Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär toivoo pelkkiä vaatteita joululahjaksi

Vierailija
06.11.2014 |

Tai lahjakortteja vaatekauppaan. Onko ihan tylsää ostaa kauheat kasat vaatteita?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttö toivoo niitä vaatteita niin ei se ole tylsää. Meilläkin vanhin toivoo lahjakorttia EMP:lle ja villasukkia. Keskimmäinen tahtoo vain yhden asian, Michael Monroen A Star All Heart korun. Ollaan sanottu, että saa sen jos numerot nousee ja pysyy siellä ylhäällä. Yleensä on saanut matikasta yms kuutosia ja pärjännyt lähinnä kielissä. Nyt koko viime kevään ja tämän syksyn numerot aineessa kuin aineessa vähintään 8. Kymppejä kuusi. Löytyi se porkkana millä tyttö motivoitui.

Vierailija
2/26 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös vaatteiden hankkiminen alaikäiselle lapselle kuulu ihan vanhempien elatusvelvollisuuteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä toivoa, mutta ei kai nyt jokaista toivetta tarvitse toteuttaa. Itse antaisin lahjakortin johonkin hänelle mieluisaan rättikauppaan tai sitten johonkin suurempaan ketjuun, mistä löytyy kaikkea (myös vaatteita) esim. S-ketjun lahjakortti.

Vierailija
4/26 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:15"]Eikös vaatteiden hankkiminen alaikäiselle lapselle kuulu ihan vanhempien elatusvelvollisuuteen?
[/quote]
En minä ainakaan osaa sille vaatteita enää ostaa. Annan rahat, että shoppailemaan siitä. Lahjakortti lempikauppaan ois hyvinkin mieluinen lahja, sillä mä en arkena maksa yleensä ns. ylimääräisiä eli just mitään biletoppeja vaan ne vaatteet mitkä käy kouluun sun muuhun. Biletysvaatteensa ostaa omistaan tai lahjakorteilla.

Vierailija
5/26 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että vanhempien tarkoitus on tuottaa lapsilleen pettymyksiä, mutta että joululahjaksikin pitää ostaa väkisin jotain muuta kuin mitä toivotaan ;)

Mikä niissä vaatteissa on niin pahaa? Voithan sanoa, että lahjakortilla pitää ostaa kunnon vaatteita, joita voi käyttää päiväsaikaan kaupungilla ja koulussa. Tai voitte yhdessä vaikka tilata netistä vaatteet niin, että tyttö antaa toiveita ja sinä päätät, mitä niistä ostat. Mutta osta edes yksi sellainen vaate,, mitä tyttö toivoo, vaikket itse sitä haluaisi. Vai miltä tuntuisi itse saada mieheltä lahjoja, joista et pidä, mutta miehen mielestä ne on hyödyllisiä?

Missä 14 vuotiaat muuten pitää niitä biletoppeja näin talviaikaan? Koulun discossako?

Vierailija
6/26 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:15"]

Eikös vaatteiden hankkiminen alaikäiselle lapselle kuulu ihan vanhempien elatusvelvollisuuteen?

[/quote]

No meillä on taatusti tarvittava määrä vaatteita. Silti tuo esiteini alkaa olla siinä iässä että haluaa niitä vaan lisää, vaihtoehtoja enemmän pukeutumiseen. Ostelee niitä omilla rahoillaan itsekin, mutta silti se toivetta kysyttäessä aina vastaa että "vaatteita" tai jotain muuta mitä tuntuisi että on vanhempien velvollisuus ostaa muutenkin, kuten harrastusvälinettä ja lankakerää.

Kuten viimeksi toivoi hiustenkuivaajaa. Itselläkin oli kova miettiminen että mitä muuta, onhan se vähän tylsä lahja. Myös hygieniatarvikkeethan ovat sellaisia että kuuluu saada muutenkin. Mutta onhan sekin jotain kun niitäkin löytyy paketeista, tuntuu kuitenkin suuremmalta määrältä eikä niin köyhältä, ja käytettyähän ne suihkusaippuat tulevat kuitenkin.

Vierailija
7/26 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

koru olisi kiva, kirja, dvd tai hajuvesi. joku yksi ylläri. 14-v. ei ehkä itse osaa ajatella, miten oudolta voi tuntua aattona, kun saa  pelkästään vaatteita.

Vierailija
8/26 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 13-vuotias toivoo myös vaatteita tai lahjakortteja vaatekauppoihin. Ihan siitä syystä,että harrastan kovasti kirppareita ja nyt tyttö sanoi, että haluaisi myös uusia vaatteita. Vaikka kirppislöydöt on olleet mieluisia ja laadukkaita. Lisäksi, edelleen toivoo college-jumpsuitia, mikä minusta on ihan kamala vaate, mutta halu ei ole parissa vuodessa laantunut, niin saakoon jumpsuitinsa. :)

Vierailija
9/26 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:40"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:15"]

[/quote]

No meillä on taatusti tarvittava määrä vaatteita. Silti tuo esiteini alkaa olla siinä iässä että haluaa niitä vaan lisää, vaihtoehtoja enemmän pukeutumiseen. Ostelee niitä omilla rahoillaan itsekin, mutta silti se toivetta kysyttäessä aina vastaa että "vaatteita" tai jotain muuta mitä tuntuisi että on vanhempien velvollisuus ostaa muutenkin, kuten harrastusvälinettä ja lankakerää.

Kuten viimeksi toivoi hiustenkuivaajaa. Itselläkin oli kova miettiminen että mitä muuta, onhan se vähän tylsä lahja. Myös hygieniatarvikkeethan ovat sellaisia että kuuluu saada muutenkin. Mutta onhan sekin jotain kun niitäkin löytyy paketeista, tuntuu kuitenkin suuremmalta määrältä eikä niin köyhältä, ja käytettyähän ne suihkusaippuat tulevat kuitenkin.
[/quote]
Miten ihmeessä voit sanoa lahjatoivetta tylsäksi?? Toinen sitä toivoi ja tarvitsee, silloinhan se on mitä suurimmassa määrin hyvä lahja. Sinun asenteesi on ainoa tylsä tässä kohtaa.
Voihan siihen oheen lisätä jotain pientä "kivaa" yllätykseksi. Oli se sitten jotain hiustenlaittoon liittyvää tai jotain hyvää tms. Muuttuisiko se sitten mielestäsi vähemmän tylsäksi?

Vierailija
10/26 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, kyllä jonkun lahjan pitää olla joku kestävämpi ja hyödyllisempi kuin kasa biletoppeja. Joku ajaton kirja vaikka.

Vierailija
11/26 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:02"]On, kyllä jonkun lahjan pitää olla joku kestävämpi ja hyödyllisempi kuin kasa biletoppeja. Joku ajaton kirja vaikka.
[/quote]

Ei kai kukaan 14 -vuotiaalle biletoppeja osta? Eihän sen ikäinen edes sellaisia tarvitse. Osta vaan vaatteita jos lapsi toivoo, niitä tarvitaan aina.

Vierailija
12/26 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaanko teillä kauheat kasat?

Vierailija
13/26 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa tylsää... Mä kyselisin, mitkä on ne mieluisimmat vaatteet ja sitten ostaisin yllärinä lisäksi jotain kivaa: kirjan tyttöä kiinnostavasta aihepiiristä, pelin, korun, tms.

Vierailija
14/26 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:02"]On, kyllä jonkun lahjan pitää olla joku kestävämpi ja hyödyllisempi kuin kasa biletoppeja. Joku ajaton kirja vaikka.
[/quote]

Ei kai kukaan 14 -vuotiaalle biletoppeja osta? Eihän sen ikäinen edes sellaisia tarvitse. Osta vaan vaatteita jos lapsi toivoo, niitä tarvitaan aina.
[/quote]

Voi kuule, tuollainen teini nimenomaan käyttää lahjakortit yms toppeihin ja paitoihin. Ei missään nimessä esimerkiksi talvitakkiin, koska siihen sitten pakon edessä saa rahat erikseen.

Vierailija
15/26 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se silloin ole tylsää, jos se lapsi sitä haluaa. Kivempi se on saada sellaisia lahjoja mitä toivoo eikä jotain tarpeettomia ja vaatteet nyt ei muutenkaan ole sieltä turhimmasta päästä, vaan kulutustavaraa. 

Vierailija
16/26 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole lapselle kivempi saada lahjoja mitä haluaa ? Jos haluaa paljon vaatteita niin lahjakorttia h&mlle, veromodaan ja gina tricottiin :)

Vierailija
17/26 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tavaraa (lue: krääsää) inhoavana olisin ikionnellinen vaatelahjakortista, tai jostain sellaisesta minkä voi kuluttaa pois (syötävää/juotavaa/tms.), mutta en haluais mitään "koriste-esineitä" nurkkiini pölyyntymään.

Vierailija
18/26 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä teininä olisin ollut niin mielissään pelkistä pehmosista paketeista (ja ehkä enemmän niistä pienistä kirjekuorista, koska vanhempien ja mun tyylit ei ihan kohtaa :D). Olin enemmän kuin tyytyväinen kun 17-vuotiaana porukat ei jaksaneet enää kamalasti miettiä ja sain lahjaksi vain pari lahjakorttia lempikauppoihin, muumimukin ja kasan suklaata.

Vierailija
19/26 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis...jos tyttäresi toivoo lahjaksi vaatteita mikset voisi ostaa sitten sitä lahjakorttia? Tytär saa mitä toivoo. Ei tuo toive tietenkään Sinun mieleen ole, eikä sen tarvitsekkaan olla? 

Vierailija
20/26 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aikoinani teininä pyysin vain lahjakortteja vaatekauppoihin, ja pidin siitä. Kiva kierrellä joulunjälkeisillä aleilla :D ei kannata yhteen vaatekauppaan, vaan moneen :) muuta en kaivannut. Olisin ollut pettynyt, jos olisin saanut kirjoja tai muuta, vaikka vartavasten kysyttiin mitä haluan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän