Te miehet, jotka valitatte naisten suosivan ulkomaalaisia miehiä...
Oon monesti nähnyt palstalla joidenkin miesten valittavan, miten suomalaiset naiset suosivat ulkomaalaisia miehiä. Mietin tänään, miksi näin on. Tässä joitain pointteja:
Ok, on toki tyhmää puhua geneerisestä ulkomaalaisesta miehestä, mutta jos nyt yritetään päästä sen yli. Joka tapauksessa se syy, mikä "ulkomaalaisissa miehissä" viehättää, on se, että heidän kanssaan on helpompi kommunikoida. Monessa muussa kulttuurissa näkyy se smalla talk olevan helpompaa, ja sen small talkin kautta sitten voi siirtyä vakavampaankin jutteluun. Sellainen tietty kohteliaisuus ja toisen huomioon ottaminen tuntuu kuuluvan monessa muissa kulttuureissa tavalliseen käytökseen, Suomessa se on usein vähäisempää (mä en puhu nyt mistään oven avaamisesta ja tuolin tarjoamisesta ym. pelleilystä).
Mulla on yksu ulkomaalainen miespuolinen kaveri, joka on asunut pitkään Suomessa, ja hän on usein ihmetellyt, miten suomalaiset miehet pariutuvat, kun he eivät osaa jutella tai ilmaista selkeästi kiinnostustaan naiselle.
Itse olen naimisissa suomalaisen miehen kanssa, enkä ole seurustellut ulkom. miehen kanssa kuin ulkomailla asuessani. Puhun nyt enemmän siitä, että ulkomaalaisen miehen kanssa on usein helpompi tutustua esim. baarissa (enkä nyt omalla kohdallani yhden illan jutuista, kun en semmoisia ole koskaan harrastanut). En huom. tarkoita tällä avauksella sitä, että miehen pitäisi olla se aloitteellisempi osapuoli, mutta ehkä olisi syytä olla vähän avoimempi ja hymyilevämpi. Ja tarttua siihen vastakkaisen sukupuoen hymyyn myös.
Kommentit (80)
Suomalainen mies on ruma pönttöpää, joka ei osaa kommunikoida. Volgan mutkasta revitty pottunokkainen peikko.
Ihmeellisintä tässä on, että suomalainen nainen on ulkoiselta habitukseltaan lähes samanlainen, mutta pystynyt kuitenkin kehittymään henkisesti niin, ettei enää siedä suomalaista miestä.
Aivan samaa mieltä. Parempi ottaa afrikkalainen tai muslimi.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:37"]
Suomalainen mies on ruma pönttöpää, joka ei osaa kommunikoida. Volgan mutkasta revitty pottunokkainen peikko.
Ihmeellisintä tässä on, että suomalainen nainen on ulkoiselta habitukseltaan lähes samanlainen, mutta pystynyt kuitenkin kehittymään henkisesti niin, ettei enää siedä suomalaista miestä.
[/quote]
Ehkä tää on just se juttu, mitä mä tuossa avauksessani vähän eri sanoilla hain: huonot keskustelutaidot.
Hei, ei mua haittaa, jos suomalaiset naiset hakevat ulkomaalaista miesseuraa. Tein tämän avaukseni ihan siksi, että mua on mietityttänyt tämä asia, siis se, että onko oikeasti niin, että suomalaiset naiset suosivat ulkom. miehiä (kyllä näin tosiaan taitaa olla, ainakin sen Hesarin jutun perusteella) ja se, miksi näin on.
Ap
Naiset ovat niin tyhmiä, että arvostavat enemmän small talk -taitoja kuin hyvää luonnetta, luotettavuutta, rehellisyyttä jne.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:40"]
Aivan samaa mieltä. Parempi ottaa afrikkalainen tai muslimi.
[/quote]
Mähän en sanonut, että parempi ottaa ulkomaalainen mies, tai että on parempi ottaa suomalainen. Pohdin vain viestissäni tuota keskustelutaidon puutetta. Krhm. Ei mua haittaa se, että suomalaiset naiset pariutuvat ulkom. miesten kanssa, mutta olen käsittänyt, että joitakuita se haittaa, esim. joitain suomalaisia miehiä, kun he kokevat, että eivät pärjää naismarkkinoilla
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:44"]Naiset ovat niin tyhmiä, että arvostavat enemmän small talk -taitoja kuin hyvää luonnetta, luotettavuutta, rehellisyyttä jne.
[/quote]
Tiedätkö, minulla on ulkomaalainen mies (jo yli 20 vuotta ollut) joka osaa puhua, hoitaa lapsia, laittaa ruokaa, on korkeasti koulutettu ja saa hyvää palkkaa, jolla on hyvä luonne, ja joka on erittäin luotettava ja rehellinen. Eli kyllä, kaiken voi saada.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:44"]
Naiset ovat niin tyhmiä, että arvostavat enemmän small talk -taitoja kuin hyvää luonnetta, luotettavuutta, rehellisyyttä jne.
[/quote]
Oliko tämä oma viestisi malliesimerkki hyvästä luonteesta, luotettavuudesta ja rehellisyydestä vai jostain muusta? Ja sun evankeliumin mukaan mä olen varsin älykäs, kun olen suuressa viisaudessani ymmärtänyt ottaa suomalaisen miehen, eikös ;)
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:42"]
[/quote]
Ehkä tää on just se juttu, mitä mä tuossa avauksessani vähän eri sanoilla hain: huonot keskustelutaidot.
Hei, ei mua haittaa, jos suomalaiset naiset hakevat ulkomaalaista miesseuraa. Tein tämän avaukseni ihan siksi, että mua on mietityttänyt tämä asia, siis se, että onko oikeasti niin, että suomalaiset naiset suosivat ulkom. miehiä (kyllä näin tosiaan taitaa olla, ainakin sen Hesarin jutun perusteella) ja se, miksi näin on.
Ap
[/quote]
Ei tuossa ole mitään pahaa. Monikulttuuri lisääntyy ja ihmiset vaurastuvat. Omistakin kavereista on hakenut akkansa muualta. japanilaista, thaimaalaista, brittiä ja ehkä eniten venäläistä. Monikaan lukuunottamatta venäläistä ei halua asua itärajalla. Monilla rajavartijoilla on esimerkiksi venäläistä sukujuurta omaava vaimo. Ovat jostain sortavalan ja petroiskoin suunnalta.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:47"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Ei tuossa ole mitään pahaa. Monikulttuuri lisääntyy ja ihmiset vaurastuvat. Omistakin kavereista on hakenut akkansa muualta. japanilaista, thaimaalaista, brittiä ja ehkä eniten venäläistä. Monikaan lukuunottamatta venäläistä ei halua asua itärajalla. Monilla rajavartijoilla on esimerkiksi venäläistä sukujuurta omaava vaimo. Ovat jostain sortavalan ja petroiskoin suunnalta.
[/quote]
No en minäkään näe. Mutta olen käsittänyt, että on monia suomalaisia miehiä, joita tämä asia kiusaa.
Ap
En valita. Puolestani ihmiset saavat rakastua toisiin ihmisiin. Miksi valittaisin. Mielestäni se on hienoa.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:47"]
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
No en minäkään näe. Mutta olen käsittänyt, että on monia suomalaisia miehiä, joita tämä asia kiusaa.
Ap
[/quote]
Onhan muutos tullut nopeasti. Antaa ajan vierähtää, niin kukaan ei välitä mitään. Itsekin tapailen venäläistä naista, joka on alunperin pietarista lähtöisin. Maailma muuttuu ja me sen mukana.
Kun aikoinani kävin yöelämässä, mun täytyy sanoa, että miehiä oli jotenkin vaikea lähestyä. Oon aika sosiaalinen ihminen ja hyvä tutustumaan, mutta jotenkin enemmistö miehistä oli aina niin cooleja ja vaikeasti lähestyttäviä, että siinä meni luu kurkkuun.
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:54"]
Kun aikoinani kävin yöelämässä, mun täytyy sanoa, että miehiä oli jotenkin vaikea lähestyä. Oon aika sosiaalinen ihminen ja hyvä tutustumaan, mutta jotenkin enemmistö miehistä oli aina niin cooleja ja vaikeasti lähestyttäviä, että siinä meni luu kurkkuun.
Ap
[/quote]
Suomalaista naista on varmasti vaikeampi lähestyä kuin miestä. Yritä nyt siinä sitten pariutua, kun se aloitteen tekeminen on aina miehen vastuulla.
Tässä on yhteenveto is:n keskustelupalstoilta. Elikkäs suomalainen nainen ottaa ulkomaalaisen miehen geneettisistä syistä, on biologian sanelemaa että nainen pariutuu geeniperimältään mahdollisimman erilaisen kanssa. Suomalainen mies puolestaan ottaa vaimon thaimaasta (jotkut harvat venäjältä) koska suomalainen nainen on ruma ja lihava ryhävalas, täysin epäkelpo pihtarihuora (!?), joka ei osaa pukeutua, meikata tai jonka alapää haisee (uskokaa tästäkin siellä on keskustelt, linkki löytynee etsimällä). Että näin. Tällaista yhteenvetoa siellä ei julkaista, yksittäiset solvaukset kylläkin ja sankoin joukoin.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:54"]
Ap
[/quote]
Suomalaista naista on varmasti vaikeampi lähestyä kuin miestä. Yritä nyt siinä sitten pariutua, kun se aloitteen tekeminen on aina miehen vastuulla.
[/quote]
Jaa, en mä kyllä koskaan oo ajatellut, että aloitteen tekeminen on miehen vastuulla, ja oonkin tehnyt aloitteita.
Ap
Ei se helvetti voin niin vaikeata olla puhua vieraalle naiselle ilman, että on kännissä. Ryhdistäytykää vähän hyvät veljet. Tosin, mitä kauemmin olette pelkureita, sitä enemmän ehdin kaataa naisia. Sinänsä en valita.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:54"]
Ap
[/quote]
[/quote]
No ei kyllä pidä paikkaansa. Ihan jo sen perusteella että suomalaisia naisia on ulkomaalaisen kanssa naimisissa paljon enemmän kuin miehiä; eli ei-suomalaisten on helppo heitä lähestyä. Suomalaisista miehistä on tosiaan yleensä hirveän hankala ottaa selvää mitä he ajattelevat, ovat liki läpitunkemattomia.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:04"]
Ei se helvetti voin niin vaikeata olla puhua vieraalle naiselle ilman, että on kännissä.
[/quote]
On se.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:04"]
Ei se helvetti voin niin vaikeata olla puhua vieraalle naiselle ilman, että on kännissä.
[/quote]
On se.
[/quote]
Mikset kokeile ulkomaalaista, jos osaat englantia. Huomattavasti helpompi jauhaa sontaa. typerät kehumiset menee paljon sulavammin kun on sosiaalinen yksilö vastassa ja jutun aihetta löytyy. Sänkyhommiin tosin ilman selvää vinkkiä ei kannata yrittää. Ovat useibn siveämpiä kuin kotimaiset naiset.
Et kirjoittanut ap tarpeeksi kärjistäen...