Mies etsii naista ja tytärtään - nimi unohtunut?!
http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288761128772.html?pos=ok-trm-perh
Espoolainen Pekka Jousisalo, 54, asui vuonna 1984 vuoden Kokkolassa. Tuolloin hän tapasi ihanan naisen, joka on kulkenut Pekan ajatuksissa tähän päivään saakka.
30 vuotta sitten Pekka oli viemässä ystävänsä muuttokuormaa Kokkolaan. Sille tielle hän jäi. Ystävä perusti pizzeria Angelon, jonne Pekka meni töihin pizzanpaistajaksi.
Erään kerran pizzerian lähellä sijaitsevassa liikkeessä järjestettiin muotinäytös, jonne Pekkaa pyydettiin auttamaan näytösasujen valitsemisen kanssa.
- Silloin tapasin hänet. Hän oli myyjänä liikkeessä ja aivan ihana nainen, Pekka muistelee.
Syttyi lyhyt suhde. Vuoden Kokkolassa asuttuaan Pekalle tarjottiin töitä maanmittaajana Raumalta. Matka jatkui, suhde päättyi – ja ihanan naisen nimi unohtui.
Pekka tapasi naisen vuonna 1997 Tampereella yökerho Ilveksessä.
- Tervehdimme, mutta silloin seurassa ollut ystävättäreni nosti mekkalan, ja daami lähti karkuun, Pekka sanoo murheellisena.
2000-luvun korvilla Pekan sisko oli matkatoimistossa töissä ja tapasi naisen. Nainen oli kertonut opiskeluajoistaan Kokkolassa, suhteestaan erääseen Pekkaan ja saaneensa tälle tyttären, mutta menettäneensä yhteyden tähän.
- Tuntomerkit ja vuodet täsmäsivät. Olin hyvin liikuttunut kuullessani asiasta. Minulla on tytär siellä jossain, Pekka sanoo ääni särkyen.
Pekan murheeksi hänen siskonsa ei muistanut naisen nimeä, mutta tiesi tämän olevan myös matkailualalla töissä ja asuvan Tampereella.
Pekka toivoo, että hän löytäisi naisen ja nyt noin 30-vuotiaan tyttärensä. IS haluaa auttaa Pekkaa ja saada tarinalle onnellisen lopun.
---
Mikä ihme sen naisen nimi on, kun on mies unohtanut sen ja miehen siskokin unohti sen? Miehellä on kuitenkin ollut suhde sen naisen kanssa. Oli sitten miten lyhyt niin luulisi, että joku nyt muistaisi sen nimen.
Vielä enemmän ihmettelen sitä, ettei sisko saanut suutansa auki, kun jutteli tuolle naiselle! "Joo, mun veli on varmaan kaipaillu sun perään tässä jo vuoden päivät."
Kommentit (31)
Samaa nauroin itsekseni. Miten sitä voi jonkunkin aikaa seurustella, mutta nimi ei sitten millään tule mieleen.
Lyhyt suhde voi olla vaikka viikon mittainen. Kyllä 30 vuodessa yhden jos toisenkin hoidon nimi unohtuu, jos niitä on useampia.
No olkoonkin vaikka viikon mittanen suhde, mutta kun siskokaan ei muista nimeä, eikä muistanut (?) tai tajunnut yhdistää tapahtumia keskenään! Näköjään aika huonomuistista sukua.
Aika hämärä juttu. Onkohan Pekalla ihan kaikki muumit laaksossa? Ettei vaan ole joku stalkkeri ja yrittää nyt selvitellä hukassa olevaa kohdetta.
Voi Pekkaa, minkälaiseen sotkuun onkaan päätynyt. :) Propsit kuitenkin asian ratkaisuyrityksestä ihan kansallisessa iltapäivälehdessä, naurunalaiseksi joutumisen uhallakin! Toivottavasti nimi selviää. Kaikkea hyvää kaikille asianomaisille.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 12:46"]
No olkoonkin vaikka viikon mittanen suhde, mutta kun siskokaan ei muista nimeä, eikä muistanut (?) tai tajunnut yhdistää tapahtumia keskenään! Näköjään aika huonomuistista sukua.
[/quote]
No just juteltiin kaverin kanssa, että ei muisteta enää edes luokkakavereitten nimiä, vaikka koulutuksista 10-15 vuotta aikaa. Ei muistissa mitään vikaa.
AP se taas epäilee muiden sisälukutaitoa, kun pitää kopioida linkin antamisen lisäksi lehtijuttu. Yritä oppia, että jos annat linkin, niin vain lyhyt teksti riittää. Jokainen voilukea jutun itse.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 12:56"]
AP se taas epäilee muiden sisälukutaitoa, kun pitää kopioida linkin antamisen lisäksi lehtijuttu. Yritä oppia, että jos annat linkin, niin vain lyhyt teksti riittää. Jokainen voilukea jutun itse.
[/quote]
Teit niin tai näin, aina väärin teit. En ruvennu referoimaan, koska en jaksanu, jotkut taas valittaa, kun ei ole linkkiä ja jotkut ei halua tukea Iltalehtiä tai Iltasanomia klikkauksilla vaan vaativat koko jutun aloitukseen. Ihan sama, mitä täällä tekisi, niin päin persettähän se menee kuitenkin. AP
Minä muistan kaikki 30 vuoden takaiset "hoitoni" nimeltä. Niitä oli enemmän kuin 5 kpl, mutta silti sen verran keskusteltiin ennen petipuuhia, että nimet jäi mieleen. Jopa pari sellaista muista, joiden kanssa ei edes harrastettu seksiä!
Minäkin vilpittömästi toivon, että löytää tämän naisen, mutta on aika kumma, kun ei siskokaan sitä nimeä muista tai saa sanaista arkkuaan auki siinä tilanteessa. AP
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:05"]
Minä muistan kaikki 30 vuoden takaiset "hoitoni" nimeltä. Niitä oli enemmän kuin 5 kpl, mutta silti sen verran keskusteltiin ennen petipuuhia, että nimet jäi mieleen. Jopa pari sellaista muista, joiden kanssa ei edes harrastettu seksiä!
[/quote]
Muistihan toimii niin, että mitä enemmän samaa asiaa muistelee, sen enemmän aivoihin jää muistijälkiä ja sen paremmin muistaa. Toisin sanoen tämä kertoo vain sen, että olet itse aktiivisesti pitänyt hoitosi mielessäsi. Pekalla on ollut muuta ajateltavaa.
Pekka ei tiennyt lapsesta, joten miksi olisi pitänyt muistaa? En itsekään muista kaikkia 15 vuoden saati 30 vuoden takaisia heiloja, joiden kanssa olin 1-6 viikkoa. Hyvä jos muistan luokkakavereiden nimet.. On toki helppo muistaa jos ikää on 24 v ja kaikki heilat ovat 6-1 vuoden takaa:))
Off topic, mutta hirmu hyvännäköinen on Pekka ollut nuorena! Menis parturiin, niin voisi olla vieläkin...
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 12:56"]
[/quote]
Teit niin tai näin, aina väärin teit. En ruvennu referoimaan, koska en jaksanu, jotkut taas valittaa, kun ei ole linkkiä ja jotkut ei halua tukea Iltalehtiä tai Iltasanomia klikkauksilla vaan vaativat koko jutun aloitukseen. Ihan sama, mitä täällä tekisi, niin päin persettähän se menee kuitenkin. AP
[/quote]Kiitos ap, minä en ruukaa avata linkkejä :)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:16"]
Pekka ei tiennyt lapsesta, joten miksi olisi pitänyt muistaa? En itsekään muista kaikkia 15 vuoden saati 30 vuoden takaisia heiloja, joiden kanssa olin 1-6 viikkoa. Hyvä jos muistan luokkakavereiden nimet.. On toki helppo muistaa jos ikää on 24 v ja kaikki heilat ovat 6-1 vuoden takaa:))
[/quote]
Pekka kun sanoi videolla, että oli ajatellut naista jo ennen kuin edes sai tietää lapsesta ja elätellyt toivoa tapaamisesta. Miten paljon lie sitten naisia ollut, kun ei sellaisen nimi pysy muistissa, joka hänellä on ollut toistuvasti mielessä, vaikka nimeä ei muista, sitä en tiedä. En ole itse kauheasti treffaillut, niin olen päässyt siinä asiassa aika helpolla. Nimet unohtuu itseltäkin, mutta jos joku on oikeasti tärkeä ja merkittävä, niin silloin olen aktiivisesti yrittänyt pitää nimeä mielessäni ja se ei sitten helpolla unohdu. AP
Mun mielestä tarina jotenkin hämärä... siis pekan sisko ollut matkatoimistossa töissä ja joku vieras nainen (asiakas?) alkanut kertomaan että on synnyttänyt aikoinaan isättömän lapsen kokkolassa?
Mun miehellä ollut vuonna 2007-2008 panosuhde Vierumäkeläisen Mervin kanssa (siis ennen meidän suhdettamme), mutta ei muista naisen sukunimeä. Oikeasti haluaisi muistaa, mutta ei muista muuta kuin että oli noin nelikymppinen, lapseton, ristiverinen ja asui rivitalossa ja oli myyntipäällikkönä tmv jossain, mutta ei ihan oikeasti muista koko nimeä. Minusta tosi hassu juttu, et yli vuoden kestänyt suhde sähköposteineen, soitteluineen, panoineen ym ja ei muista :D
Eli kait tuo sit miehille on mahdollista!
Eli nainen ei kiinnostanu, mutta suvunjatkaja kyllä. Hoh hoijaa näitä kylvömiehiä.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 12:56"]
[/quote]
[/quote]
No mut onko sulla hyvä perse? Jos on niin ei haittaa.