Voiko ihminen sairastua anoreksiaan dieetin seurauksena?
Väitellään siis kaverin kanssa asiasta, ja haluan kuulla teidän näkemyksenne.
Eli voiko perusterve ihminen sairastua anoreksiaan aloitettuaan esimerkiksi lentoemännän dieetin (4 päivää)? Jos henkilö on aluksi liikkeellä ns. terveellä mielellä ja aikoo tiputtaa vain muutaman kilon, voiko dieetillä olo saada tilanteen riistäytymään käsistä ja aiheuttaa anoreksian?
Kommentit (23)
Minulla on juuri dieetti päällä. Alunperin oli tarkoitus laihtua 5kg (takas raskautta edeltäviin mittoihin), nyt ole laihtunut helposti jo 6kg ja nälkä tuntuu katoavan kohta kokonaan. Ja vasta kuukausi mennyt. Minulla on vielä mistä ottaa, mutta olenkohan tyytyväinen ikinä? Kahta kiloa vielä haaveilen pois, mutta mitä kun ne ovat tippuneet. Tilalle on tullut myös iso takaisinlihomisen pelko :/
62,5kg/165
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:49"]
Minulla on juuri dieetti päällä. Alunperin oli tarkoitus laihtua 5kg (takas raskautta edeltäviin mittoihin), nyt ole laihtunut helposti jo 6kg ja nälkä tuntuu katoavan kohta kokonaan. Ja vasta kuukausi mennyt. Minulla on vielä mistä ottaa, mutta olenkohan tyytyväinen ikinä? Kahta kiloa vielä haaveilen pois, mutta mitä kun ne ovat tippuneet. Tilalle on tullut myös iso takaisinlihomisen pelko :/ 62,5kg/165
[/quote]
Voi, varo!!! Olet varmasti hyvä jo nyt, älä tee asiasta ongelmaa.
Kirjoitin viestin 14, minulla juurikin oli tarkoitus ihan vain jättää herkkuja eli karkkia,pullaa jne vähemmälle mutta niin vain aloin pikkuhiljaa jättämään muitakin ruokia pois. Paino putosi ja lopulta oli enää hiukan yli 40kg(olen 167cm).Ehkä olin "otollinen" sairastumaan syömishäiriöön; olen kiltti, miellyttämisenhaluinen ja herkkä. Tuo herkkulakko varmaan laukaisi käyntiin jotain mikä jo kyti syvemmällä.