Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoni päätti tulevaisuudesta puolestani

Vierailija
06.11.2014 |

Olimme seurustelleet muutaman vuoden. Olimme puhuneet lasten hankinnasta, mutta minä halusin odottaa. Olin vasta valmistunut ja halusin kerryttää pesämunaa. Mies sanoi ymmärtävänsä ja käytimme ehkäisyä. Tai niin luulin. Mies oli puhkonut kondominsa saattaakseen minut väkisin raskaaksi ja niin myös kävi. Mies väitti vahingoksi ja näytteli järkyttynyttä, mutta myönsi lopulta, että teko oli ollut tahallinen.

Minä olisin halunnut abortin, mutta mies esti minua. Hän uhkaili jättämisellä, hän moralisoi, syytti ja lopulta käytännössä katsoen vahti, etten sitä tee.

Sain lapsen, jota en suunnitellut enkä halunnut.

Niinpä niin, kuulostaa varmasti ihan hirveältä. Mutta onneksi tämä tarina ei ole tosi, mutta monelle miehelle se on. En varmaan paljon valehtele, jos sanon että tällainen tilanne olisi teidän mielestä ihan hyväksyttävä ja normaali, jos kertojana olisikin mies. Nainenhan saa jättää ehkäisypillerit mieheltä salaa pois, eikä miehellä ole mitään oikeutta päättää omasta isäksitulostaan hedelmöittymisen jälkeen. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:43"]

En varmaan paljon valehtele, jos sanon että tällainen tilanne olisi teidän mielestä ihan hyväksyttävä ja normaali, jos kertojana olisikin mies. Nainenhan saa jättää ehkäisypillerit mieheltä salaa pois, eikä miehellä ole mitään oikeutta päättää omasta isäksitulostaan hedelmöittymisen jälkeen. 

[/quote]

Kyllä valehtelet, ja paljon.

Vierailija
2/19 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kyllä hyväksy näitä huijauksia kummallakaan sukupuolelta. Mutta tiedän että niin käy. Aborttiin pakottamista en kyllä hyväksy. Kummallakaan puolelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mikä mies! Onko narsisti? Miksi olet tuossa suhteessa enää! Ota lapsi ja älä anna miehen koskaan tavata sitä! Siitäpähän saa, kun pakotti sut raskaaksi!

Vierailija
4/19 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen ei halua lasta, täytyy pitää jalat ristissä ja jumala mielessä. Sama kuin miehilläkin.

Vierailija
5/19 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Oma tarinani on tosin toisenlainen.

Uskottelin miehelleni, että en käytä enää ehkäisyä ja tahdoin lapsen. Hän sanoi, että ei tahdo edelleenkään lasta. Korostin vielä ennen yhdyntää, että hänen on huolehdittava ehkäisystä, jos ei halua lapsia tai muuten koen jutun niin, että hän on hyväksynyt lapsen saannin. Kondomin käyttö oli miehelle  ennestään tuttua, mutta eihän sitä halunnut laittaa, vaan paljaalla vaan, kun en alkanut johtamaan häntä kädestä pitäen  ehkäisyssä. Yhdynnän aikana puhuin vielä, että hän tekee sen nyt tietoisena, että ehkäisyä ei ole.

Joitakin päiviä tapahtuneen jälkeen sain kuulla, että jos tulin raskaaksi, hän haluaa, että teen abortin! Hän sanoi sen hyvin vaativasti ja vihaisesti!  Vastasin, että itsehän päätit silloin kun ryhdyit. Annoin ajan kulua, lisää yhdyntöjä, kuukautiset olivat vähän myöhässä, mutta tulivat kuitenkin. Pelästyin jo itsekin vähän, koska olin aloittanut pillerit vain tätä lapsiselvitystä varten ja olimme käyttäneet siinä välissä kondomia muutaman vuoden ajan! Toimiko pillerit? Ennen toimivat.

Saatoin kertoa, että en ollut raskaana, kun kuukautiset tulivat melkein aikataulussa! Jätin kertomatta, että olin aloittanut hormonaalisen ehkäisyn uudestaan.  Olin loukkaantunut aborttipuheista, mutta saanut vastaukseni. Mietin naisen vastuuta.

Miehestä tuli ex ja hän ei vieläkään tiedä, että oikeasti käytin silloin ehkäisyä! Motiivina käytökselleni oli selvittää mahdollisemman nopeasti, että onko miehestä isäksi vai ei. Rakastin häntä, mutta jätin häet, kun hän alkoi vaatimaan aborttia. Eron syy oli, että minä halusin lasta ja hän ei. Sanoin, että voimme erota, en ole raskaanakaan.

Menetin siis rakastamani miehen vauvakuumeeni vuoksi! Itkin kohtaloani, miten epäreilua, kun hän olisi ollut se paras ja en voinut pettää häntä tekemällä hänet tietoisesti isäksi. En edes voinut olla ehkäisemättä, vaikka hän luulikin minun tehneen niin! Hän oli se vastuuntunnoton!

Miksei sattuisi vahinkoa?  Jos sattui, niin ryhtyisinkö yksinhuoltajaksi, kun en tekisi aborttia? Hän loukkasi minua vaatimalla aborttia, koska itsehän oli uskossa, että ehkäisyä ei käytetty!

En voinut odottaa enää, koska munasoluni vanhenivat ja ero nollaisi tilanteeni. Oli etsittävä uusi mieskin ennenkuin näyttäisin vähemmän hedelmällisessä iässä olevalta ja joutuisin tyytymään jämämiehiin! Halusin kohtuuhyvän miehen, vaikka menetettyä en saisikaan takaisin.

Ex oli geneettiseti 10 sopiva, mutta muuten suhteemme oli ongelmallinen. Se syö naista aika paljon, kun jättää miehelle päätösmahdollisuuden miehen omista geeneistä vielä kun takana on yli 10 vuotta yhteistä jaettua historiaa ja mies juoksee edelleen isyyttä karkuun! Haluaa ehkä nuoremman naisenkin joskus? Enkö ansainnut lasta hänen kanssaan? Häneltä puuttui itsetuntoa, uskoisin. Hän ei luottanut olevansa hyvä isä!  On hän, ihan varmasti!

Oletko jo tullut isäksi? Miksi et minun kanssani silloin? Annoinhan sinulle paljon. Koko nuoruuteni!

Vierailija
6/19 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi ymmärtää, että huijataan joku toinen vanhemmaksi. Millaisen tulevaisuuden antaa syntymättömälle lapselle sillä, että toinen on pakotettu ja ehkä vastuuntunnossaan on mukana, vaikkei oikeasti olisi halunnut? En voi käsittää. Sairasta meininkiä.

Vierailija
7/19 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyh ja nyyh. Jos ei halua lapsia, ei harrasta seksiä. Nainen saa päättää, kasvaako lapsi hänen sisällään vai ei. Jos miestä ei miellytä niin lähteköön menemään. Lapsia on kasvatettu yksin vuosisatoja. Mikään kikkeliteline ole sen esteenä.

Vierailija
8/19 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se paha juttu, kun väitin että en ehkäise, mutta ehkäisin kuitenkin? Se etten kertonut tästä jälkikäteen? Olisiko ollut parempi, jos en olisi ehkäissyt ja olisin tullut raskaaksi ja mies olisi huuutanut aborttia? Olinko paha, kun en väkisin tehnyt miehestä isää? Olinko paha, kun jätin kertomatta, mitä olin oikeasti tehnyt? Eikö olekaan vielä pahempaa vaatia rakastamaltaan, joka haluaa lapsen, aborttia? Se, että yhtyi välittämättä ja antoi rakastamalleen surun lapsen menetyksestä abortin kautta? Se että pelasi uhkapeliä vaimollaan ja syntymättömällä lapsellaan.

6.

Vierailija
9/19 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:31"]Oliko se paha juttu, kun väitin että en ehkäise, mutta ehkäisin kuitenkin? Se etten kertonut tästä jälkikäteen? Olisiko ollut parempi, jos en olisi ehkäissyt ja olisin tullut raskaaksi ja mies olisi huuutanut aborttia? Olinko paha, kun en väkisin tehnyt miehestä isää? Olinko paha, kun jätin kertomatta, mitä olin oikeasti tehnyt? Eikö olekaan vielä pahempaa vaatia rakastamaltaan, joka haluaa lapsen, aborttia? Se, että yhtyi välittämättä ja antoi rakastamalleen surun lapsen menetyksestä abortin kautta? Se että pelasi uhkapeliä vaimollaan ja syntymättömällä lapsellaan.

6.
[/quote]

Ei. Ei. Ei. Et. Kyllä. Kyllä. Kyllä.

Vierailija
10/19 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:00"]

Hyi mikä mies! Onko narsisti? Miksi olet tuossa suhteessa enää! Ota lapsi ja älä anna miehen koskaan tavata sitä! Siitäpähän saa, kun pakotti sut raskaaksi!

[/quote]

Luetun ymmärtämisen apuluokka päässy jo koulusta tältä päivältä.

Vierailija
11/19 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tod. ole ok.

Vierailija
12/19 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne miehetkin osaa. Mun mies vaati mua suostumaan lapsentekopuuhiin, vaikka samalla sillä oli sivusuhde toisen naisen kanssa. Ajatteli varmaan, että lapsen avulla saisi minut sidottua itseensä, vaikka sivusuhde tulisi ilmi. Onneksi en suostunut.

Koska olen nainen, lisälapsen elatuksen lisäksi mun niskoille olisi tulleet tulonmenetykset vanhempainvapaiden vuoksi sekä hoitovastuu (jota miehet usein onnistuneesti pakenevat) + tietenkin kaikki raskauden kivat vaivat.

Ei mene tasan vastuu naisten ja miesten kesken lastenteossa...

Vierailija
13/19 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain on nyt todella trauma vahingossa isäksi tulosta, kun koko ajan tehtailee näitä aloituksia. Ap, mistä sä löydät näitä petollisia naisia, jotka puhkoo sun kondomit jätettyään e-pillerit pois? Kannattaisiko katsoa peiliin, jos houkutat sänkyyn tuollaisia ihmisiä?

Ja jos se isäksi tuleminen nyt on sulle noin kova palkka ja säälit jotain 300 euron elatuspennosia/kk, niin on yksi varma keino sitä vastaan. Harrasta seksiä itseksesi tai etsi söpö miesystävä! Pus!

Vierailija
14/19 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksistä voi tulla raskaaksi. Ideaalitilanteessa molemmat osapuolet ymmärtäisivät asian.

Vierailija
15/19 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi käyttää kondomia jos lapsen saanti pelottaa, eikä sitä halua.

Vierailija
16/19 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/19 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on aina niin hemmetin vaikeaa? Jos mies ei tahdo lasta, niin käyttäköön kondomeja, jos nainen ei tahdo, syököön pillereitä. Hyvä keino olis myös yhdessä sopia että tahdotaanko lapsi vai ei. Jos ollaan erimieltä ni seksikumppanin vaihto voi olla hyvä ratkaisu.

Vierailija
18/19 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme hyväksy tuota naiseltakaan. Miksi haluat nähdä miesvihaa siellä missä sitä ei ole?

Vierailija
19/19 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko edes, miten monta mijoonaa tyttöä ja naista tulee tahtomattaan raskaaksi joka vuosi? Joku Simo 23-wee on aivan sama tässä populaatiossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän