Mitä sanoja puolisosi on sinulle opettanut?
Mitä sanoja (tai sanontoja) puolisosi on sinulle opettanut, joita et ollut ennen kuullutkaan?
Kommentit (36)
Polvio, hepata, telakoituminen (jep, kuulin sen häneltä jopa ennen AV:tä).
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:35"]
[/quote]
Oliko miehesi telakoitunut saunaillassa?
Painu vittuun saatanan taliperse!
Rullaa persereikäsi tortillaksi!
Tässä muutama, mitä olen vaimon suusta kuullut.
t:
Rami Kuhmosta
vanna = kylpyamme
tilavaatteet = petivaatteet
Minä opettanut
kakko = hiivaleipä
tukka = alapään karvoitus
trötö = mustarastas
iitissä (pieni kunta eteläsuomessa kouvolan kupeessa) käytetään sanaa oiria. se tarkoittaa kurkottelua. esim lapsille sanotaan ruokapöydässä että älä oiri. ja murha tarkoittaa isoa, esim murha kalan saalis.
Kainuulaisten raitis ilma kuulosti alkuun oudolta, mutta nyt sitä käyttää itsekin.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:35"]Polvio, hepata, telakoituminen (jep, kuulin sen häneltä jopa ennen AV:tä).
[/quote]oho, tuli vahinkoalapeukku:)
Vutukka=pehmolelu, Savossa ollaan
Pottuvoi = perunamuusi
Märistä = itkeä
Penska = lapsi (ihan neutraalissa mielessä, ei mikään ilkimys)
Näin Pohjois-Pohjanmaalla...
Asun Ruotsissa ja seurustelen ruotsalaisen kanssa, joten aika paljonkin :D molemmat puhuu sujuvaa englantia joten sitä puhumme keskenämme mutta lähinnä opettaa mulle huvittavia sanoja/sanontoja ruotsiksi, samoin mä hänelle suomeksi
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:35"]
[/quote]
Oliko miehesi telakoitunut saunaillassa?
[/quote]
Ei ole, mutta kertoi kuulleensa tuollaisen asian töissä joltain. Sitä sitten hirnuimme yhdessä. Tyrmistys oli melkoinen, kun luin saman termin sitten täältä...
Stemu= kivi ???? Mä olin ihan et hä?? Mut joo kielimuurin saa kun maalainen ja stadilainen menee naimisiin
Mies puhui 'mallaamisesta' ja olin et häh?? Se on sovittamista, ikinä ennen en ollut kuullut ja nyt käytän sitä itse sujuvasti.