Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mokkapalojen kuorrute

Vierailija
06.11.2014 |

Uusavuton kyselee apua! Tuleeko mokkapalojen kuorrutteeseen laitettava kahvi kahvinpuruina vai keitettynä kahvina eli nesteenä.

Av oli sopivasti koneella auki, tämähän on vähän kuin googlelta kysyidi ;)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilenpa numeron 13 ideaa seuraavalla kerralla!

Vierailija
2/18 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin joskus saman. Aika moni oli kysellyt samaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen aina pikakahvista, kun ei meillä oo edes kahvinkeitintä. Mokkapalat on ainoa muoto, missä kahvi on hyvää ja niissä sitä pitääkin olla reilusti!

Vierailija
4/18 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:56"]

Mä teen aina pikakahvista, kun ei meillä oo edes kahvinkeitintä. Mokkapalat on ainoa muoto, missä kahvi on hyvää ja niissä sitä pitääkin olla reilusti!

[/quote]

Kahvihan on hyvää mm. karkeissa, suklaa-kahvipavuissa, monessa alkoholidrinksuissa ja jopa possun kastikkeena! Siis sellainen pitkään haudutettu pulled pork- systeemi, johon kahvin makuinen bbq-soosi päälle. Nam!

Mulla on myös pakkasessa jääpalarasiassa kahvipaloja. Niitä voi laittaa sulamaan vaikka mihin..

Vierailija
5/18 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joskus koululaisena tein mokkapalat kahvijauheesta. Vähän narskui hampaissa, muuten ihan hyvää taisi silti olla...

Vierailija
6/18 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitettynä tietenkin ;D

Vierailija
7/18 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitettynä. Vahvaa saa olla.

Vierailija
8/18 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nesteenä.

Vierailija
9/18 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Jauhopeukalo jatkaa leipomista! Av ei pettänyt taaskaan.

Vierailija
10/18 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:39"]

Laitan kuorrutteeseen 50 g voita, sulatan kattilassa, lisään lorauksen kylmää vettä, kuumenee siinä samalla, pari teelusikallista murukahvia siis jauheena, pari ruokalusikallista tummaa kaakaojauhetta, pari lusikallista vanilliinisokeria ja reilu puoli paketillista tomusokeria. Sekoittelen jahka sokeri sulaa. Jos on liian paksua, niin lisään kylmää vettä ja kuumennan pikkuisen lisää. Jos on liian löysää, lisään tomusokeria. Pitää olla koko ajan sekoittelemassa, ettei pala pohjaan. Mutta kuorrutteen keittää samassa ajassa kuin kakkupohja on uunissa. Sitten otan kakun uunista ja kaadan kuuman kuorrutteen kakun päälle ja tasoitan nopeasti. Nomparellit/kookoshiutaleet/pähkinärouhe tai vaikka pikkukarkit pitää ripotella samantien, muuten ne eivät enää tartu jäähtyvään kuorrutteeseen.

[/quote]

Siis täh! Mä en kyllä ikinä ole keittänyt kuorrutetta, sulattanut vain voin ja sekoittanut sen sokeri-kaakao seokseen. Viimesenä kuuma kahvi ja seos hiukan jäähtyneenkakun päälle. Nomparellit samantien, muuten eivät tartu. 

Vierailija
11/18 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän paras, kiitos nauruista. Vois olla hurja makuelämys, mokkapalat kahvinpuru kuorrutuksella.

Vierailija
12/18 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvaa kahvia nesteenä.Laita nompparelleja päälle.

Vierailija
13/18 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joskus miettiny voisko kuorrutukseen laittaa murukahvista tehtyä kahvia.Laiskottaa välillä keittää kahvia ihan vaan mokkapaloja varten..onko kukaan kokeillut,tuleeko yhtä hyvää?

Vierailija
14/18 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi tehdä pikakahvijauheestakin!

Eikä kahvin tarvitse olla edes tuoretta, esim. aamukahvin jämä toimii hyvin

Vierailija
15/18 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laittanu joskus kahvin tilalle jotain hyvää mehua. Tosin sillonhan ne ei oo enää mokkapaloja.

Vierailija
16/18 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nam!

Vierailija
17/18 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 15:06"]Ihan hyvin voi tehdä pikakahvijauheestakin!

Eikä kahvin tarvitse olla edes tuoretta, esim. aamukahvin jämä toimii hyvin
[/quote]Ok,kiitos vinkistä:)

Vierailija
18/18 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kuorrutteeseen 50 g voita, sulatan kattilassa, lisään lorauksen kylmää vettä, kuumenee siinä samalla, pari teelusikallista murukahvia siis jauheena, pari ruokalusikallista tummaa kaakaojauhetta, pari lusikallista vanilliinisokeria ja reilu puoli paketillista tomusokeria. Sekoittelen jahka sokeri sulaa. Jos on liian paksua, niin lisään kylmää vettä ja kuumennan pikkuisen lisää. Jos on liian löysää, lisään tomusokeria. Pitää olla koko ajan sekoittelemassa, ettei pala pohjaan. Mutta kuorrutteen keittää samassa ajassa kuin kakkupohja on uunissa. Sitten otan kakun uunista ja kaadan kuuman kuorrutteen kakun päälle ja tasoitan nopeasti. Nomparellit/kookoshiutaleet/pähkinärouhe tai vaikka pikkukarkit pitää ripotella samantien, muuten ne eivät enää tartu jäähtyvään kuorrutteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme