Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakijaksi ilmottautuminen netissä

Vierailija
06.11.2014 |

Ilmottauduin työnhakijaksi mol:n sivuilla kuukausi sitten. Hakemuksen täyttämisen jälkeen tuli palveluun tieto, että minuun ollaan yhteydessä kahden viikon kuluessa. Yhteyttä ei otettu. Kirjauduin sivuilleni, päivämäärää oltiin siirretty, 5.11 mennessä ottavat yhteyttä. No se oli eilen. Nyt kun kävin katsastamassaa tilanteen, päivämäärä oli taas muuttunut, yhteydenotto heiltä 19.11 mennessä. Näinkö tämä nykyään menee? Ennen ilmottauduttiin etukäteen netissä jolloin oli kaksi viikkoa aikaa kaydä paikan päällä, jotta hommat rupevat virallisesti rullaamaan, saa lausunnot sun muut kelalle. Työnhakuni on tällä hetkellä kuitenkin voimassa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on nyt laman aikana ruuhkaa, joten sen takia tuota yhteydenottoa ei ole vielä tullut.

Vierailija
2/12 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa jos tuon takia tukien saanti viivästyy. Minuun otettiin päivän myöhässä, muuten yhteydenpito toimi hyvin koko työttömyyden ajan (4kk).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vissiin sitten odotella.. Tai sitten marssin toimistoon. Jännä kun paikallislehdissä on työkkärin mainoksia, jossa kerrotaan kuinka helppoa ja vaivatonta on työnhakijaksi ilmottautuminen, kun ei tarvitse itse käydä toimistossa ja jonotella, asiat hoituvat pitkälti netin ja puhelimen välityksellä. Niin justiinsa.

Vierailija
4/12 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 12:57"]

Pitää vissiin sitten odotella.. Tai sitten marssin toimistoon. Jännä kun paikallislehdissä on työkkärin mainoksia, jossa kerrotaan kuinka helppoa ja vaivatonta on työnhakijaksi ilmottautuminen, kun ei tarvitse itse käydä toimistossa ja jonotella, asiat hoituvat pitkälti netin ja puhelimen välityksellä. Niin justiinsa.

[/quote]

Ei sinne saa nykyään paikan päälle mennä. Se on kielletty.

Odottele rauhassa yhteydenottoa.

Vierailija
5/12 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se ongelma on? Olet ilmoittautunut työnhakijaksi, todennäköisesti tietosi ovat sellaiset, että tuetkin rullaavat - missä vika? Tietosi on katsottu back officessa ja todettu, että et ole kiireellinen työnhakija. Valitettavasti yhdellä asiantuntijalla on 600 - 800 asiakasta, joten tuo 2 vko yhteydenottoaika ei suurimmassa osassa maata toteudu. Virkailijoista olisi parasta, että väki tulisi toimistoon, jonottaisi tuntitolkulla, mutta saisi asiansa hoidettua kerralla. Valittetavasti työministeriön mielestä se ei ole hyvä ratkaisu, koska silloin tarvitaan toimistoissa myös virkailijoita. Nettipalvelu hoitaa asiat ihan hyvin, joskaan se ei välttämättä ole ratkaisu ongelmiin.

Vierailija
6/12 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelman tästä tekee se, että tarvitsen sen työkkärin lausunnon jonka he ilmoittavat kelaan, jotta saan laittaa hakemuksen kelalle saadakseni minulle kuuluvan tuen, rahallisen avun. Ilmeisesti, minun pitää olla henk.koht. yhteydessä työkkärin tädin/sedän kanssa, jotta sen lausunnon saan.

Vierailija
7/12 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:52"]

Ongelman tästä tekee se, että tarvitsen sen työkkärin lausunnon jonka he ilmoittavat kelaan, jotta saan laittaa hakemuksen kelalle saadakseni minulle kuuluvan tuen, rahallisen avun. Ilmeisesti, minun pitää olla henk.koht. yhteydessä työkkärin tädin/sedän kanssa, jotta sen lausunnon saan.

[/quote]

Henkilökohtainen yhteydenotto tarkoittaa sitä, että 4-5 muuta asiakasta jää ilman palvelua. Työkkärin lausunto on todennäköisesti jo tehty, jos sinulla ei ole opiskeluja eikä yritystoimintaa. Se tehdään automaattisesti kaikille niille, joiden tietojen perusteella lausunnon antamiselle ei ole estettä.

Vierailija
8/12 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sitten että korvauksia maksetaan korkeintaan 3kk ajalta takautuvasti. Sitä pidemmältä ajalta on turha hakemuksia laitella.

Miten työtodistukset ja koulutodistukset on tarkistettu? SItähän voi kirjoitella nettiin itselleen vaikka mitä työkokemuksia ja kursseja jos niitä ei kerran tarkisteta?

Onko sun tiedoissa jo että maksulausunto ei estettä työttmyysturvan maksamiselle on tehty ja laitettu voimaan sun ilmottautumispäivästä? Se on nimittäin eri asia kuin että työnhaku on voimassa.

Vierailija
9/12 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asioinnin tilanne: Työnhakusi on voimassa. TE-toimisto ottaa sinuun yhteyttä 19.11.2014 mennessä." Näin mulla lukee omissa tiedoissa. Ei ole missään mitään maksulausuntoja yms. Myöskään Kelan tiedoissa ole mitään lausuntoja/päätöksiä.

Vierailija
10/12 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:58"]

Muista sitten että korvauksia maksetaan korkeintaan 3kk ajalta takautuvasti. Sitä pidemmältä ajalta on turha hakemuksia laitella.

Miten työtodistukset ja koulutodistukset on tarkistettu? SItähän voi kirjoitella nettiin itselleen vaikka mitä työkokemuksia ja kursseja jos niitä ei kerran tarkisteta?

Onko sun tiedoissa jo että maksulausunto ei estettä työttmyysturvan maksamiselle on tehty ja laitettu voimaan sun ilmottautumispäivästä? Se on nimittäin eri asia kuin että työnhaku on voimassa.

[/quote]

TE-toimisto toimii kuten verottaja: uskotaan siihen, mitä asiakas sanoo ja tehdään tarkistukset pistokokeina. Todistukset tarkastetaan, jos tulee kutsu käymään.

Vierailija
11/12 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan mennyt Kelalle tieto ennen kuin olin jutellut työkkärin kanssa puhelimitse. Olin valmistunut koulusta ja piti toimittaa koulutodistus työkkäriin ennen kuin lähettivät kelalle tiedon että olen oikeutettu tukeen.

Vierailija
12/12 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:14"]

Ei minulla ainakaan mennyt Kelalle tieto ennen kuin olin jutellut työkkärin kanssa puhelimitse. Olin valmistunut koulusta ja piti toimittaa koulutodistus työkkäriin ennen kuin lähettivät kelalle tiedon että olen oikeutettu tukeen.

[/quote]

Pistät TE-toimiston postilaatikkoon kopion viimeisestä työ- tai opintotodistuksesta ja sen jälkeen teet päivärahahakemuksen kassalle tai Kelalle. Kyllä sen jälkeen tapahtuu jotain, eli joku kysyy lisäselvityksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän