Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KOKEMUKSIA STERILISAATIOSTA

02.09.2006 |

Meidän perheen osalta lapsiluku alkaa olemaan täynnä ja tulevan synnytyksen tai mahdollisen sektion yhteydessä olisi tarkoitus sterilisoida minut. Ikääkin alkaa olla jo sen verran, että todennäköisesti saan sterilisaation helposti.

Yleisesti sanotaan, että operaatiosta ei pitäisi tulla mitään sen kummosempia jälkiseuraamuksia, jos toimenpide vain muuten onnistuu. Joissain yhteyksissä on taas kerrottu kuukautisvaivojen vaikeutuvan ja kuinka sitten vaikutus näihin keski-ikäisten naisten vaivoihin ?? Olisihan se sitten vaivaton ehkäisykeino ja suhteellisen " edullinen" näin synnytyksen ohessa. Toisaalta moni vannoo hormonikierukan nimeen juuri vanhemmalla iällä.

Kokemuksia mielenkiinnolla lueskeleisin...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni tehtiin kolmannen lapsen jälkeen uudella menetelmällä sterilisaatio.(en saanut synnytyksen yhteydessä koska kahden lääkärin mielestä liian nuori, yli 30 kuitenkin..)kun vaihdoimme kaupunkia pääkaupunkiseudulla (ei tämän takia) asia oli selvä, pääsin jonoon ja vajaan 2kk:n kuluttua pääsin toimenpiteeseen.tälläiseltä sivuilta voit vilkaista lisää www.essure.ch minulle toimenpide tehtiin nukutuksessa..mutta suuntana on että Suomessakin ruvettaisiin tekemään polikliinisesti,ilman nukutuksia.

Itselläni ei ainakaan ole vielä ole ollut mitään erikoista..tehty 05/06. Paitsi 3kk piti käyttää varaehkäisyä ennen jälkitarkastusta ja minulla oli cerazette pillerit jotka sekottivat menkkoja joten nyt mielenkiinnolla seuraan palaanko samaan kiertoon kun ennen synnytyksiä..Itse toimenpiteestä vaan positiivisia kokemuksia. aamulla sairaalaan, nukutus, toimenpide,herääminen.ruokaa ja kotia puolilta päivin. särkylääkkeitä kehotettiin syömään taisin pari ottaakin mutta ei ollut kipuja..ei ole navan alla reikiä koska tehdään alakautta.elämä jatkui niinkuin ennenkin,ei tarvinnut varoa vauvan nostoa ym.

suosittelen, jos olet varma että teidän perhe on kasassa lopullistahan tämä on.

itselleni varmuus ettei raskauksia enää tule rentouttaa kamarin puolella..

Vierailija
2/2 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla päätökseen vaikutti eniten se, etten ole aivan satavarma että lapsiluku on täynnä vaikka nyt siltä tuntuukin (mutta on se vauvakuume iskenyt yllättäen aikaisemminkin...).

toisena hyvänä syynä oli se, tuttavapiiriin kuuluu eräs kätilö joka työskentelee naistentautien poliklinikalla. hän kertoi, että heidän poliklinikallaan hoidetaan paljon naisia, joilla on tullut sterilisaation jälkeen epämääräisiä vatsakipuja, yhdyntäkipuja ja kuukautiskierron häiriöitä vaikka virallinen totuus on ettei sterilisaatio aiheuta näistä mitään. mutta naiset joka tapauksessa kokevat noita oireita ja niitä on erittäin hankala hoitaa kun selkeää vikaa ei ole.

ko. kätilö on itse hyvin sterilisaationvastainen eikä voi kuulemma suositella sitä kenellekään. itse uskon kyllä että tällaisessa mutu-tiedossakin on perää ja kun h-kierukka sopii minulle hyvin niin ajattelin pärjätä sillä vaikka koko loppuelämäni. h-kierukan ehkäisytehohan on sama kuin sterilisaation joten hyvin vapauttava ehkäisy tämäkin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla