Onko kaikki lähipiirissäsi feministejä
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 15:24"]
Kannattaisikohan sinun vaikka ottaa selvää asiasta ensin? Sukupuolentutkimus on "hieman" mutuasi laaja-alaisempi oppiaine. Jos olisit edes perusteisiin tutustunut niin tietäisit miesten todellakin ovan tutkimuksen kohteena. Esimerkiksi Harri Kalha tuttu? Tuskinpa...
[/quote]
Kyllä, miehetkin ovat tutkimuksen kohteina, mutta heitä tutkitaan syyllisinä, ei uhreina. Sitä on kriittinen miestutkimus, miehen löytämistä syylliseksi omiin ongelmiinsa. Sillä sehän on miehiin kohdistuvaa naistutkimusta kriittisen miestutkimuksen käsittein, kuten Arto Jokinenkin asian määrittelee.
[/quote]
Höpöhöpö, sukupuolentutkimuksessa ongelma nähdään rakenteissa eikä siinä että on olemassa sellainenkin sukupuoli kuin mies. Lues jotain tuolta Kalhalta niin pääset vähän jyvälle siitä kriittisestä miestutkimuksesta. Tai maskuliinisuuden tutkimuksesta.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:53"]
, toki isompi ongelma on miehet jotka hylkäävät lapsensa, kuin miehet jotka menettävät lapsensa.
[/quote]
Niin, ei se yksi Tuukkakaan lasta halunnut vaan parkuu surkeaa kohtaloaan nyt joka paikassa. Mitä sanovat tähän isät lasten asialla? En ainakaan minä ole kuullut vielä yhtäkään kommenttia. Missäs nyt luuraavat, kun kerrankin olisi kommentin paikka!
[/quote]
Kun olet tässä ketjussa niin luultavasti olet feministi :) Eli kun kannatat tasa-arvoa niin vaaditko raiskatun naisenkin pitämään lapsen ja antamaan raiskaajalleen rahaa?
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 15:41"]
, toki isompi ongelma on miehet jotka hylkäävät lapsensa, kuin miehet jotka menettävät lapsensa.
[/quote]
Niin, ei se yksi Tuukkakaan lasta halunnut vaan parkuu surkeaa kohtaloaan nyt joka paikassa. Mitä sanovat tähän isät lasten asialla? En ainakaan minä ole kuullut vielä yhtäkään kommenttia. Missäs nyt luuraavat, kun kerrankin olisi kommentin paikka!
[/quote]
Kun olet tässä ketjussa niin luultavasti olet feministi :) Eli kun kannatat tasa-arvoa niin vaaditko raiskatun naisenkin pitämään lapsen ja antamaan raiskaajalleen rahaa?
[/quote]
Ei ole kysymys siitä, vaan isistä lasten asialla. Sellainen meuhkajoukko aina suuna ja päänä miesten asiaa huutamassa naisia vastaan, mutta nyt ovat hiljaa. Mikseivät ota kantaa tämän miehen isyyteen, miksei tämä isä saa heiltä tukea ja kannatusta, kun tämä mies nyt naisen toimesta on niin huonosti kohdeltu.
Feministiksi ei taida kukaan itseään määritellä. Tasa-arvon kannattajia toki varmaan kaikki.
Olen itse ja sanon sen ääneen.Lähimmässä piirissäni ei ole tunnustuksellisia femakkoja, mutta tutuissa kyllä.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:18"]
No en kyllä näin äkkiä ketään voi sanoa sovinistiksikaan, kyllä luulen että kaikki jotka tunnen suht hyvin kannattavat tasa-arvoa, eli joo, varmasti on suurin osa ihmisistä joita tunnen on feministejä, voi toki olla että joku mies hiljaa mielessään onkin salaa sovinisti.
[/quote]
Sukupuolten välistä tasa-arvoa kannattava henkilö on gender-egalitaristi. Naisten aseman parantamista kannattava henkilö on feministi.
[/quote]
Empä ole tuollaista termiä koskaan kuullutkaan. Mitä eroa on naisen aseman parantamisen kannattamisella ja tasa-arvon kannattamisella, kun naisen asema monessa asiassa on huononpi kuin miehen? Naisen asemassa on aina ollut parannettavaa. Miehillä on nykyään oikeastaan yksi asia jossa varmaan miehen asemaa voisi parantaa jollain tavalla, on avioero-tilanteissa lasten asiat, toki isompi ongelma on miehet jotka hylkäävät lapsensa, kuin miehet jotka menettävät lapsensa.
[/quote]fiksu kommentti.Juuri näin!
[/quote]