Vierailija
14/15 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:35"]Olen vitun hieno ihminen ei kiinnosta joku yli opiston käyny akateeminen papereilla vaan pyyhkii perseen mutta mulla on työpaikka!!
[/quote]

Varmasti olet ihan VITUN HIANOO MIÄS

Vierailija
15/15 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei hävetä mutta työmahdollisuuksia se rajoittaa