Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kaikki lähipiirissäsi feministejä

Vierailija
06.11.2014 |

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä näin äkkiä ketään voi sanoa sovinistiksikaan, kyllä luulen että kaikki jotka tunnen suht hyvin kannattavat tasa-arvoa, eli joo, varmasti on suurin osa ihmisistä joita tunnen on feministejä, voi toki olla että joku mies hiljaa mielessään onkin salaa sovinisti.

Vierailija
22/47 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:14"]

Tämä on taas turhauttava ketju. Kysyttiin feministeistä ja vastaukset koskevat joitain sairaita miestenvihaajia tms., joilla ei ole feminismin kanssa mitään tekemistä. Feminismi ajaa tasavertaisuutta sukupuolten välillä, ei vihaa ketään kohtaan.

[/quote]

Luetaanko me nyt samaa ketjua...Vastausket on lähinnä kyllä, eikä mitenkään puhuta itse ilmiöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi feministeiltä ei saa kysyä onko heillä miestä tai mitä mies tekee?

Vierailija
24/47 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 80% on. olenhan itsekin.

Vierailija
25/47 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:33"]

Miksi feministeiltä ei saa kysyä onko heillä miestä tai mitä mies tekee?

[/quote]

Miksei saisi kysyä? Kysymys saattaa tietysti olla vähän loukkaava sinkkuja ja lesboja kohtaan, jos annetaan ymmärtää että "mies" on jokin päämäärä. Mutta olen feministi, minulla on mies, mies tekee töitä tällä hetkellä.

Kaikki ystäväni eivät ole feministejä, vaikka periaatteessa kannattavatkin sukupuolten välistä tasa-arvoa. Työkavereista löytyy sitten jo näitä "kyllä se on naisen homma hoitaa lapset" -tyyppejä. 

Vierailija
26/47 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:18"]

No en kyllä näin äkkiä ketään voi sanoa sovinistiksikaan, kyllä luulen että kaikki jotka tunnen suht hyvin kannattavat tasa-arvoa, eli joo, varmasti on suurin osa ihmisistä joita tunnen on feministejä, voi toki olla että joku mies hiljaa mielessään onkin salaa sovinisti.

[/quote]

Sukupuolten välistä tasa-arvoa kannattava henkilö on gender-egalitaristi. Naisten aseman parantamista kannattava henkilö on feministi.

Vierailija
27/47 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:33"]Miksi feministeiltä ei saa kysyä onko heillä miestä tai mitä mies tekee?
[/quote]

Jos et ole feministin mielestä komea mies, niin kaikki kysyminen on ahdistelua.

Vierailija
28/47 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:39"]

[/quote]

Sukupuolten välistä tasa-arvoa kannattava henkilö on gender-egalitaristi. Naisten aseman parantamista kannattava henkilö on feministi.

[/quote]

Empä ole tuollaista termiä koskaan kuullutkaan. Mitä eroa on naisen aseman parantamisen kannattamisella ja tasa-arvon kannattamisella, kun naisen asema monessa asiassa on huononpi kuin miehen? Naisen asemassa on aina ollut parannettavaa. Miehillä on nykyään oikeastaan yksi asia jossa varmaan miehen asemaa voisi parantaa jollain tavalla, on avioero-tilanteissa lasten asiat, toki isompi ongelma on miehet jotka hylkäävät lapsensa, kuin miehet jotka menettävät lapsensa.

Vierailija
29/47 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiiriin kuuluu ihmisiä monesta eri tuloluokasta, maasta, koulutustasosta jne. joten feminismi ei ole kaikille tuttu. Kukaan ei ole kuitenkaan kertonut vastustavansa feminismiä sen jälkeen kun olen taustoja ja pääpyrkimyksiä esitellyt. Pyydettäessä olen myös avannut eri suuntausten eroja ja riitaisaakin menneisyyttä sekä erilaisia ristiriitoja. Olen saanut insinöörinkin kiinnostumaan :D Helppohan se on tehdä jotain ihmeellisiä johtopäätöksiä ja hullu kissanainen yleistyksiä jos on niin umpimielinen ettei uskalla edes ottaa selvää mistä puhuu. Minulla on onneksi varaa valita ystäväni ja tuttavani niin ettei tällaisia mututietäjiä tarvitse sietää. Muuten tunnen kyllä eri tavoin uskonnollisia ihmisiä, vain peruskoulun käyneitä, Perussuomalaisten kannattajia, maalla koko ikänsä asuneita jne. Onni on monimuotoinen ja silti omilla aivoillaan ajatteleva sekä avoin tuttavapiiri :)

Vierailija
30/47 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

luojan kiitos ei! niitä ei kuulu mun lähipiiriin yhtäkään.

Vierailija
31/47 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:53"]

[/quote]

[/quote]

Empä ole tuollaista termiä koskaan kuullutkaan. Mitä eroa on naisen aseman parantamisen kannattamisella ja tasa-arvon kannattamisella, kun naisen asema monessa asiassa on huononpi kuin miehen? Naisen asemassa on aina ollut parannettavaa. Miehillä on nykyään oikeastaan yksi asia jossa varmaan miehen asemaa voisi parantaa jollain tavalla, on avioero-tilanteissa lasten asiat, toki isompi ongelma on miehet jotka hylkäävät lapsensa, kuin miehet jotka menettävät lapsensa.

[/quote]

Jos pyritään vain tutkimaan naisten huonompaa asemaa yhteiskunnassa, kuten feministiset tutkijat tekevät, ei saadakaan koskaan selville missä kaikessa miesten asema on huonompi. Tämä on nykyisessä sukupuolentutkimuksessa vikana. Se pyrkii löytämään yhteiskunnasta vain ne rakenteet, joissa naisilla on huonompi asema, ja todistamaan niiden rakenteiden olemassaolon eri teorioilla. Sukupuolentutkimus on sillä tavalla ainutlaatuinen tieteenala, että sillä on jo ennalta määrätty tavoite, naisten nähkeminen uhreina ja heidän asemansa parantaminen. Mitä tekemistä tällä on todellisen tasa-arvon kanssa?

Vierailija
32/47 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat. Tietysti on mahdollista että joku vähemmän läheinen on retkahtanut tähän laasas-trendiin, mutta jos, niin on pysytellyt aiheesta hiljaa.

Vierailija
33/47 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat feministejä siinä mielessä kuin minä asian ymmärrän. Kaikki eivät varmastikaan kysyttäessä identifioituisi feministiksi, mutta käytännössä kyllä.

Vierailija
34/47 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jossain määrin, mutta kyse on enemmän tietoisuudesta kuin aktiivisesta toiminnasta tai mainostamisesta. Ne jotka barrikadeilla huutavat feminismiään tuntuvat usein olevan jollain tavalla puolustuskannalla, ja feminismiä käytetään perusteluna vain silloin kun se itselle sopii. En kuitenkaan missään nimessä väitä että kaikki feministeiksi tunnustautuvat ihmiset menisivät tähän kategoriaan, tämä on vain oma kokemukseni asiasta.

Vierailija
35/47 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:53"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos pyritään vain tutkimaan naisten huonompaa asemaa yhteiskunnassa, kuten feministiset tutkijat tekevät, ei saadakaan koskaan selville missä kaikessa miesten asema on huonompi. Tämä on nykyisessä sukupuolentutkimuksessa vikana. Se pyrkii löytämään yhteiskunnasta vain ne rakenteet, joissa naisilla on huonompi asema, ja todistamaan niiden rakenteiden olemassaolon eri teorioilla. Sukupuolentutkimus on sillä tavalla ainutlaatuinen tieteenala, että sillä on jo ennalta määrätty tavoite, naisten nähkeminen uhreina ja heidän asemansa parantaminen. Mitä tekemistä tällä on todellisen tasa-arvon kanssa?
[/quote]

Kannattaisikohan sinun vaikka ottaa selvää asiasta ensin? Sukupuolentutkimus on "hieman" mutuasi laaja-alaisempi oppiaine. Jos olisit edes perusteisiin tutustunut niin tietäisit miesten todellakin ovan tutkimuksen kohteena. Esimerkiksi Harri Kalha tuttu? Tuskinpa...

Vierailija
36/47 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:27"]

Anna ensin fenimismille kasvot. Kuka on sen tämänhetkinen keulakuva, että tiedän mistä puhutaan. Koska femistitkin tuntuvat lähinnä tappelevan jatkuvasti keskenään. Hyväosaisen feministin ongelma on eri, neurottisen femistin ongelma eri, akateemisen feministin ongelma on eri jne. Ainakaa aikoinaan feministin ajamaan ideologiaa ei ole löytynyt uusia vastauksia jo läpikäytyihin juttuin.

[/quote]

feministien PITÄÄ LÖYTÄÄ ongelmia muuten menee rahoitus koko oppisuunnalta ja ideologialta...  

sama kuin joku tulisi kertomaan uskovaisille ettei jeesus olekaan totta 

Vierailija
37/47 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:53"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

keksitään kuorossa uusia termejä yliopiston poteroissa... ja sitten viljellään niitä kuin viimeistä päivää ja nyrpistetään nokkaa kaikille jotka eivät tuotakaan kuulleet.   

Vierailija
38/47 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 15:24"]

Kannattaisikohan sinun vaikka ottaa selvää asiasta ensin? Sukupuolentutkimus on "hieman" mutuasi laaja-alaisempi oppiaine. Jos olisit edes perusteisiin tutustunut niin tietäisit miesten todellakin ovan tutkimuksen kohteena. Esimerkiksi Harri Kalha tuttu? Tuskinpa...

[/quote]

Kyllä, miehetkin ovat tutkimuksen kohteina, mutta heitä tutkitaan syyllisinä, ei uhreina. Sitä on kriittinen miestutkimus, miehen löytämistä syylliseksi omiin ongelmiinsa. Sillä sehän on miehiin kohdistuvaa naistutkimusta kriittisen miestutkimuksen käsittein, kuten Arto Jokinenkin asian määrittelee.

Vierailija
39/47 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on. Minä itse ainakin olen.

Vierailija
40/47 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:33"]Miksi feministeiltä ei saa kysyä onko heillä miestä tai mitä mies tekee?
[/quote]

No kyllä varmasti saa kysyä, mutta jos mitään muuta et osaa toisen ihmisen kanssa keskustella niin kyllähän se antaa sellaisen kuvan että pidät häntä jonkinlaisena holhokkina (vrt. Onko isä tai äiti kotona)